جلسه تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی اراک

خلاصه خبر :

جلسه تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی اراک صبح امروز پنجشنبه سی ام دی ماه در شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست سید وحیدمیرنظامی برگزار شد.

🔸سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ابتدای جلسه به اهداف مدنظر بلند مدت و کوتاه مدت مجموعه کشتارگاه پرداخت و گفت؛ اهداف کوتاه مدت این مجموعه جوانب نظارتی،بهداشتی و.. است و بلند مدت مدیریت واحد و تنظیم قیمت ها است

🔸ایشان افزود؛کشتارگاه از جهت بهداشتی و تغذیه ای بسیار حائز اهمیت است همانطور که آیه شریفه قرآن می فرماید به غذایتان نظاره کنید، و همچنین از لحاظ اقتصادی هم بسیار مهم است زیرا فی الحال ماهانه بالغ بر صدو پنجاه میلیون تومان هزینه نگهداری کشتارگاه می باشد.

🔸وی تصریح کرد؛ بهره فعلی کشتارگاه و عرضه گوشت تماما به جیب تعدادی از واسطه ها می رود و این نشان دهنده عدم مدیریت واحد و منظم است.

🔸رئیس شورای اسلامی اذعان داشت؛ این وضع موجود کشتارگاه که تمامی هزینه ها و‌ مخارج بر عهده شهرداری و دستگاه های دیگر است و منفعت نصیب برخی از افراد می شود، نه به مصلحت شهر است و نه شهرداری.

🔸رییس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه تمام وظایف نباید تنها فقط بر عهده شهرداری باشد گفت؛ باید در بحث مدیریت کشتارگاه بین دستگاه های مربوطه تقسیم وظایف به درستی انجام شود.

🔸ایشان درخاطر نشان کرد؛ باید مدیریت مجموعه کشتارگاه برای برطرف شدن مشکلات فعلی چند جانبه اصلاح شود، یا توسط دستگاه های مربوطه و‌ نظارتی مدیریت شود و یا برون سپاری صورت بگیرد و مدریت آن به بخش خصوصی واگزار شود

🔸میرنظامی در انتها بیان کرد؛ یکی از وظایف ما توسعه خدمات به شهروندان است و بعد از شنیدن نظرات و‌ پیشنهادات افراد حاضر و کسب نتیجه نهایی گفت، باید مزایده ای به جهت انتقال مدیریت کشتارگاه اراک برگزار شود که‌ سرانجام آن در راستای نفع و خدمت به مردم باشد.

🔸محمد عسگری در جلسه تعیین تکلیف گشتارگاه صنعتی اراک صبح امروز پنجشنبه سی ام دی ماه گفت؛ باید بدانیم صورت مسئله اصلی از بین موضوعات مهم کشتارگاه چیست تا بتوانیم به درستی روند اصلاح آن را پیش ببریم

🔸محمد عسگری خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه چرخه کشتار در حال حاضر معیوب است و تحت شعاع دو موضوع مهم کیفیت گوشت و قیمت گوشت می باشد افزود؛ قیمت ها با کنترل هزینه های فرآیند آماده سازی گوشت مصرفی کاهش می یابد و شورای شهر و شهرداری با وجو‌د پیشنهادات عالی بدون حضور دستگاهای حکومتی و نظارتی زورش به کنترل قیمت ها نمی رسد.

🔸ایشان خاطر نشان کرد؛ تمام هزینه ها و زحمات دستگاه های مربوطه و اجرایی نتیجه اش به جیب تعدادی از افراد می رود که با سوء استفاده از شرایط موجود و به دست آوردن سود کلان از قصابی به برج سازی رسیده اند

🔸عسگری در ادامه اذعان داشت؛ نقش اتحادیه در این فرآیند باید مشخص شود، ما به اتحادیه پیش نهاد همکاری دادیم و‌ متاسفانه با جانب گیری اقدام به همکاری نکردند ،همچنین بارها پیشنهاد ایجاد تعاونی داده شده به دلیل به خطر افتادن منافع برخی افراد رد شده.

🔸خزانه دار شورا بیان کرد؛ انضباط کاری و رفتاری در کشتارگاه وجود ندارد، ورود صاحبان دام بدون هیچ نظارتی صورت میگیرد و باید اصلاح شود

🔸وی در انتها تصریح کرد؛ با این شرایط موجود نمی توان مجموعه کشتارگاه را مدیریت و‌کنترل کرد لذا باید برای برطرف شدن معضلات فعلی کشتارگاه مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شود و نظارت بر عهده شهرداری و دستگاه های اجرائی باشد.

حسن قربانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک،در جلسه تعیین تکلیف کشتارگاه پنجشنبه سی ام دی ماه بیان کرد؛ فی الحال تمام مدیریت کشتارگاه با شهرداری است و به دلیل حجم بالا و تعدد فعالیت ها مدیریت آن کار بسیار مشکلی است.

🔸ایشان با پیشنهاد واگذاری مدیریت مجموعه کشتارگاه مشکل اصلی این انتقال مدیریت وجود سند مالکیت قطعی برشمرد که موجب عدم جذب سرمایه گذاران شده و لذا از دستگاه های نظارتی جهت بر طرف شدن این مشکل مهم در خواست همراهی و مساعدت کرد.

🔸قربانی افزود؛ مشکلات ذکر شده کشتارگاه توسط دستگاه اجرایی شصدو د‌و‌ مورد اعلام شده بود که با پیگیری ها درحال حاضر به دوازده مورد کاهش یافته است و نسبت به گذشته در شرایط بسیار بهتری به سر می برد.

🔸وی با اشاره بر اینکه در غرب کشور تنها یک کشتارگاه صنعتی در خرم آباد بود که فی الحال به حالت نیمه تعطیل در آمده تصریح کرد؛ برای غرب کشور باید یک چاره ای اندیشیده شود و نیاز است مصرف کنندگان بزرگ از قبیل پتروشیمی، پالایشگاه، آلمینیوم سازی و غیره را در این راستا با تشکیل جلساتی به همکاری دعوت کنیم که در قالب ایجاد یک تعاونی در این امر به ما کمک کنند.

🔸قربانی رییس کمیسیون خدمات شهری اذعان داشت؛ در کل شهرستان های استان مرکزی حدود بیست کشتارگاه در حال فعالیت است که مقدار کشتار فعلی برای هیچ کدام مقرون به صرفه نیست، می طلبد کل شهرداری ها سرمایه گذاری کنند و این مجموعه ها به صورت واحد ادامه فعالیت دهند هر چند که مشکلاتی در زمینه رفت آمد کارگران پیش خواهد آمد که اجتناب ناپذیر است و با توافق بین طرفین قابل حل است.

🔸وی خاطر نشان کرد؛ تمام مسئولیت و‌ پاسخ دهی مجموعه کشتارگاه به عهده شهرداری است، مردم هم گوشت را به گران ترین نرخ تهیه می کنند ولی دلالان کار خودشان را می کنند و بیشترین بهره را می برند.

🔸قربانی تأکیید کرد؛ تمام تلاش بر این است که قیمت گوشت کاهش پیداکند و گوشت با قیمت پایین تر و یا با یک قیمت منطقی به مردم عرضه شود، و همچنین مادامی که نظم در این عرصه وجو‌د نداشته باشد و تعداد ذبح ها بنا بر میل عده ای صورت بگیرد این امر امکان پذیر نخواهد بود.

🔸وی در انتها گفت؛ در بحث بسته بندی نیز می توان از محیط کشتارگاه قبلی استفاده کرد که در این مورد هم با کمک دستگاه های مربوطه و تقسیم وظایف می توان اقدام کرد.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *