عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی : اقدامات خوبی در جهت بهبود گزارش حسابرسی شهرداری صورت گرفته است.

خلاصه خبر :

‍ 🔷️ نشست صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه اعضای شورا، علیرضا کریمی شهردار اراک و جمعی از معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در روز دوشنبه مورخ ۲۴ مرداد ماه برگزار شد.

🔹️عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی :
اقدامات خوبی در جهت بهبود گزارش حسابرسی شهرداری صورت گرفته است.

🔹️عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در صحن علنی گفت:بررسی پیش نویس گزارش حسابرسی عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک نشان از انجام برخی اقدامات موثر در جهت بهبود وضعیت مالی شهرداری دارد.

🔹️وی افزود: خوشبختانه با همت شورای شهر و شهرداری اراک امسال ۸۸۰ میلیارد تومان از املاک شهرداری ثبت شده که امری بی سابقه است و یک گام بلند در جهت شفافیت وضعیت املاک شهرداری ست.

🔹️خسروانی با بیان اینکه ثبت سنوات کارکنان به صورت ذخیره اقدام دیگر ما در جهت مطلوبیت گزارش حسابرسی بود گفت: رفع مغایرت بین نرم افزار حسابداری و درآمد در مناطق و ثبت اسناد تهاتر و قدرالسهم های شهرداری و همچنین دریافت تائیدیه های حساب های بانکی از دیگر اقدامات ارزشمند و قابل تقدیر صورت گرفته طی یکسال اخیر بوده است اما باید یادآور شوم که تا رسیدن به گزارش مطلوب حسابرسی شهرداری فاصله داریم اما تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

🔹️رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال گزارش حسابرسی شهرداری اراک مردود یا عدم اظهار نظر بوده است گفت: اشکالات فنی زیادی در حسابرسی شهرداری وجود دارد که اصلاح آنها و رفع مشکلات زمان بر خواهد بود اما باید اذعان کرد که برخی از اشکالات در حیطه اختیارات شهرداری نیست و مربوط به تناقضات قانونی بین جامعه رسمی حسابداران و نظر دیوان عدالت اداری دارد که جامعه رسمی حسابداران معتقد است که سیستم حسابداری شهرداری باید تعهدی باشد اما دیوان عدالت اداری معتقد است که شهرداری ها می توانند نقدی باشند.

🔹️خسروانی یادآور شد: رویکرد شورا و شهرداری این است که به سمت سیستم حسابداری تعهدی حرکت کنیم و لذا شورا امسال در بودجه انعقاد قرارداد با یک شرکت توانمند را جهت اصلاح حسابها پیش بینی کرده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *