اعضای شورای اسلامی شهر اراک در سی اومین جلسه صحن علنی

خلاصه خبر :

🔶اعضای شورای اسلامی شهر اراک در سی اومین جلسه صحن علنی

 

🔸محمد عسگری عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک گفت: باید تعیین تکلیف شود چه برنامه‌هایی در حوزه تملکات محله محوری، توسعه فضای سبز، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های حوزه شهری هدفگذاری شده است.

 

🔸وی تاکید کرد: آیا بحث آموزش بر اساس شرح وظایف برای مدیران سازمان‌های شهرداری پیش‌بینی شده است تا مشخص شود اعتبارات در چه محلی هزینه می شود.

 

🔸رئیس کمیسیون عمران‌، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: چنانچه بحث بازآفرینی شهر اراک که نیاز اصلی شهر است در بودجه سال آتی مورد توجه قرار نگیرد، قسمتی از مشکلات کلانشهر اراک مورد بی مهری قرار گرفته است.

 

🔸علی چگینی بیان داشت: نیاز است اعتبار اندکی برای انجام مطالعات در مناطق مختلف شهر اختصاص داده شود.

 

🔸رئیس کمیسیون اقتصادی، گردشگری و املاک شورای اشلامی کلانشهر اراک نیز بیان کرد: با بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه فضاهای گردشگری، تملک بناهای تاریخی، اجرای طرح های بازآفرینی شهری و همچنین بازکردن گره های ترافیکی نمی‌توان اقدام موثری انجام داد.

 

🔸حامد آجرلو تاکید کرد: اختصاص این میزان بودجه برای سال آتی ظلم به شهر و شهروندان است و نیاز برای همایش جذب سرمایه گذار در راستای اجرای طرح های کلانشهر اراک، بودجه یک میلیارد تومانی نیز لحاظ شود.

 

🔸رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: در ادوار گذشته بسیاری افراد به عنوان راننده اتوبوس وارد شهرداری شدند و اکنون باید به دنبال این باشیم که رابطه کارگری و کارفرمایی ایجاد نشود چرا که به اندازه کافی بدنه شهرداری چابک است.

 

🔸داود قربانی عنوان کرد: اعتباری برای خرید نیوجرسی باید لحاظ شود چرا که در زمان وقوع تصادفات میزان آسیب را کاهش می دهد.

 

🔸وی خاطرنشان کرد: باید بودجه مشخصی برای اجرای طرح دره گردشگری گردو اختصاص داد چرا که با این میزان اعتبار نمی توان اقدام موثری انجام داد و باید این مهم مدنظر باشد که این منطقه تنها تفرجگاه کلانشهر اراک است و باید در اسرع وقت این طرح را تعیین تکلیف کرد و محیط امنی برای تفریح شهروندان ایجاد کرد.

 

🔸رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز گفت: در بودجه سال آتی اجرای طرح های نیمه تمام شهری، اجرای طرح ممیزی، بحث کاهش هزینه ها، محله محور بودن، اجرای حسابداری تعهدی از جمله نکات مثبتی است که در لایحه بودجه سال آتی لحاظ شده است.

 

🔸 حسن قربانی تاکید کرد: باید تعیین تکلیف شود اجرای برنامه محله محور با چه ساختاری قرار است عملیاتی شود و نیاز است مردم ناظر اجرای طرح ها باشند.

 

🔸رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی نیز گفت: در رویکرد سال ۱۴۰۱  بر اساس اولویت های شهر اراک، بحث ممیزی، شناسایی ظرفیت ها، حسابداری تعهدی و املاک ردیف لحاظ شده است،

 

🔸سید رضا قریشی افزود: برای اجرای طرح های اولویت دار، در متمم بودجه رقم قابل توجهی اختصاص داده می شود و این مهم باید مدنظر باشد تا زمانی که طرحی تصویب نشود نمی توان برای آن بودجه ای لحاظ کرد.

 

🔸قریشی اظهار داشت: در بودجه سال آتی برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص بودجه ۷۲ درصدی هدفگذاری شده و همچنین طرح های مطالعاتی بر اساس محله محوری مدنظر ویژه است.

 

🔸وی بیان کرد: عملکرد برنامه ای در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و هر جا نیاز به اصلاح است در متمم بودجه قید می شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

💠 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

🌐 @arakshora6

🌐 www.shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *