تدوین برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله دوم شهر اراک

خلاصه خبر :

#شورای_ششم
#سخنگو_شورا
#گزارش_به_مردم

تدوین برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله دوم شهر اراک

💠 سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله دوم این شهر خبر داد و گفت: شهرداری مکلف است در فرایند تدوین برنامه دوم پنج ساله، به‌کارگیری سازوکارهای مناسب برای تعامل و مشارکت با نخبگان و اساتید دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان را در نظر گیرد.

▪️به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر اراک مبنی بر تهیه و تدوین برنامه راهبردی عملیاتی دوم شهرداری، نقشه راه اقدامات میان مدت شهرداری در پنج سال آتی بر اساس محورهای بنیادین و راهبردهای عملیاتی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

▪️وی با بیان اینکه تدوین برنامه دوم پنج ساله توسعه این شهر از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم است، افزود: برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله دوم این شهر تدوین شده است.

▪️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: با توجه به تدوین برنامه دوم پنج ساله توسعه شهر اراک، ۱۰ اولویت‌ها و مسئله کلیدی این شهر در تدوین برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

▪️خسروانی خاطرنشان کرد: رعایت اصل عدالت محله‌ای در فرایند توسعه شهری، توجه به مقوله کاهش و رفع آلودگی هوا در برنامه، توجه به مقوله ترافیک، عبور و مرور روان و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی با تاکید بر حمل‌ونقل پاک و انبوه بر از جمله مسائل کلیدی شهر اراک است که جهت‌گیری و مسیرهای بلندمدت دستیابی به اهداف راهبردی شهر اراک را تعیین می‌کند.

▪️وی ادامه داد: صیانت و حفاظت از باغات شهر اراک و افزایش سرانه فضای سبز، حفاظت از هویت تاریخی شهر با تاکید بر بناهای تاریخی از جمله بازار تاریخی این شهر و افزایش سرانه‌های تفریحی، گردشگری و فرهنگی شهر اراک در تدوین این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

▪️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک توجه به مقوله شهرداری الکترونیک، شفافیت، اصلاح و بهبود نظام مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری و زیباسازی شهری بر اساس طرح‌های علمی مطالعاتی را از دیگر اولویت‌های و مسائل کلیدی شهر اراک دانست و اضافه کرد: باید در تدوین برنامه دوم پنج ساله توسعه این شهر در نظر گرفته شود.

▪️خسروانی اضافه کرد: ارتقای نظام مدیریت مالی شهری، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد منابع پایدار، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت شهری از دیگر اولویت‌های مد نظر شوراست.

▪️وی افزود: شهرداری مکلف است در فرایند تدوین برنامه دوم پنج ساله، به‌کارگیری سازوکارهای مناسب برای تعامل و مشارکت با نخبگان و اساتید دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان را در نظر گیرد.

▪️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در تدوین این برنامه شهرداری ملزم به رعایت بهره‌مندی مؤثر از تجارب ملی و بین‌المللی، توجه جدی به نتایج ارزیابی، پایش و آسیب شناسی برنامه پنج‌ساله اول شهرداری، تعامل مؤثر با دستگاه‌های دولتی و عمومی استان برای هم‌افزایی در تنظیم برنامه‌، بهره‌گیری از داده‌ها و اطلاعات واقعی و معتبر در تحلیل وضع موجود، هدف‌گذاری و تعیین شاخص‌های ارزیابی برنامه و مد نظر قرار دادن قوانین فرادستی و تکالیف قانونی شهرداری است.

▪️خسروانی گفت: با توجه به آغاز روند تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ که اولین سال اجرای برنامه دوم است، شهرداری اراک باید در تدوین برنامه رعایت زمان را مدنظر قرار دهد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *