کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک مورخ بیستم تیرماه ۱۴۰۰ به ریاست سرکار خانم فرزانه رحمتی تشکیل شد.

خلاصه خبر :

کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک مورخ بیستم تیرماه ۱۴۰۰ به ریاست سرکار خانم فرزانه رحمتی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه موضوع درخواست مساعدت جوانان هنرمند اراکی برای ساخت موسیقی محلی اصیل مورد بررسی قرار گرفت که اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن موافقت با این برنامه فرهنگی، حمایت همه جانبه مدیریت شهری را در این خصوص اعلام کردند.

فرزانه رحمتی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در خصوص حمایت مدیریت شهری از فعالین عرصه موسیقی گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته حمایت از موسیقی محلی استان مرکزی و به ویژه شهر اراک، همواره با محدودیت های فراوانی رو به رو شده به طوری که علیرغم وجود استادید بزرگ و نامدار در این حوزه، درحال حاضر مکتب موسیقی اراک آنچنان که باید شناخته شده نیست.

رحمتی ادامه داد: باتوجه به ناآشنا بودن اکثر شهروندان با مکتب موسیقی اراکی، قطعا شورای شهر بر خود واجب میداند که از ساخت آلبوم های موسیقی محلی و ثبت تولیدات این حوزه حمایت گسترده ای داشته باشد چرا که بدون شک چنین اقداماتی میتواند یک کار بزرگ در عرصه فرهنگی اراک خواهد بود.

در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی نیز موضوع مساعدت به یکی از موسسات خیریه برای تامین مکان جهت استقرار کارگاه قالیبافی، مورد بررسی قرار گرفت و رای موافقت کمیسیون در این باره را دریافت کرد.

در پایان جلسه مسأله پیگیری مصوبات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مطرح شد و با بررسی چندین نامه دیگر، تمامی تصمیمات جهت اخذ تاییدیه نهایی به صحن علنی شورا ارجاع داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *