استانداردسازی و بازطراحی پارک وحش اراک بر اساس نظر کارشناسان امر ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: استانداردسازی و بازطراحی پارک وحش اراک بر اساس نظر کارشناسان امر ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

🔹️ سید «وحید میرنظامی» بیان داشت: این پارک‌ مشکلات زیادی دارد، جانمایی باغ وحش اراک از ابتدا اشتباه بود، چرا که شبکه انتقال خطوط برق برای تغذیه برق صنایع از این مکان عبور کرده و استانداردها و شاخص‌های باغ وحش را زیر سوال می‌برد.

🔹️ وی بیان کرد: بر اساس نظر برخی از کارشناسان، امواجی که از دکل‌ها و سیم‌های فشار قوی ساطع می‌شود برای حیات حیوانات مضر است.

🔹️این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نمی‌توان پارک وحش این شهر را جابجا کرد زیرا هزینه سنگینی دارد اما می‌توان برخی اقدامات مانند ایجاد زیرشبکه فشار قوی و انتقال مکان برخی از گونه‌ها به کناره‌ها را انجام داد.

🔹️میرنظامی اظهار داشت: نیاز است این مهم در شورای اسلامی کلانشهر اراک از سوی معاون خدمات شهری به عنوان پیشنهاد در بودجه پیش‌بینی و اعتباری در این راستا اختصاص یابد.

🔹️وی گفت: جوان‌سازی گونه‌های جانوری و جابجایی مکان گونه‌ها به لحاظ استانداردسازی و رفع مشکلات عمرانی و تاسیساتی موزه تنوع زیستی، نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که باید در اسرع وقت طرحی در این خصوص تهیه و به متمم بودجه اضافه شود.

🔹️رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین متمم بودجه سال ۱۴۰۱ و سند بودجه سال آتی قرار داریم، باید اولویت‌های طرح‌های مدیریت شهری و نیازهای مردم اراک، مدنظر ویژه قرار گیرد چراکه بودجه محدودیت‌هایی دارد
و با توجه به این‌ مهم، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

🔹️میرنظامی عنوان کرد: شهر اراک با کمبود تفریحگاه و مراکز فرهنگی مواجه است و متاسفانه ساختمانی که برای ایجاد «موزه تنوع زیستی» در پارک وحش اراک پیش‌بینی شد، سالها متروکه باقی مانده است.

🔹️وی، یکی از مشکلات بزرگ شهر اراک را ضعف اراده در بدنه مدیریتی شهرداری عنوان کرد و گفت: مردم از شورا توقع دارند و چنانچه اراده در شهرداری نباشد بهترین مصوبات هم در مقام اجرا، راه به جایی نمی‌برد.

🔹️مدیریت پارک حیات وحش اراک در سال ۱۳۷۷ از مجموعه حفاظت محیط زیست استان مرکزی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک منتقل شد و این مجموعه در حاشیه ورودی این شهر از سمت قم قرار دارد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

انتخاب راه و سیاست گذاری شهرداری باید بر گرفته از تصمیمات شورای اسلامی باشد

🔷️ حامد آجرلو رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:
🔷️ انتخاب راه و سیاست گذاری شهرداری باید بر گرفته از تصمیمات شورای اسلامی باشد🔷️
🔹️نشست فوق العاده صحن علنی شامگاه روز چهارشنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه
🔹️ آجرلو در ابتدای سخنان خود پس از تبریک ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حضور علیرضا کریمی شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: آخرین جلسه ای که از کمیسیون تخصصی بودجه در روز یکشنبه برگزار شد، چالش بسیاری میان اعضای شورای و مسئولین مربوطه شهرداری صورت گرفت و ما شاهد این موضوع بودیم که چند ردیف از متمم بودجه در میزان صفر قرار گرفته است و دلیل قانع کننده از سوی مسئولان شهرداری به اعضای شورا بیان نگردید
🔹️ عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه تکمیل و احداث سالن های ورزشی در متمم بودجه جاری حذف گردیده است که برای بنده قابل قبول نمی‌باشد و ما این موضوع را از کم کاری برخی مسئولین مربوطه شهرداری دانسته و در مواردی دیگر نیز همچون طرح های مطالعاتی که ۸ طرح وجود داشته است که یک سری از آنها یا جابجا و یا انجام نگردیده است و این کاستی تامل برانگیز است
🔹️ایشان در ادامه اذعان داشت: تفریغ متمم بودجه امسال پر از ابهام بوده و هنوز جای کار دارد و می‌توان در خصوص آن تصمیم گیری بهتری اتخاذ نمود زیرا زمانی که بودجه بسته می شود و هنگامی که ما شاهد این هستیم که اعضای شورا بودجه های قابل قبول را برای شهر و مردم در نظر گرفته اند، توقع ما انجام این تصمیم گیری ها و سیاست ها است و تصمیم گیری در کمترین زمان و تحت فشار قرار گرفتن اعضای محترم شورا برای نتیجه گیری به علت ضیغ وقت که مجبور به حذف نمودن برخی از مسائل باشیم کار شایسته ای نمی‌باشد و تقاضای بنده از شهردار محترم اجرای تصمیمات اعضای شورای اسلامی در سیاست کاری شهرداری می باشد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

حضور حماسه آفرین مردم کلانشهر اراک به همراه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و دیگر مسئولین استانی در روز شنبه ۲۲ بهمن ماه به مناسبت چهل وچهارمین پیروزی انقلاب اسلامی

حضور حماسه آفرین مردم کلانشهر اراک به همراه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و دیگر مسئولین استانی در روز شنبه ۲۲ بهمن ماه به مناسبت چهل وچهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم کوبیده و یکبار دیگر نمایانگر انسجام و اتحاد ملی امت اسلامی شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir