رئیس شورای اسلامی شهر اراک: مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و در اراضی اوقافی مسکن می‌سازند

خلاصه خبر :

رئیس شورای اسلامی شهر اراک: مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و در اراضی اوقافی مسکن می‌سازند!

رئیس شورای اسلامی شهر اراک باتاکید بر لزوم اصلاح طرح جامع شهر اراک گفت: جای تعجب است که چرا مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و با تغییر کاربری اراضی اوقافی از مزروعی به مسکونی اقدام به احداث ۸۱۰۰ واحد طرح مسکن ملی کرده‌اند!

سید وحید میرنظامی با اشاره به نارضایتی‌های مردمی از اجرای طرح ملی مسکن در اراضی اوقافی و اظهارات مسوولان مربوطه مبنی بر نبود اراضی ملی در شهر اظهار کرد: اگر طرح جامع فعلی شهر اراک ظرف یک ساله آینده اصلاح نشود، قطعا با آسیب‌های بسیاری همراه خواهد بود که یکی از این آسیب‌ها تامین زمین برای ساخت مسکن است.

وی گفت: در انتخاب زمین اوقافی برای ساخت مسکن ملی در شهر اراک جای سوال است که چرا مسکن و شهرسازی از ۱۱۰ هکتار زمین دولتی که حدفاصل فرودگاه و روستای شهرجرد در اختیار دارد، استفاده نکرده و این زمین‌های دولتی را رها و اقدام به ساخت و ساز در اراضی اوقافی کرده است.

میرنظامی افزود: ساخت مسکن ملی در اراضی اوقافی که خرید و فروش آن از نظر علما و بزرگان با محدودیت‌هایی نیز مواجه است، هزینه‌ای اضافی بر مردم تحمیل می‌کند و مردم باید هرچند وقت یک بار مبلغی را به عنوان پذیره به اوقاف پرداخت کنند، این در حالی است که اکثر متقاضیان طرح ملی مسکن از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارند که توان پرداخت هزینه اضافه‌ای را هم داشته باشند.

وی بیان کرد: جای تعجب است که چرا مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و با تغییر کاربری اراضی اوقافی از مزروعی به مسکونی دست به چنین اقدامی زدند.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *