رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:فرصت طلایی برای واگذاری و سند دار شدن ساختمان های منطقه کوی امام علی(ع)،کوی سجادیه،کوی ولیعصر و … فراهم شده است

خلاصه خبر :

علی چگینی:رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:فرصت طلایی برای واگذاری و سند دار شدن ساختمان های منطقه کوی امام علی(ع)،کوی سجادیه،کوی ولیعصر و … فراهم شده است.
علی چگینی افزود:اراضی که دولت ادعای ملکیت بر آن را دارد و مردم در آن ساختمان ساخته اند با شرایط مناسب به مردم واگذار می شوند.
🔹️رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:چنانچه زیر ساخت ها و شرایط لازم برای سند دار شدن املاک واقع در اراضی دولتی فراهم شود،شهروندان می توانند نسبت به نوسازی ساختمان های خود اقدام کنند تا آسیب های ناشی از زلزله کاهش یابد.
🔹️علی چگینی اظهار کرد:ضریب زلزله های بوجود آمده در لایه های مختلف سطح زمین،متفاوت است اما شهر اراک با قرارگیری در فلات مرکزی ایران در موقعیتی با ضریب زلزله کم و دارای حدود ۱۷ گسل در مجاورت این شهر شناسایی شده است که مهم ترین آن گسل تلخاب است که امکان آزاد کردن انرژی با ظرفیت بالاتری را دارد.
🔹️وی در گفتگو با روزنامه اقتصاد سرآمد اذعان داشت:بزرگ ترین زلزله های شهر در دوره های بازگشت ۲۰۰،۵۰،۲۵ و هزار ساله رخ داده است و این حجم از رخداد زلزله نشان می دهد،میزان زلزله خیزی شهر اراک با شدت کم اتفاق می افتد، از همین رو در محاسبات ساختمان های این کلانشهر ضریب زلزله،با میزان کم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
🔹️عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد:در دو دهه اخیر مقررات ملی ساختمان،به ویژه آئین نامه ۲۸۰۰ به طور مرتب ویرایش شده است که با نظارت های سازمان نظام مهندسی ساختمان،براساس این قوانین،شاهد ارتقای کیفی استحکام ساختمان ها در سطح شهر هستیم،اما بیشتر نگرانی ها به دلیل وجود بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است.
🔹️وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سند دار شدن املاک واقع در اراضی دولتی فراهم شود،مردم می توانند نسبت به نوسازی ساختمان های خود اقدام کنند،لذا تحقق این مهم اقدام سریع و تسهیلگر مسئولان را می طلبد.
🔹️چگینی افزود:با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از مساحت شهر اراک،بافت های ناکارآمد است و شهروندان این مناطق از امکانات رفاهی و کالبدی شهر به اندازه کافی برخوردار نیستند،دولت مکلف است ساز و کاری برای رونق ساخت و ساز در نطر بگیرد با توجه به قانونی که در شهریور ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد دولت مکلف بود نسبت به تامین مسکن افراد ضعیف چه در قسمت هایی که امکان ساخت و ساز جدید وجود دارد،چه در محله ها و سکونتگاه های غیر رسمی اعلام کند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *