رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک: پارتی بازی، روابط سیاسی و فامیلی عامل اصلی تخلفات در بکارگیری نیروهای حجمی شهرداری /در مقابله با فساد با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک:
پارتی بازی، روابط سیاسی و فامیلی عامل اصلی تخلفات در بکارگیری نیروهای حجمی شهرداری /در مقابله با فساد با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت

سید رضا قریشی گفت:متاسفانه در دوره گذشته برخی از اشخاص در شورای شهر و شهرداری اقدام به جذب و بکارگیری نیروهایی با عنوان حجمی در بخش های شهرداری نمودند که امروزه شاهد خسارت های این اقدام غیر قانونی در بدنه شهرداری هستیم.

سید رضا قریشی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، گفت: سال‌هاست در شهرداری پدیده ای به نام قراردادهای حجمی با هدف واگذاری و برون سپاری فعالیت های شهرداری به منظور کوچک سازی شهرداری شکل گرفته است، اما متاسفانه با دخالت غیرقانونی مدیریت شهری در جابجایی نیروها حجمی و به کارگیری در خارج از موضوع قرارداد و همچنین افزایش نیروها بدون قاعده باعث نابسامانی در نیروی انسانی در شهرداری شده‌اند .

وی افزود:در حال حاضر ما شاهد حضور نیروها با موضوعات مختلف در یک کارکرد مشخص هستیم این روند ضمن ناکارآمد کردن سیستم اداری باعث تبعیض و بی عدالتی و بی انگیزگی نیروها هم شده است و در سال های اخیر هم شوربختانه مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا خلاف ضوابط با روابط سیاسی و نسبت های فامیلی نیروهایی را در سازمان های مختلف بکارگیری کردند.

قریشی تاکید کرد: متاسفانه در دوره گذشته برخی از اشخاص در شورای شهر و شهرداری اقدام به جذب و بکارگیری نیروهایی با عنوان حجمی در بخش های شهرداری نمودند که امروزه شاهد خسارت های این اقدام غیر قانونی در بدنه شهرداری هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت:درحال حاضر بدنه شهرداری با انبوهی از نیروهای غیر تخصصی مواجه شده و متاسفانه امروز درحوزه های تخصصی با کسر نیروی انسانی متعهد و متخصص مواجه هستیم در واقع شهرداری را فربه و غیر تخصصی کرده اند.

قریشی با بیان اینکه زمینه اکثر اینگونه بکارگیری نیروها در قالب حجمی غیر قانونی بوده است، افزود: بعد از روی کار آمدن شورای ششم به صورت فوری دستور توقف اینگونه اقدامات و تخلفات صادر شد و با تشکیل کمیته ای تخصصی چگونگی روند و اینکه چه اشخاص و تشکیلاتی مسبب اینگونه تخلفات بوده اند در حال رسیدگی می باشد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، تاکید کرد: قوانین اجازه به کارگیری نیروهای حجمی را در سایر بخش های شهرداری را نمی دهد و در اینجا لازم است به اقدامات غیر قانونی قاطعانه رسیدگی شود و برخورد های لازم صورت پذیرد.

وی گفت: شورای ششم نظارت و بررسی زوایای مختلف این موضوع را وظیفه قانون خود می داند از اینرو برای برقراری عدالت و برخورد با هرگونه تبعیض و یا به تعبیری پارتی بازی ها و روابط سیاسی و فامیلی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

قریشی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری نیاز به یک ساختار سازی منظم و شفاف دارد یادآور شد: ارائه خدمات یکپارچه و عدالت محور باید بر مبنای یک تشکیلات نظامند باشد در صورتی اگر این مهم محقق شود دیگر شاهد اینگونه تخلفات و تبعیض ها در مجموعه شهرداری نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: به کارگیری و جذب صحیح نیروی انسانی به دور از ارتباطات فامیلی و سیاسی با فرایندهای قانونی باید صورت پذیرد امیدواریم با اجرای قانون و ساماندهی نیروی انسانی شاهد پویایی در مجموعه شهرداری اراک باشیم.
‍ #شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شهر_را_باهم_بسازیم
#شفاف_سازی
#گزارش_به_مردم
آدرس کانال تلگرام شورای اسلامی کلانشهر اراک:
@arakshora6

 نشست کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست سیدرضا قریشی

نشست کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست سیدرضا قریشی و با محوریت بررسی موضوعات:
-بررسی نامه در رابطه با سهم کتابخانه های عمومی
-بررسی نامه در رابطه با عملکرد حوزه حقوقی
-بررسی نامه شهرداری در رابطه با درخواست مجوز تخفیف اجاره بهای غرفه های مستفر در پایانه
-بررسی نامه شهرداری در رابطه با نحوه ذخیره سهم سخت و زیان آور کارگران خدمات شهری
-بررسی تحویل و تحول فی مابین شهرداران
-بررسی درخواست انتقالی
-بررسی نامه شهرداری در رابطه با ارائه عملکرد مهرماه
-بررسی نامه شهرداری با درخواست مجوز هزینه اجرای مراسم یادواره شهدا
-قرائت نامه استانداری در رابطه با تسهیم عوارض شهریورماه و ارائه گزارش شهرداری
-بررسی نامه شهرداری در رابطه با هزینه ها و کمک های شهرداری
-طرح نامه های واصله
برگزار شد.
@arakshora6
#کمیسیون_برنامه_بودجه_حقوقی
#شهرداری_اراک
#شهر_را_باهم_بسازیم

نشست کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک

نشست کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست حاج حسن قربانی و با محوریت بررسی موضوعات:
-نامه در خصوص اجرای طرح تفکیک از مبدا در سطح شهر اراک و نیز گزارش اقدامات انجام شده در حوزه آموزش شهروندی
-گزارش اقدامات انجام شده در ستاد زمستانه شهرداری اراک
برگزار شد.
#کمیسیون_سلامت_محیط_زیست_خدمات_شهری
#شهر_را_باهم_بسازیم
#سازمان_پسماند
#معاونت_خدمات_شهری

دیدار و نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، با استاندار مرکزی

دیدار و نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، با استاندار مرکزی

عصر پنجشنبه مورخ ۲۰ آبان ماه سال جاری، دکتر کریمی شهردار اراک همراه با اعضای شورای اسلامی شهر با دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی و آل یاسین مشاور استاندار، دیدار و پیرامون مباحث مختلف شهر اراک، به بحث و گفتگو پرداختند‌.

پروژه منطقه گردشگری دره گردو و حمایت از شهرداری در راستای اجرای این طرح، آرامستان اراک، افزایش سهم عوارض آلایندگی شهر اراک، نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اراک از ۸۰ دستگاه به حدود ۲۰۰ دستگاه، طرح جامع اراک که اعتراض و مشکلات زیادی دارد،پل سنجان که متاسفانه در اذهان عمومی در حوزه شهرداری اراک است و سالیان سال عملیات اجرایی پروژه به طول انجامیده، مطالبات شهرداری اراک از دستگاه های اجرایی و حمایت مدیریت ارشد استان با تزریق بودجه به این دستگاه ها و پرداخت مطالبات مجموعه شهرداری، از جمله مباحث مطرح شده در جلسه مذکور بود.
#شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شورای_ششم_اسلامی_شهر
#استانداری_مرکزی
#شهر_را_باهم_بسازیم
#فصل_همدلی
آدرس کانال تلگرام شورای اسلامی کلانشهر اراک:
@arakshora6

نشست کارگروه های ذیل کمیسیون فنی،عمران،ترافیک وشهرسازی در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۰/۸/۱۹به منظور تعیین روسای کارگروه ها برگزار شد.

نشست کارگروه های ذیل کمیسیون فنی،عمران،ترافیک وشهرسازی در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۰/۸/۱۹به منظور تعیین روسای کارگروه ها برگزار شد.
در پایان این نشست و به جهت تسریع فعالیت های کمیسیون و تسهیل خدمت رسانی به شهروندان -مهندس مهدوی به عنوان رئیس کارگروه فنی،مهندسی
-مهندس امیری به عنوان رئیس کارگروه حمل و نقل و ترافیک
-دکتر موزونی به عنوان رئیس کارگروه معماری و شهرسازی
-دکتر امین به عنوان رئیس کارگروه سیما و منظر انتخاب و معرفی شدند.
#کمیسیون_فنی_عمران_ترافیک_شهرسازی
#کارگروه_ها
#شورای_اسلامی_کلانشهر_اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک: درآمد شهرداری اراک از محل جرایم رانندگی صفر است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک:
درآمد شهرداری اراک از محل جرایم رانندگی صفر است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه طبق قانون خزانه داری کل کشور موظف است سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از تخلفات رانندگی را بدهد، عنوان کرد: دریافتی شهرداری اراک از این محل صفر است.

عباس خسروانی با اشاره به روند درآمد شهرداری از محل جرایم رانندگی، اظهار کرد: طی بررسی که از درآمد ۷ ماهه شهرداری اراک صورت گرفت، دریافتیم که همچون سال گذشته دریافتی شهرداری اراک از محل جرایم رانندگی صفر است و متأسفانه سال گذشته و امسال مبلغی از این محل به شهرداری پرداخت نشده است در حالی که جزو حقوق قانونی مردم شهر اراک است.

وی ادامه داد: همچنان محل درآمد تخلفات رانندگی در بودجه شهرداری اراک صفر است و باید رایزنی‌های فشرده‌ای با مسئولان عالی استان صورت بگیرد تا سهم شهرداری از این محل که حق مردم است پرداخت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: شهرداری از همین محل است که می‌تواند برای بهبود وضعیت ترافیک شهری برنامه اجرا کند. وزارت کشور موظف است جرایم رانندگی وصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت، توزیع کند و به حساب آنان واریز کند.

خسروانی ادامه داد: طبق قانون خزانه داری کل کشور موظف است سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹/۱۲/۰۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی را هر ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) نزد خزانه داری کل کشور واریز کرده و سهم سایر ذینفعان را به حساب درآمد عمومی واریز کند.

وی عنوان کرد: وزارت کشور هم موظف است جرایم وصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت، توزیع کند و حداکثر تا ۱۵ ماه بعد به حساب آنان واریز کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: ضمناً ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در این خصوص صراحت دارد و اعلام می‌دارد که وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه بین شهرداری‌ها و دهیاریهای ذی‌ربط، راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون شصت درصد از کل وجوه حاصله به تفکیک درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی خارج از شهرها و داخل محدوده شهرها و روستاها به صورت متمرکز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و در شهرها به شهرداری‌های محل و دهیاریها از طریق استانداری همان استان به تناسب ۷۰ درصد شهر و ۳۰ درصد روستا اختصاص می‌یابد تا به منظور استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه‌ها، خط‌کشی و نگهداری آن، احداث پلهای عابر پیاده، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث توقف گاه‌های عمومی و اصلاح راههای روستایی، معابر و نقاط حادثه خیز در شهرها و روستاها هزینه شود.

خسروانی عنوان کرد: این بودجه ربطی به کمک‌های دولتی ندارد بلکه پولی است که از خود مردم به صورت نقدی اخذ می‌شود و در حالی که سهم شهرداری‌ها از این محل یا پرداخت نمی‌شود یا قطره چکانی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در اراک برای رفع مشکلات ترافیکی نیازمند اعتبار هستیم که یکی از منابع اصلی این هزینه‌ها همین جرایم رانندگی است مثلاً برای ایجاد سرعت کاه، نصب دوربین‌های ثبت تخلف کنترل سرعت و عبور از چراغ قرمز در تقاطع‌های اراک و امثالهم نیازمند اعتبار هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: انتظار می‌رود دیوان محاسبات بر اجرای دقیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی، نظارت کند و نسبت به عدم تخصیص درآمدی که محقق می‌شود؛ اما در جایی که باید، هزینه نمی‌شود، واکنش حقوقی نشان دهد.

خسروانی ادامه داد: اما مسئولان شهرداری هم باید تلاش کنند و حق خود را استیفا کنند حتی اگر نیاز به اقدام قضائی بود نیز باید اقدام کنند. به طوری که برخی از شهرداری‌ها توانسته است از طریق مراجع قضائی حقوق خود را در این بخش دریافت کند. در جلسه تخصیص اعتبار از شهردار محترم خواستیم تا این موضوع را در دستور کار قرار دهد و نتیجه پیگیری‌ها را به شورا اعلام کند.

‍ ‍ #شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شهر_را_باهم_بسازیم
#گزارش_به_مردم

بازدید میدانی رئیس شورای شهر بهمراه دکتر کریمی شهردار اراک، از منطقه نمونه گردشگری دره گردو

بازدید میدانی رئیس شورای شهر بهمراه دکتر کریمی شهردار اراک، از منطقه نمونه گردشگری دره گردو

چهارشنبه مورخ ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰، سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با دکتر کریمی شهردار اراک به همراه خیرمند معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، معاونین و مدیران شهرداری از منطقه نمونه گردشگری دره گردو به عنوان یکی از پروژه هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد، بازدید بعمل آوردند.

لازم به ذکر است، شورای ششم شهر اراک، مصمم به اجرای پروژه های تفریحی و گردشگری هستند و مطالبات شهروندان در حوزه تفریحی و گردشگری شهر، در اولویت کاری شهرداری و شورای شهر قرار دارد.
#شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شهر_را_باهم_بسازیم
#بازدید_میدانی
آدرس کانال تلگرام شورای اسلامی کلانشهر اراک:
@arakshora6

بازدید علی چگینی رئیس کمیسیون فنی،عمران،ترافیک و شهرسازی و حاج حسن قربانی رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری به همراه شهردار منطقه ۳ جهت اصلاح هندسی میدان شهدای مدافع حرم واقع در انتهای خیابان سی متری خاتم الانبیا کوی امام علی(ع)

بازدید علی چگینی رئیس کمیسیون فنی،عمران،ترافیک و شهرسازی و حاج حسن قربانی رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری به همراه شهردار منطقه ۳ جهت اصلاح هندسی میدان شهدای مدافع حرم واقع در انتهای خیابان سی متری خاتم الانبیا کوی امام علی(ع)،با توجه به وجود برخی از اشکالات در طرح ترافیک عبوری خودرو ها در میدان و به جهت لزوم بررسی و اصلاح این معبر در بعضی نقاط بازدیدی مورخ یک شنبه ۱۶ آبان از این معبر صورت گرفت.
-علی چگینی رئیس کمیسیون فنی،عمران،ترافیک وشهرسازی در این بازدید ضمن کسب نظر کارشناسان شهرداری و اهالی محل گفت:اصلاح این طرح سبب تسهیل در عبور و مرور و کاهش چشمگیر آمار تصادفات و ترافیک در این منطقه خواهد شد.
#بازدید
#اصلاح_ترافیکی
#کوی_امام_علی

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک تاکید کرد: سرمایه گذاری در پروژه های فرهنگی در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک تاکید کرد:
سرمایه گذاری در پروژه های فرهنگی در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد

آجرلو رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک به همراه نوری مشاور عالی شهردار، مهاجرانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک و سرمایه گذار، از اراضی شهرداری که قابلیت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را دارند و به نوعی می توان برای این اراضی، پروژه سرمایه گذاری تعریف کرد، بازدید بعمل آوردند.

مهاجرانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک گفت: یکسری پروژه های فرهنگی در شهرداری تعریف شده که می بایست فعال شوند تا سرانه موضوعات فرهنگی در شهر اراک ارتقا داده شود، لذا یکی از اهداف سازمان سرمایه گذاری جلب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های فرهنگی می باشد.

وی با اشاره به استفاده شهرداری اراک از تجارب شهرداری قم و مشهد در اجرای پروژه های فرهنگی همچون شهربازی معارفی که مسایل دینی و اسلامی را در قالب بازی به بچه ها آموزش می دهد و استقبال زیادی از این مجموعه فرهنگی صورت گرفته،گفت: ما در شهرداری اراک به دنبال آن هستیم تا این مجموعه فرهنگی را از طریق سرمایه گذاری، در شهر اراک راه اندازی نماییم. لذا در بازدید از اراضی شهرداری و در نهایت جلسه با اعضای شورای شهر، مقرر شد با یک برنامه ریزی و کار کارشناسی دقیق نسبت به اجرای این پروژه سرمایه گذاری اقدام شود.
آدرس کانال تلگرام شورای اسلامی کلانشهر اراک:
@arakshora6
‍ #شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شهر_را_باهم_بسازیم
#بازدید_میدانی
#سرمایه_گذاری

جلسه کمیته تخصیص اعتبار شهرداری اراک، در سال ١۴٠٠با حضور شهردار و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، برگزار شد

با حضور شهردار و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، برگزار شد
جلسه کمیته تخصیص اعتبار شهرداری اراک، در سال ١۴٠٠

یکی دیگر از سری جلسات کمیته تخصیص اعتبار شهرداری اراک در سال ١۴٠٠، با حضور دکتر علیرضا کریمی شهردار اراک، قریشی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر و همچنین معاونان عضو کمیته مذکور، برگزار شد.

بدون تردید تشکیل این کمیته به عنوان یکی از موارد پیش بینی شده در بخشنامه ابلاغی وزارت کشور، از مهم ترین اقدامات راهبردی شهرداری اراک، برای شفافیت گزارش های مالی سازمان های تابعه و نظام بخشی به مجموعه هزینه ها و عملکرد آن‌ها در چارچوب برنامه سالانه و بودجه مصوب خواهد بود.
#شهرداری_اراک_۱۴۰۰
#شورای_ششم_اسلامی_شهر
#شهر_را_باهم_بسازیم
#کمیته_تخصیص_اعتبار
آدرس کانال تلگرام شورای اسلامی کلانشهر اراک:
@arakshora6