ارائه مقاله مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران

خلاصه خبر :

‍ 🔷ارائه مقاله مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران روز چهارشنبه مورخ ۱۵تیرماه

🔹مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک، در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران، با دو مقاله شرکت کرد که یکی از مقاله ها با عنوان “نقش شهر خلاق در رشد و توسعه پایدار شهرها” به عنوان مقاله برتر همایش جهت سخنرانی و ارائه انتخاب شد.

🔷دکتر عباس خسروانی رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک و دکتر محمد سعید ذبیحی دان عضو هیئت علمی دانشگاه اراک در جمع اساتید برجسته،دانشجویان و سرمایه گذاران و سایر علاقه مندانی که در همایش حضور داشتند این مقاله را ارائه کردند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک در بخش بیان مسئله این مقاله گفت: ما در اراک بر اساس یک مسئله مهم یعنی کسب درآمد پایدار به سمت این مطالعه رفتیم که چگونه می توان با توجه به پتانسیل های موجود در اراک هم کسب درآمد پایدار داشت و هم به محیط زیست آسیب نرساند.

🔹وی افزود:امروزه شهرداری ها بدون کمک های دولتی در حال اداره شدن هستند در حالی که انبوهی از وظایف و تکالیف قانونی را بر عهده دارند لذا ما راهی جز جذب سرمایه گذار برای توسعه شهر نداریم و ما وطیفه داریم بسترهای جذب سرمایه گذار را در اراک فراهم کنیم و بر جذابیت ها آن بیفزائیم و تصویری خوشایند از اراک به سرمایه گذاران مخابره کنیم.

خسروانی افزود:تئوری شهر خلاق یکی از مناسب ترین تئوری ها در اراک برای جذب سرمایه گذار است زیرا پتانسیل ها و زیرساخت های نسبتا خوبی داریم.روح حاکم بر تئوری شهر خلاق،اقتصاد فرهنگ و محیط زیست است.

🔷سخنگوی شورای شهر اراک یادآور شد:ما در شورا کارهای خوبی را طی یکسال اخیر با رویکرد خلاقیت شهری آغاز کرده ایم.تعریف ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های دره گردو،پارک شهید باهنر و کوه مستوفی،حرکت به سمت شهر دوستدار کودک،برگزاری جشنواره ها و رویدادهای ملی و مذهبی و مناسبتی،تصویب طرح الزام هزینه کرد عوارض آلایندگی در ۱۲ محور زیست محیطی و … از جمله این اقدامات است.

🔹خسروانی در پایان با بیان اینکه،ما در این مطالعه اثبات کردیم که هر چه به سمت تحقق مولفه های شهر خلاق پیش برویم با رشد اقتصادی و درآمد زائی مواجه خواهیم شد گفت:اگر چه ما در اراک با شاخص های شهر خلاق فاصله داریم اما ظرفیت های خوبی برای تحقق آنها داریم مثل تنوع فعالیت های اقتصادی،تمرکز بخش اعظم مراکز آموزشی،تمرکز فعالیت های فناوری و تولید اطلاعات ،امکانات درمانی وبهداشتی،حمل و نقل و … .اما در حوزه نرم افزاری شهر خلاق باید اقدامات جدی انجام دهیم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *