یس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی شورا به تصویب رسید

خلاصه خبر :

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

🔹️«عباس خسروانی» افزود: این لایحه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفریغ بودجه شهرداری‌های وزارت کشور و بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و برش یک‌ساله از برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری اراک و سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر اراک، تهیه و تدوین و پس از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا و جمع بندی و بررسی پیشنهادات معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری در نهایت به تصویب رسید.

🔹️وی بیان کرد: نسبت بودجه جاری به کل بودجه ۲۸ و نیم درصد و نسبت بودجه عمرانی به بودجه کل ۷۱ و نیم درصد است که به لحاظ کنترل هزینه‌های جاری نسبت مناسبی است.

🔹️سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عمده درآمدهای شهرداری را ناشی از عوارض عمومی دانست و گفت: مهمترین آنها مالیات بر ارزش افزوده با مبلغی حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال است و یکی از ویژگی‌های درآمدی بودجه امسال، توجه به قانون درآمدهای پایدار شهری است که امسال ابلاغ و سال آتی برای نخستین بار اجرایی می‌شود.

🔹️خسروانی گفت: از جمله طرح‌های جدیدی که در بودجه امسال دیده شده پیش بینی اعتبار برای آغاز عملیات طرح ۲۴ متری و طرح مهم ممیزی املاک شهر اراک است.

🔹️وی ادامه داد: در بودجه سال آتی ۳۶۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات، پژوهش و تعریف طرح‌های عمرانی پیش بینی شده که بخشی از آن در راستای مطالعات تهیه طرح‌های جامع برای مدیریت شهری اراک است.
🔹️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: در این بودجه، توسعه فضای سبز شهر، نوسازی پارک‌ها و مدیریت آب شهر اراک مدنظر ویژه قرار گرفته و در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری نیز همانند سال گذشته برنامه‌های خوبی تعریف و بودجه‌های قابل توجهی اختصاص داده شده است.

🔹️خسروانی افزود: همچنین در راستای نوسازی ناوگان عمرانی و خدماتی شهرداری مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال و به منظور تملک املاک در طرح‌های عمرانی هم بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

🔹️وی با بیان اینکه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: طرح‌های مناسبی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌های فرهنگی ورزشی و تاسیس فرهنگسرا در مناطق مختلف شهرداری پیش بینی شده است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *