جلسه کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک به ریاست مهندس سعید نادری مورخ بیست و دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ با موضوع بررسی دلایل تخریب خانه حاج باشی تشکیل شد.

خلاصه خبر :

کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک به ریاست مهندس سعید نادری مورخ بیست و دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ با موضوع بررسی دلایل تخریب خانه حاج باشی تشکیل شد.

مهندس نادری در این جلسه بررسی دلایل تخریب خانه حاج باشی را اولین قدم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث و رخ داد های نامناسب دانست و از اداره میراث فرهنگی خواست تا لیست اماکن تاریخی که نمی تواند مورد مرمت قرار دهد به اطلاع شورا و رسانه های رسمی برساند تا مبادا با گذشت زمان در تاریخی بودن آن ها سو برداشت صورت گیرد که در نهایت به بهانه ای برای تخریب تبدیل شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان اداره میراث فرهنگی به توضیح روند ثبت ملی خانه حاج باشی پرداختند و نبود بودجه و نیروی کارشناسی را از اصلی ترین دلایل عدم رسیدگی لازم به آثار تاریخی شهر اراک دانستند.

این کمیسیون با حضور سرپرست محترم شهرداری، معاونت دادگستری اراک و تعدادی از فعالین سمن های اجتماعی تشکیل شده بود که هر یک از آن ها توضیحات لازم را درخصوص دلایل تخریب خانه حاج باشی ارائه نمودند.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *