رئیس شورای اسلامی شهر اراک: با چهار عنصر هویتی بازار، خانه های تاریخی، باغات و قنوات می توان اراک را به جهان معرفی کرد

خلاصه خبر :

‍ 🔷️رئیس شورای اسلامی شهر اراک:
🔷️با چهار عنصر هویتی بازار، خانه های تاریخی، باغات و قنوات می توان اراک را به جهان معرفی کرد

🔷️با نقشه راه مشخص، بازار تاریخی اراک را به جهان معرفی می کنیم

🔹️رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: با یک نقشه راه مشخص، بازار تاریخی این شهر را به جهان معرفی می کنیم.

🔹️پیمان عین القضاتی صبح چهارشنبه مورخ ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱، در جلسه بررسی طرح جامع مرمت بازار تاریخی اراک با اشاره اینکه شورای ششم شهر اراک در بحث کالبدی، عمرانی و زیرساختی، مواردی را به عنوان عناصر هویتی مدنظر دارد، اظهار کرد: برمبنای چهار عنصر هویتی بازار، خانه های تاریخی، باغات و قنوات می توان اراک را به جهان معرفی کرد و حس علاقمندی و تعلق مردم را ارتقا بخشید.

🔹️وی گفت: بنا بر این است که با کمک چهار راس میراث فرهنگی، اوقاف، هیات امنای بازار و شهرداری، بازار را احیا کرده و به عنوان عنصر هویتی معرفی کنیم.

🔹️عین القضاتی با بیان اینکه متاسفانه در اراک خانه های تاریخی در حال تخریب هستند در حالی که در دیگر شهرها مانند نراق با احیای این خانه ها تحت عنوان بومگردی به دنبال جذب توریست خارجی هستند، افزود: باغات اراک در سنجان و کرهرود و قنات ناصری به عنوان هویت شهر در حال نابودی است و تلاش خواهیم کرد که باغات اراک احیا شوند.

🔹️وی با تاکید بر اینکه هر کجا که قنات بوده، عنصر حیات جاری بوده است، گفت: در نیمور محلات برای لایروبی قنوات جشن بیلگردانی برگزار می شود، اما در اراک به دلیل سهل انگاری و کوتاهی، قنوات از بین می روند.

🔹️رئیس شورای شهر اراک تاکید کرد: عزم جدی در استانداری، معاونت عمرانی، میراث فرهنگی، شورای شهر، شهرداری و هیات امنای بازار شکل گرفته تا از این سردرگمی در حوزه مرمت و احیای بازار در یک بازه زمانی مشخص خارج شویم.

🔹️وی با اشاره به اینکه مسلما برای احیا و مرمت بازار، کمک و همراهی کسبه را نیاز داریم، افزود: پیش از این، مشکل این بود که نمی دانستیم در طول سال های آتی بازار چه شکلی خواهد داشت و کدام نقاط باید به سرعت مرمت شود، اما امروز با داشتن طرح جامع می توانیم بازار اراک را به عنوان عنصر هویتی و موثر در توسعه گردشگری این شهر با همراهی کسبه احیا کنیم.

🔹️عین القضاتی تصریح کرد: امروز از کسبه همدردی نمی خواهیم بلکه همراهی می خواهیم، باید حواشی را کنار گذاشت و این بار با یک نقشه راه و اطلاع رسانی روند کار و جزئیات طرح به ذینفعان بازار و کسبه، بازار آنچنان که در شان اراک است احیا و به عنوان یک مجموعه تاریخی در سطح کشور معرفی شود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *