عضو شورای شهر اراک: رویکرد برنامه دوم راهبردی_عملیاتی شهر اراک مسئله محوری است

خلاصه خبر :

عضو شورای شهر اراک:
رویکرد برنامه دوم راهبردی_عملیاتی شهر اراک مسئله محوری است

💠 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اعلام خبر تدوین برنامه راهبردی_عملیاتی پنج ساله دوم شهر اراک گفت: رویکرد برنامه دوم راهبردی_عملیاتی شهر اراک مسئله محوری است.

🔹عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: اگر چه در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در مدیریت شهری برای توسعه و پیشرفت شهر اراک انجام شده و به خصوص در دوره ششم مدیریت شهری که با تلاش‌های مضاعف اقدامات اساسی در شهر اراک صورت گرفته است اما معتقدم همچنان با شاخص‌های یک شهر مطلوب برای زندگی فاصله داریم و همچنان با چالش‌های جدی روبرو هستیم.

🔹وی افزود: امروز شهر ما با مسئله‌های جدی همچون حمل و نقل و ترافیک، وجود بافت فرسوده، مسئله‌های فرهنگی و اجتماعی، ضعف هوشمندسازی و اقتصاد شهری، نشاط اجتماعی و مسائل زیست محیطی رو به رواست که رفع آنها جز با برنامه‌ریزی دقیق و تعهد و پایبندی مدیران شهری به آن امکان پذیر نیست.

🔹رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اعلام خبر تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی پنج ساله دوم شهر اراک گفت: رویکرد برنامه دوم راهبردی – عملیاتی شهر اراک، مسئله محوری است.

🔹خسروانی تاکید کرد: تجربه شهرهای موفق جهان نشان داده که همه‌ی آنها برای رسیدن به پیشرفت شهری از مسیر برنامه‌ریزی دقیق عبور کرده‌اند و بر سر اجرای برنامه با یکدیگر وفاق و همدلی و تعهد داشته‌اند، مقوله‌ای کلیدی که در شهر اراک به شدت به آن نیازمندیم.

🔹وی تصریح کرد: ما در آستانه تدوین برنامه دوم پنج ساله راهبردی و عملیاتی شهر اراک هستیم و تلاش خواهیم کرد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله محوری در تدوین برنامه‌ها، در وهله اول مسئله‌ها را به خوبی شناسایی و سپس در قالب برنامه راهبردی – عملیاتی و تعریف پروژه‌های مناسب، قدم‌های مؤثری در مسیر حل مسائل کلیدی شهر اراک برداریم.

🔹رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: ما در مدیریت شهری دارای یک سند چشم‌انداز بیست ساله هستیم که آینده شهر را به خوبی ترسیم کرده و یک چارچوب کلی و آینده‌نگرانه برای رسیدن به اهداف کلی است و بر اساس آن می‌توان نیازها و امکانات آینده را مشاهده کرد و برنامه‌های میان مدت را بر اساس آن تدوین کرد به طوری که ذیل آن برنامه‌های پنج ساله تدوین می‌شود که اولین برنامه در سال ۹۹ تدوین و آغاز شد و امسال سال پایانی آن را پشت سر می‌گذاریم.

🔹خسروانی افزود: موظف هستیم بعد از پایش و ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و اعمال اصلاحات لازم نسبت به تدوین برنامه دوم پنج ساله (۱۴۰۴ الی ۱۴۰۸) اقدام کنیم زیرا برنامه‌ی میان مدت، راهبردها و سیاست‌های اجرایی رسیدن به اهداف کلان و چشم‌انداز را به طور مفصل تر بیان می‌کند.

🔹وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی برای تدوین برنامه، با در نظر داشتن اولویت‌های شورای اسلامی شهر مرتبط با حوزه‌ی تخصصی شهرداری تشکیل شده‌اند و در حال حاضر به بررسی اسناد و منابع بالادست، وضع موجود، عملکردها، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها و چشم اندازهای شهر اراک می‌پردازند و پس از تدوین راهبردها و سیاست‌های حوزه‌ی خود، به سمت تدوین احکام و تعریف پروژه‌ها حرکت می‌کنیم.

🔹رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: به منظور ایجاد پیوستگی و یکپارچه سازی برنامه و کنترل تحقق احکام و اهداف آنها، از شاخص‌های کمی و قابل سنجش و دارای فرمول محاسبه شفاف استفاده خواهد شد و مهم‌تر از همه اینکه سهم منابع و نحوه‌ی تأمین آنها در سال‌های اجرای برنامه معین خواهد شد.

🔹خسروانی افزود: اقدام بعدی ما این است که این برنامه راهبردی را به بودجه سنواتی متصل کنیم و بودجه ما برش یک ساله برنامه پنج ساله خواهد بود.

🔹وی گفت: ما در شورای شهر به عنوان ناظر تدوین برنامه تاکید کرده‌ایم که همکاران ما در تدوین برنامه، استفاده از ظرفیت متخصصان درون سازمانی را مدنظر قرار دهند و مقوله مهم مشارکت در تصمیم‌گیری و ایجاد حس تعلق سازمانی و تعهد به صیانت از برنامه را جدی بگیرند، با تدوین برنامه دوم باید آسیب شناسی صورت گیرد و از برنامه اول مدنظر باشد تا از نظرات نخبگی در قالب تیم‌های هم‌اندیشی در کمیته‌های تخصصی استفاده شود.

🔹رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک افزود: رویکرد اصلی برنامه‌های راهبردی _عملیاتی این است که برنامه‌ریزی شهری از برنامه نوشتن برای مردم به برنامه‌ریزی با شهروندان تغییر کند و نقش مردم و نخبگان و سمن‌ها در تدوین برنامه به شدت پر رنگ باشد که راهکارهایی را برای تحقق این مهم در نظر گرفته‌ایم.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *