محمد عسگری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: قنات ناصری اراک لایروبی و ترمیم می شود

خلاصه خبر :

‍ 🔷️ نشست صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور محمد عسگری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به همراه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، مدیر اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی، علیرضا کریمی شهردار اراک و جمعی از مسئولین شهرداری و اصحاب رسانه در روز چهارشنبه مورخ ۶ مهر ماه برگزار شد.
🔹️رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک:
قنات ناصری اراک لایروبی و ترمیم می شود

🔹️رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: قنات ناصری در محدوده خیابان حاجباشی به مشکل خورده است و عدم لایروبی و ترمیم آن باعث ایجاد مشکل در بخشی از کاروانسراهای بازار می شود، لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک عملیات لایروبی و ترمیم این قنات را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

🔹️محمد عسگری در پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر در خصوص موضوع ترمیم قنات ناصری گفت: با توجه به خشکسالی های ایجاد شده در سنوات اخیر و بحران آبی موجود در سطح کشور، در راستای حفظ سفره آب های زیرزمینی، ترمیم و‌ لایروبی قنات مذکور به استناد بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

🔹️ وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری از سالیان گذشته تاکنون نسبت به لایروبی قنات های سطح شهر اقدام می نموده، افزود: قنات ناصری از آب خوبی برخوردار می باشد و حدود ۴۰۰ کشاورز از آب آن منتفع می شود و فضای سبز بسیاری نیز با آب این قنات آبیاری می شود.

🔹️ عسگری تاکید نمود: قنات ناصری در محدوده خیابان حاجباشی به مشکل خورده است و عدم لایروبی و ترمیم آن باعث ایجاد مشکل در بخشی از کاروانسراهای بازار می شود، لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک عملیات لایروبی و ترمیم این قنات را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

🔹️ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک در ادامه در خصوص طرح دو فوریتی خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل به پیشنهاد وزارت کشور به صورت ۷۵ درصد سهم دولت و ۲۵ درصد سهم شهرداری، گفت:با اتوبوس های جدید خریداری شده،ظرفیت اتوبوسرانی تکمیل و نارضایتی در بحث حمل و نقل عمومی شهر به رضایت مندی تبدیل شده است، لذا پیشنهاد می شود که واحد درآمدزایی در سازمان مدیریت حمل و‌ نقل بار و مسافر شهرداری اراک راه اندازی و با خرید ۱۹ اتوبوس مذکور، این سازمان به سمت درآمدزایی حرکت نماید.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *