عباس خسروانی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در شرایط فعلی که شهرداری ها به شدت با کمبود منابع درآمدی پایدار مواجه هستند، قانون درآمد های پایدار می تواند بخشی از مشکلات آنها را رفع کند.

خلاصه خبر :

‍ 🔷️نشست صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه اعضای شورای اسلامی، علیرضا کریمی شهردار اراک و جمعی از مسئولین و معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در روز دوشنبه مورخ ۷ شهریور ماه برگزار شد.
🔷️”قانون درآمد های پایدار یک راه برون رفت از مشکلات مالی برای شهرداری است”🔷️

🔹️عباس خسروانی عصر روز دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در شرایط فعلی که شهرداری ها به شدت با کمبود منابع درآمدی پایدار مواجه هستند، قانون درآمد های پایدار می تواند بخشی از مشکلات آنها را رفع کند.
🔹️وی عنوان کرد: در حال حاضر ما با شهرداری هائی مواجه هستیم که به دلایلی چون سیستم اقتصادی ناکارآمد، نظام‌های مالیاتی ضعیف و عدم مشارکت شهروندان در تأمین هزینه‌های مدیریت شهری از تامین منابع درآمدی پایدار ناتوان هستند و مجبورند با اعمال سیاست خودکفایی و توسل به منابع درآمدی ناپایدار و ناسالم و از طریق روش‌هایی همچون عوارض ساختمان‌ها، فروش تراکم و جریمه تغییر کاربری اراضی، جریمه افزایش تعداد طبقات ساختمان، جریمه حذف پارکینگ از ساختمان و جریمه کمیسیون ماده صد یا تخلفات ساختمانی هزینه های اداره شهر را تامین کنند.
🔹️وی افزود: این قانون در ۱۷ماده قانونی و تکالیف تعیین شده در راستای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که لازم‌الاجراست، ابلاغ شده و در شرایط فعلی یک راه برون رفت از مشکلات مالی برای شهرداری ها محسوب می شود و باید به فال نیک گرفته شود هر چند که نقد هائی هم به آن وارد است اما در مجموع بنده این قانون را برای شهرداری ها مفید می دانم.
🔹️ سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک در پایان بیانات خود اذعان داشت: از مسئولان امور مالی و اقتصادی شهرداری اراک خواسته ایم تا نسبت به احصاء درآمد های مندرج در این قانون هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند تا شهرداری اراک هم بتواند از ظرفیت های درآمدی این قانون بهره مند شود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *