گزارش جلسه نوزدهم دی ماه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک

خلاصه خبر :

پیمان عین القضات رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک؛ گرامی داشت روز زن و مقام مادر از افضل وظایف است، یکی ازبزرگترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر نگرش به جایگاه زن در جامعه است، همچنین جایگاه مهم زن در جامعه نقش او در الگو بودن است،طبق فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نه الگوی شرقی و نه غربی بلکه الگوی سوم (زن مسلمان) به عنوان مادر، همسر و فرد فعال در عرصه فرهنگی و‌اجتماعی در جامعه می باشد.

خسروانی نائب رئیس کمیسیون؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشجویان نخبه را به شورا جهت مشاوره در کمیسیون ها و صحن و همچنین کار آموزی معرفی کند زیرا شورا می تواند بستر مناسبی جهت آموزش برای این عزیزان باشد، همچنین در معرفی عالمان شهر اراک بسیار کم کاری شده و میطلبد در این حوزه بیشتر اقدام صورت بگیرد و پیشنهاد میشود از عالم حاضر حضرت آیت الله محسنی اراکی که از نوادر علما هستند که در باب فقه شهری دارای نظریه هستند جهت دوره آموزش فقه شهری و حقوق شهروندی دعوت به همکاری شود.

قریشی دبیر کمیسیون؛ دانشگاه ها به ویژه دانشگاه اراک دارای اراضی مناسبی هستند و‌ مناسب است تفاهم نامه سه جانبه ای فی مابین شورا،شهرداری و دانشگاها منعقد شود جهت تغییر کاربری اراضی در حوزه فرهنگی و این نیز می تواند نیازهای دیگر دانشگاه ها را از قبیل خوابگاه های متاهلین برطرف سازد.

مصوبات جلسه نوزدهم دی ماه: ۱.با درخواست دقیق از جانب دانشگاه ها موضوع ایجاد خوابگاه متاهلی از طرف شورا پیگیری شود ۲.تغییر کاربری اراضی دانشگاه ها در محور جاده و محدوده های شهری ۳.معرفی مفاخر تحت عنوان هفته فرهنگی اراک با همکاری نهاد رهبری دانشگاه ها و سازمان فرهنگی ۴.حمایت از اردوی هفت اقلیم ۵.پشتیبانی و از سرگیری هیئات مذهبی دانشگاه ها ۶.پیگیری دوره آموزشی فقه شهری ۷. نشست همکاری سه جانبه شورا،شهرداری،نهاد رهبری دانشگاه ها ۸. حضور دانشجویان نخبه در شورا ۹.احیاء و عملی کردن طرح همسفران بهشت در جهت آموزش دانشجویان متاهل

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *