رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک: 🔷️شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست🔷️

‍ 🔷️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک:
🔷️شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست🔷️

🔹️عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا پیرامون عوارض آلایندگی شهر اراک گفت:از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر اراک، مکرر پیگیر شناسائی و معرفی صنایع آلاینده شهر اراک و میزان عوارض آلایندگی آنها بوده و هستیم تا بتوانیم از باب بازدارندگی و جبران خسارات زیست محیطی وارده،بخشی از حق و حقوق مردم شهر اراک را محقق کنیم.

🔹️وی افزود: شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست، اما بر این باوریم صنایعی که هوای اراک را آلوده می کنند طبق قانون باید هزینه آن را نیز بپردازند و یا نسبت به کاهش آلاینده های خود اقدام کنند.

🔹️خسروانی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط ‌زیست مکلف بوده بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون فوق (قانون مالیات بر ارزش افزوده،اصلاحیه سال ۱۴۰۰) نسبت به ایجاد پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده اقدام و امکان دسترسی برخط به سامانه مزبور را فراهم کند و نام واحدهای آلاینده و سطح آلایندگی آنها را در این پایگاه منتشر و به صورت منظم، به روز رسانی کند و ضریب هر یک را از نیم درصد تا یک و نیم درصد مشخص کند تا اداره کل امور مالیاتی بتواند متناسب با این شاخص ها،عوارض آلایندگی را از این واحد ها اخذ و به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز نماید اما تاکنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است و امور مالیاتی نیز به همین بهانه از وصول عوارض خودداری می کند و از تیر ماه تا کنون عوارضی را به حساب شهرداری اراک واریز نکرده است.

🔹️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: مطابق ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان محیط زیست می بایست حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون،توسط کارگروهی متشکل از وزارتخانه های مختلف، معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدها را تهیه کنند و به تصویب هیئت دولت برسانند.متأسفانه هیأت دولت برای این موضوع اقدامی نکرده و ۸ ماه است که شهرداری‌ها عوارض آلایندگی دریافت نکرده‌اند. لذا از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواهشمندیم که این موضوع را پیگیری و از تضییع حقوق مردم اراک جلوگیری نمایند.

🔹️خسروانی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شورای شهر این عوارض در پروژه های زیست محیطی شهر اراک هزینه می شود و هرگونه کاهش در واریزی این عوارض به تعطیلی پروژه ها منجر خواهد شد و کسانی که در این فرایند ترک فعل کرده اند باید به مردم اراک پاسخگو باشند.
اگر چه ما نمی توانیم جلوی آلایندگی این واحد ها را بگیریم حداقل همت کنیم جرائم آن را اخذ کنیم.این ظلم بزرگی است که نه اختیاری در جلوگیری از آلایندگی این واحدها داریم و نه توان اخذ جریمه را.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه علیرضا کریمی شهردار اراک

🔷️ نشست صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه علیرضا کریمی شهردار اراک و جمعی از مسئولین شهرداری در عصرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه
با محوریت بررسی موضوعات:
🔹️ نطق پیش از دستور اعضای محترم شورا
🔹️ بررسی نامه ها و پیشنهادات کمیسیون های تخصصی
🔹️ قرائت نامه و پیشنهادات واصله کمیسیون های تخصصی
🔹️ اظهار نظر اعضای محترم شورا
🔹️ گزارش هفتگی رئیس محترم کمیسیون نظارت و پیگیری
🔹️ گزارش هفتگی شهردار محترم اراک
🔹️ صحن غیر علنی به مدت نیم ساعت
برگزار شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

🔷️ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک: 🔷️برگزاری المپیاد ورزشی فرشتگان زمینی ویژه کودکان کم توان ذهنی،یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری اراک بود🔷️

‍ 🔷️ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک:
🔷️برگزاری المپیاد ورزشی فرشتگان زمینی ویژه کودکان کم توان ذهنی،یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری اراک بود🔷️

🔹️رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: برگزاری المپیاد ورزشی فرشتگان زمینی ویژه کودکان کم توان ذهنی( ID ) یکی از اقدامات ارزشمند سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک بود، که برای اولین بار در کشور در اراک برگزار شد.

🔹️عباس خسروانی گفت:شورای ششم در دوره جدید مدیریت شهری شعار عدالت شهری را سرلوحه کار خود قرار داده و به همین دلیل برای تمامی اقشاری که در این شهر زندگی می کنند و حق شهروندی دارند برنامه ریزی خواهیم کرد.

🔹️وی در ادامه افزود: برگزاری المپیاد ورزشی فرشتگان زمینی در راستای عدالت شهری و شهر دوستدار کودک و ایجاد فضای نشاط و سرزندگی برای کودکان با مدیریت سازمان فرهنگی شهرداری اراک و با حضور ۲۰۰ نفر در چهار رشته دارت، فوتسال، طناب کشی، فوتبال دستی برگزار شد و با توجه به استقبال خوب و رضایت مندی خانواده ها بنا داریم این قبیل برنامه ها را در سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار دهیم.

🔹️خسروانی خاطر نشان ساخت:در این المپیاد ورزشی از نظرات کارشناسی و فنی هیئت ورزشی جانبازان و معلولین استان و موسسه حامیان ورزش فرشتگان زمینی سرزمین آفتاب که در برگزاری این همایش ورزشی مشارکت داشتند بهره مند شدیم و در برنامه ریزی های آتی از نظرات فعالان این عرصه استفاده خواهیم کرد.

🔹️وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر در دوره ششم از هر طرح و برنامه ای که به شادی و نشاط خانواده های اراکی منجر شود حمایت خواهد

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

🔷️آخرین جزییات تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اراک🔷️

‍ 🔷️آخرین جزییات تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اراک🔷️

🔹️سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک آخرین جزئیات تدوین بودجه ۱۴۰۲ توسط شورای شهر اراک را تشریح کرد.

🔹️ عباس خسروانی با اشاره به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اظهار داشت: با توجه به اینکه شورا و شهرداری در آستانه تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۲ شهر اراک هستند در نخستین گام، سیاست‌های کلی شورای شهر به شهرداری جهت تدوین برنامه و بودجه ابلاغ گردید و سپس بر اساس سند چشم انداز شهر اراک، سیاست‌ها و راهبردهای چهار ساله شهر اراک استخراج و برش یک‌ساله آن مد نظر قرار گرفت و بنا داریم در سال ۱۴۰۲ کاملا بر اساس برنامه سند چشم انداز حرکت کنیم چراکه این سند در اواخر سال ۱۴۰۰به ما ابلاغ شد و یکی از مهم‌ترین ملاک‌های برنامه‌ریزی ما قرار دارد.

🔹️وی افزود: همچنین برای اینکه بودجه سال آینده ناظر بر مشکلات محلات و مطالبات مردمی باشد با استفاده از تحلیل محتوای تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ شهرداری چندین مشکل محلات را استخراج کردیم که بنا داریم برای حل آنها توجه ویژه‌ای در بودجه ۱۴۰۲ به آنها داشته باشیم، مشکلاتی مانند حفاری شرکت‌های حفار در سطح معابر و رها شدگی آنها، آسفالت معابر شهری و کوچه‌ها و جداول معابر و کوچه‌ها دارای بیشترین تماس مردمی بودند که شورای شهر توجه ویژه به آنها خواهد داشت. 

🔹️ سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: همچنین برای دیده شدن نظرات کارشناسان و مسئولان میانی شهرداری جلسات مستمری با حضور شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های شهرداری با معاون محترم برنامه‌ریزی شهرداری تدارک دیده شده که به واقعی شدن برنامه و بودجه سال آینده کمک می‌کند. 

🔹️ خسروانی با اشاره به برخی از سیاست‌های کلی شورا در تدوین برنامه و بودجه عنوان کرد: رعایت ضوابط بخشنامه سال ۱۴۰۲ وزارت کشور، پیش‌بینی درآمدهای حاصل از قانون درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قالب اعداد ارقام و ردیف‌های بودجه، درآمدزائی سازمان‌های شهرداری و پیش‌بینی بودجه درآمدی مشخص برای سازمان‌ها، رعایت برنامه ۴ ساله نخست سند چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری اراک، رعایت اصول  بودجه‌ریزی عملیاتی، رعایت اصل محله محوری در راستای افزایش اختیارات مناطق و عدالت شهری، پیگیری و تلاش برای اخذ مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با فراهم‌آوری بستری لازم و ارایه بسته سیاست‌های تشویقی و تاکید بر تهیه اطلس  سرمایه‌گذاری با پیش بینی بودجه مشخص از سیاست‌های کلی شورا در تدوین برنامه و بودجه است. 

🔹️ وی ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف در بودجه، ارتقاء فرهنگ شهروندی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و توسعه سرانه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی، شهر هوشمند و مدیریت شهری فناور محور، توزیع عادلانه اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای مستمر و توزیع و تامین عادلانه سرانه‌های خدماتی در سطح شهربین مناطق ۶ گانه شهرداری، رعایت اصل نیازسنجی و امکان‌سنجی در تعریف و پیشنهاد پروژه‌های جدید غیرمستمر در بودجه، تدوین سازوکار تعریف، اجرا و نظارت بر پروژه‌های توسعه محله‌ای، بودجه‌ریزی مشارکتی با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در تعیین پروژه‌ها و اولویت‌بندی آنها از دیگر سیاست‌های کلی شورا در تدوین برنامه و بودجه است. 

🔹️ سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته با گروه‌های مختلف مردمی جلساتی داشتیم و در محلات مختلف حضور پیدا کرده‌ایم و همچنین درخواست‌ها و پیشنهاداتی را به صورت مکتوب و یا از طریق فضای مجازی دریافت کرده‌ایم که در تدوین برنامه سال آینده آنها را مد نظر قرار می‌دهیم. 

🔹️ خسروانی سند عنوان کرد: چشم انداز ۲۰ ساله شهر اراک و برش‌های ۴ ساله آن برای ما مصداق سند مدیریت شهری و سند بالادستی بسیار مهمی است که در این دوره مدیریت شهری آن را مد نظر قرار داده‌ایم و با این سند می‌دانیم که این شورا و این شهرداری طی مدت مشخص تا پایان خدمت چه کاری می‌خواهند انجام دهند به همین منظور پس از ابلاغ قانونی این سند از سوی وزارت کشور دوره‌های آموزشی را برای مدیران شهرداری و اعضای محترم شورا برگزار کردیم تا از تمام بند‌ها و ردیف‌های آن مطلع شویم تا شورا و شهرداری از مدیریت سلیقه‌ای و سفارشی فاصله‌گیری کند و بر اساس برنامه عمل نماید. 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

عین القضاتی رییس شورای اسلامی اراک: منازل ساکنان سکونت گاه های غیررسمی براساس ضوابط بند”ک”تبصره(۱۱)ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۱کشور دارای سند می شوند.

‍ 🔷️عین القضاتی رییس شورای اسلامی اراک:
منازل ساکنان سکونت گاه های غیررسمی براساس ضوابط بند”ک”تبصره(۱۱)ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۱کشور دارای سند  می شوند.

🔷️رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست بررسی مشکلات باز آفرینی شهری در محلات هدف شهر اراک عنوان کرد: موضوع جلسه  بررسی مشکلات بازآفرینی شهری در محلات کم برخوردار با رویکرد کوی سجادیه( باغ خلج) و کوی امام علی ع  که جزو مناطق هدف قرار گرفته است می باشد.
🔹️ ایشان افزود: طی جلسات گذشته در استانداری وشورای شهر به مطالب بسیار قابل قبولی دست یافته ایم و این مهم از نظر شورای ششم قابل اجرا و قابل  دسترسی است
🔹️ پیمان عین القضاتی گفت:ساکنان سکونت گاه های غیررسمی براساس ضوابط بند”ک”تبصره(۱۱)ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور دارای سند عرصه می شوند به شرط انکه اراضی قبل از تاریخ ۱۳۹۴/۱/۱ تصرف و در آن بنا احداث ودر حال بهره برداری باشد‌.

🔹️وی افزود:این قانون بزرگترین امتیازی است که به  بافت های  فرسوده و ناکارامد شهری از سوی دولت واگذار شده است وشهروندان این مناطق می توانند با مراجعه به اداره راه وشهرسازی تقاضای خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند
رییس شورای اسلامی شهراراک گفت:این  همکاری دولت فقط تا پایان اسفند۱۴۰۱ فرصت دارند لذا همشهریان عزیز ساکن در این مناطق برای تشکیل پرونده و اخذ سند سریعتر اقدام نمایند.
وی افزود:به نظر می رسد پس از انکه ساکنان مناطق فوق نسبت به اخذ سند اقدام نمودند انگاه راحت تر میتوان با کمک مالکان نحوه مداخله در بافت را مشخص کردوبعنوان مثال با مشارکت خود مردم به روش سهام دار پروژه ویا روش توانمندسازی یا تسهیل گری یا..اقدام کرد.

🔹️ وی اذعان داشت: عظم و اراده شورای اسلامی با شعاری که در دوره ششم عنوان کرده است رسیدگی به مسائل و مشکلات محرومین و حاشیه نشینان می باشد و این شورا به جد پیگیر احقاق حقوق محرومین شهر است و در این راستا پیوسته تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمات شایسته ی را به مردم این مناطق و سایر نقاط شهر هدیه کنیم .
شایان ذکر است نشست بررسی مشکلات باز آفرینی شهری در محلات هدف شهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک و با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، هادی فرماندار محترم کلانشهر اراک، نوازنی مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری، خیرمند معاون محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، انعامی مدیر کل محترم راه وشهرسازی، ملکی مدیر عامل محترم شرکت عمران و مسکن سازان، یادگاری معاونت بهسازی نوسازی سازمان عمران و بازآفرینی، علیرضا کریمی شهردار محترم کلانشهر اراک و جمعی از مسئولین و کارشناسان شهرداری اراک در عصر روز چهارشنبه مورخ ۲۱ دی ماه برگزار شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir