سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد 💠اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری

خلاصه خبر :

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد
💠اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری

💠سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک و به نقل از خبرگزاری ایمنا _ مرکزی، عباس خسروانی ظهر امروز دوازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بروزتر ین دستگاه‌ها در اختیار شهرداری اراک است.
🔹وی با بیان اینکه شورای ششم برنامه محور است و از انجام فعالیت سلیقه‌ای اجتناب می‌کند افزود: در این دوره شورا بر اساس برنامه امور شهری را پیگیری می‌کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.
🔹خسروانی از ایجاد مثلث حسابرسی در شهرداری خبر داد و افزود: حسابرسان داخلی در شهرداری برای جلوگیری از تخلفات داخلی فعالیت می‌کنند و در کنار ایجاد این مثلث، اداره حسابرسی داخلی نیز احیا و فعال شد و با این اقدام شاخص از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: شورا در یک اقدامی ارزشمند دیگر حسابرسی مستقل را تشکیل داد و با کمک گرفتن از اساتید خبره دانشگاهی بر مسائل مالی و اسناد شهرداری به طور دقیق نظارت می‌کند.
🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از جمع‌آوری سه هزار و ۸۰۰ سند املاک شهرداری خبر داد و گفت: پیش از فعالیت این دوره از شورای شهر، در اراک ۶۰۰ سند به نام شهرداری ثبت شده بود که با مجموع پیگیری‌های انجام شده، امروز سه‌هزار و ۸۰۰ سند به ثبت رسیده و این اقدام ارزشمند در این دوره انجام شده است.
🔹خسروانی ادامه داد: آغاز طرح ممیزی املاک هم از پیگیری‌های این دوره از شورای شهر است، در این طرح املاک شهرداری و شهری شناسایی، متراژ تراکم و طبقه در سامانه بارگذاری می‌شود و به این ترتیب از بروز تخلف معماری و شهرسازی جلوگیری می‌شود.
🔹وی با بیان اینکه منبع درآمد پایدار برای شهرداری اراک از طریق طرح ممیزی املاک ایجاد شده است خاطرنشان کرد: از طریق این طرح بخشی از املاک شهرداری اراک شناسایی و بخشی از این اسناد در مرحله تهیه سند تک برگی قرار دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: این دوره از شورا ۱۷ اقدام شاخص و مهم در بخش محیط زیست انجام شده است.
🔹خسروانی افزود: بر اساس مصوبه این دوره از شورای اسلامی شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی باید به صورت مشخص تنها در بخش محیط زیست هزینه شود و شهرداری نمی‌تواند از این بودجه در بخش حقوق، هزینه و سایر موارد استفاده کند.
🔹وی گفت: تهیه شناسنامه باغ‌های اراک، افزایش جریمه قطع غیر قانونی درخت، اجرای طرح بزرگ انتقال پساب اراک، خریداری یک‌هزار و ۸۰۰ سطل زباله مکانیزه از جمله اقدامات این دوره در بخش محیط زیست شورای شهر اراک است.
🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه شهرداری این شهر در نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تحولات چشمگیری ایجاد کرده است تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شهرداری در سال نخست فعالیت خریداری کرد و در سال گذشته سه‌هزار میلیارد ریال و سال جاری یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.
🔹خسروانی، اتمام مطالعه مدیریت پسماند اراک، لایروبی قنات‌ها، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه اراک با اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و خریداری دستگاه پیش‌سردکن را از جمله اقدامات زیست محیطی شورا برشمرد.
🔹وی، خریداری دستگاه سنجش آلودگی هوا با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و لایروبی رودخانه‌های شهری اراک و ترمیم دیواره‌های فرسوده این مکان‌ها را از دیگر اقدامات محیط زیستی در این دوره شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *