گزارش کلی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و‌ ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک با ریاست پیمان عین القضات مورخ یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۸ با محوریت بررسی نظام مسائل کمیته امداد امام خمینی(ره)

خلاصه خبر :

#خبر_تکمیلی

 

🔶گزارش کلی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و‌ ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک با ریاست پیمان عین القضات مورخ یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۸ با محوریت بررسی نظام مسائل کمیته امداد امام خمینی(ره)

 

🔸داوود قربانی رییس کمیسیون نظارت و پیگیری گفت؛بیشتر خانواده های مدد جو داری مشخصات ثبت شده در سامانه کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند ولی به منظور عدالت در ارائه خدمات این سامانه باید یکپارچه شود.

 

🔸وی افزود؛ همچنین در بحث توانمند سازی تا کنون از افراد تحت پوششی که توانسته اند موفقیت های چشم گیری را کسب کنند مصاحبه شده که بسیار موجب انگیزه و ایجاد اشتیاق در این قشر عزیز خواهد شد.

 

🔸علی جعفر محصولی نائب رئیس شورای اسلامی بیان کرد؛ NGO هایی ایجاد شده در زمینه کمک رسانی به قشر مستضعف که وجود آنها علی رغم هدف خیر و‌ مثبت آنها منجرب به خرد شدن سرمایه در این زمینه و خالی ماندن دست کمیته امداد به عنوان پدر و‌ متولی نیکوکاری و ارائه خدمت به مستضعفان شده است.

 

🔸وی افزود؛ بهتر است که تمام NGO های خیریه زیر پرچم کمیته امداد به صورت واحد عمل کنند تا شاهد نتیجه و عملکرد قوی تری در راستای خدمت به قشر مستضعف باشیم.

 

🔸عباس خسروانی سخنگوی شورا و نائب رییس کمیسیون فرهنگی گفت؛ در شورای ششم ما به دنبال عملی کردن طرح شهر دوستدار کودک هستیم و برای کودکان آیتم هایی تعریف شده، لذا آمادگی داریم که با همکاری کمیته امداد برای کودکان ایتام این برنامه ها را انجام داده و همچنین آمادگی داریم با شرکت های مربوطه به جهت قرار داد در زمینه اشتغال برای افراد تحت پوشش جویای کار رایزنی کنیم.

 

🔸سید رضا قریشی دبیر کمیسیون فرهنگی و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت؛ همکاری شورا و کمیته امداد امام خمینی (ره) می تواند منجرب به استفاده بهتر از ظرفیت ها و بهبود در وضعیت مدد جویان شود اینجانب همیشه معتقد بوده ام که باید تمام کمک ها از طریق کمیته امداد صورت بگیرد.

 

🔸قریشی افزود؛ مراکز نیکو کاری باتوجه به نگاهی که شورای ششم در زمینه محرومیت زدایی دارد باید در شهرداری ایجاد شود و همچنین می توان با توجه به امکان موجود در ماده ۱۵، به کمیته امداد جهت تهیه بسته کمک‌ معیشتی عیدانه مساعدت کرد.

 

🔸علی چگینی رییس کمیسیون عمران بیان کرد؛ اگر افکار و ایده های ارائه کمک رسانی در قالب یک طرح مشترک پیش رود ثمرات بسیاری را خواهد داشت، و نیز باید توانمند سازی، آموزش و مهارت آموزی در اولویت کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار بگیرد.

 

▫️مصوبات

۱.ایجاد طرح مشترک کمک معیشتی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و شورای شهر

۲.ایجاد بازارچه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

#خبر_تکمیلی

 

🔶صبح یکشنبه هشتم اسفندماه سال جاری مدیرکل اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک با شاره به اینکه امنیت اجتماعی یکی از مهمترین کارهایی است که سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام میدهد گفت؛ در بررسی های اجتماعی شاخص اعتماد عمومی تبدیل به مشارکت اجتماعی و در ادامه منجرب به انسجام و وحدت ملی می شود.

 

🔸مومنی افزود؛ با وجود تلاش مداوم حدود دویست شبکه معاند به جهت اعتماد زدایی به لطف خدا و بصیرت مردم شریف و‌ نیکو‌کار میانگین کمک های مردمی به مستضعفان بالا رفته و شهر اراک در کشور رتبه اول کمک های مردمی را دارا است. در حال حاضر ماهانه مبلغ یک میلیون و دویست هزارتومان میانگین کمک های مردمی در طرح ایتام به ازای هر نفر می باشد و مبلغ اهدایی به خانواده محسنین

پانصد و پنجاه هزار تومان در ماه است.

 

🔸ایشان گفت؛ در شهر اراک دوازده هزار و هفتصدو پنجاه و هفت خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که از آن تعداد هشت هزار و پانصد و نود و هشت خانوار مربوط به زنان سرپرست است و همچنین تعداد دو هزار پانصد و شصت و‌ چهار خانوار مربوط به زنان مطلقه می باشد به طور کل در استان مرکزی نه درصد جمعیت مددجو زنان مطلقه هستند.

 

🔸مدیر کل کمیته امداد و‌ امام خمینی (ره) استان مرکزی اشاره کرد؛ چهار هزار و دویست خانوار زنان سر پرست خانواده مستاجر هستند که اجاره نشینی باعث بروز مشکلات بسیاری در این خانواده ها شده که حتی می تواند منجرب به عدم امنیت اجتماعی شود.

 

🔸مومنی اذعان داشت؛ سی و دو درصد میزان کمک های سازمان های دولتی مربوط به پرسنل است و حداقل کمک ها مربوط به خود سازمان ها می باشد.

 

🔸وی در ادامه تأکید کرد؛ درخواست ما از شهرداری و‌ شورای اسلامی در راستای ارائه خدمات به قشر مستضعف و تحت پوشش این می باشد که نسبت به ایجاد مراکز نیکو‌کاری شهرداری، ایجاد مکان مناسب برای بازارچه اشتغال زنان سرپرست خانوار،ایجاد مکان برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار مساعدت کنند.

 

🔸مومنی خاطر نشان کرد ؛ بودجه اشتغال سال جاری کمیته امداد مبلغ سیصد و سیزده میلیارد تومان بوده است که تا کنون حدود هفتاد درصد آن جذب شده و سقف تسهیلات تا مبلغ صد میلیون تومان می باشد، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد اشتغال زباله گردها در قالب وام بلند مدت و‌ تهیه سه چرخه مشروط به عدم بیمه و داشتن کارت پایان خدمت اعلام آمادگی می کند.

 

🔸مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در انتها گفت؛ حدود هفده هزار زمینه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار وجود دارد و در شهر اراک شش هزار و دویست نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد که ایجاد بازارچه اشتغال می تواند کمک بسیاری را در زمینه کسب درآمد و رشد شغلی برایشان رقم بزند.

 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

💠 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

‏🌐 @arakshora6

‏🌐 www.Shoraarak.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *