سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک: ۷۲ درصد بودجه، به امور عمرانی و خدمات رسانی به شهر و شهروندان اختصاص داده شده است

خلاصه خبر :

🔶 سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک: ۷۲ درصد بودجه، به امور عمرانی و خدمات رسانی به شهر و شهروندان اختصاص داده شده است

 

🔸عباس خسروانی در خصوص به تصویب نرسیدن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در صحن علنی روز گذشته شورا، گفت: بودجه یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک با پنج رای موافق، پنج رای مخالف و یک رای ممتنع در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک به تصویب نرسید و مجدد در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت تا نظرات مخالف مورد بررسی قرار بگیرد.

 

🔸وی تاکید نمود: علت اصلی مخالفت اعضای شورا بیشتر روی دو مقوله “عدم پیوست برنامه های شهرداری به بودجه” و “کم بودن بودجه تملکات” بود که مقرر شد این دو اعتراض، در جلسه شنبه کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

 

🔸خسروانی افزود: امسال وزارت کشور مهلت نهائی تصویب بودجه را ۱۰ اسفند اعلام کرده که با توجه به تعطیلی روز سه شنبه ۱۰ اسفند ،باید در روز شنبه بودجه بررسی و تصویب شود.به نظرم مشکل خاصی در تصویب نهائی بودجه نداریم و قطعا با تامین نظر اعضا ،آن را تصویب نهائی خواهیم کرد.

 

🔸سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، بیان داشت: در بخش درآمدی به خصوص در ردیف عوارض آلایندگی باید درآمد بیشتری لحاظ شود و شهرداری را وادار نمود که از طریق مراجع قضائی پیگیر اخذ عوارض از صنایع آلاینده باشد زیرا این عوارض پول خون مردم اراک است که باید اخذ شود تا در مسیر کاهش آلایندگی و بهبود محیط زیست مردم هزینه شود.

 

🔸وی ابراز امیدواری کرد که در سال آتی دولت نیم نگاه و گوشه چشمی هم به شهرداری ها داشته باشد.سالهاست که دولت شهرداری ها را با انبوهی از مشکلات و گرفتاری ها رها کرده در حالی که ما به شدت به کمک های دولتی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی،اتمام پروژه های عمرانی کلان و .. نیازمند هستیم.

 

🔸خسروانی اظهار داشت: شورا در بودجه ۱۴۰۱ رویکرد صرفه جوئی را در کاهش بودجه جاری به ۲۸ درصد به نمایش گذاشت و ۷۲ درصد بودجه را به امور عمرانی و خدمات رسانی به شهر و شهروندان اختصاص داده است.

 

🔸سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، تصریح کرد:پیش بینی این است که بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۱ را در قالب متمم بودجه تا ۲ هزار میلیارد تومان هم افزایش دهیم و آنگاه می توانیم برخی از برنامه های خود را به خصوص در بخش تملکات محقق کنیم.

 

🔸وی در پایان گفت: در جلسه دیروز از شهرداری درخواست نمودم تا بودجه را بعد از تصویب در قالب “بودجه به زبان ساده” برای افکار عمومی منتشر نماید تا مردم و نهادها بتوانند بر بودجه شهر نظارت کنند و بدانند که عوارض و مالیاتی که پرداخت می کنند در کجا هزینه می شود.

 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

💠 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

🌐 @arakshora6

🌐 www.shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *