تشکیل شورای اجتماعی محله در محله های شهر اراک

خلاصه خبر :

#شورای_ششم
#شهرداری_اراک
#روایت_خدمت
#محله_محوری
#مسجد_بنیان
در پنجمین جلسه هماهنگی اجرای طرح محله محور مسجد بنیان شهرداری اراک بررسی شد
💠 تشکیل شورای اجتماعی محله در محله های شهر اراک

🔹پنجمین جلسه هماهنگی اجرای طرح محله محور مسجد بنیان شهرداری، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اراک، معاونین و مدیران مناطق شهرداری، در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، در این جلسه موضوع تشکیل شورای اجتماعی محله در محله های مناطق پنج گانه و بافت تاریخی شهر اراک، انتصاب اعضای شورا و همچنین آموزش اعضا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد آموزش نیروهای شهرداری دخیل در اجرای این طرح در اسرع وقت انجام شود.

🔹عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، نظریه محله محوری مسجد بنیان احیا شده است، تاکید کرد: در طرح محله محوری با کمک ساکنین محله ها به دنبال تحقق عدالت محوری در ارائه خدمات شهری به شهروندان هستیم.

🔹محمودی شهردار اراک نیز در این جلسه گفت: از ابتدای جلسات برگزار شده طرح محله محور مسجد بنیان، در گام نخست طرح مساجد شاخص محله های مناطق شهر اراک شناسایی گردیده و در گام های بعدی انتخاب و انتصاب اعضای شورای اجتماعی محله ها با معرفی نمایندگان دستگاه ها در حال اجرا می باشد و امید داریم با معرفی نمایندگان توسط دستگاه ها بتوانیم شورای اجتماعی محله ها را تشکیل دهیم.

🔹لازم به ذکر است، لایحه طرح محله محور مسجد بنیان پس از ارسال به شورای اسلامی شهر اراک و تصویب، به شهرداری ابلاغ گردیده است و هدف از اجرای این طرح ارتقای توانایی ساکنان محله در مدیریت و کنترل محل سکونت ، افزایش تحقق پذیری پروژه ها ، ارتقای آگاهی ها و احساس تعلق و اعتماد، بهبود زیست پذیری و حرکت به سوی پایداری محلات و شهرها ، رفع مشکلات جامعه اسلامی با محوریت مساجد و احیای هویت محله و حرکت در راستای عدالت شهری می باشد که با کمک مردم در شناخت مشکلات محلات و مطالبه گری توسط آنها در جهت رفع مشکلات محلات گام برداشته شود.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *