دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک در سال جاری برگزار شد+فیلم

#شورای_ششم
#پارلمان_کودک
#انعکاس_اخبار_ایرنا

💠دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک در سال جاری برگزار شد+فیلم

🔹اراک – ایرنا – دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک روز پنجشنبه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اراک و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های استان مرکزی در محل شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزار شد.

🔹سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا، گفت: ممانعت از ورود موتور سیکلت‌ها به پارک‌ها، احداث باغ توت، احداث آبخوری‌های متناسب با کودکان در پارک‌ها، رسیدگی به موضوع سگ‌های ولگرد، راه اندازی کتابخانه‌های سیار در محلات، احداث پارک آبی، بازی‌های هیجانی دره نورالشهدا گردو و انتقال مشاغل مزاحم به بیرون شهر مهمترین خواسته‌های اعضای پارلمان کودک از مسئولان بود.

🔹عباس خسروانی اظهار کرد: همه مصوبات این پارلمان در حال پیگیری است به طوری که برخی انجام و برخی به صورت مستمر در حال انجام است و برخی هم از جمله پارک آبی در حال عقد قراداد جهت احداث هستند.

🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: هدف ما از ایجاد پارلمان کودک در دوره ششم شورای شهر اراک، تحقق ایده شهر دوسـتدار کـودک و ایجاد تضمیـنی برای رسیدن بـه نتایجـی پایـدار بـرای کـودکان شهر اراک است.

🔹خسروانی ادامه داد: بر اسـاس چشـم انداز ابتکار شـهرهای دوسـتدار کودک که در یونیسـف طراحی شده، همه کودکان و جوانـان بایـد بتواننـد از کودکـی و جوانـی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خـود در شـهر و اجتمـاع محلـی‌شـان، توانایی‌هـای خود را به طـور کامل نشان دهند.

🔹وی خاطر نشان کرد: البته باید این مطلب را مد نظر قرار داد که برنامه‌های تحقق شـهرهای دوسـتدار کـودک از کشـوری بـه کشـور دیگـر متفـاوت اسـت، شـهر دوسـتدار کودک در اراک، باید متاثر از وضعیت هویتی و اعتقادی و قانونی در سـطح محلی و ملی باشد

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

خرید ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه در دوره ششم #مدیریت_شهری و جانمائی در نقاط مختلف #شهر_اراک، از افتخارات #زیست_محیطی این دوره شورا شهرداری محسوب می‌شود.

#شورای_ششم
#ویراستی
#سخنگوی_شورا

خرید ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه در دوره ششم #مدیریت_شهری و جانمائی در نقاط مختلف #شهر_اراک، از افتخارات #زیست_محیطی این دوره شورا شهرداری محسوب می‌شود.
حفظ و نگهداری از این دارایی‌های شهر وظیفه #شهروندی همه ماست.
هنوز شعار #شهر_ما_خانه_ما جزو شعارهای زیبا در حوزه شهروندی ست ساعت ۹ شب فراموشمان نشود

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دومین گردهمایی صمیمانه ادوارشوراهای اسلامی وشهرداران کلانشهراراک همزمان با ایام گرامیداشت شوراهای اسلامی

#همدلی_اولین_گام_پیشرفت
#نشست_صمیمانه
#گزارش_تصویری

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره روابط عمومی ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

💠 به همت شورای اسلامی وشهرداری اراک برگزارشد؛ دومین گردهمایی صمیمانه ادوارشوراهای اسلامی وشهرداران کلانشهراراک همزمان با ایام گرامیداشت شوراهای اسلامی

#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

💠 ظهرپنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، موزه مفاخر

💠 به همت شورای اسلامی وشهرداری اراک برگزارشد؛ دومین گردهمایی صمیمانه ادوارشوراهای اسلامی وشهرداران کلانشهراراک همزمان با ایام گرامیداشت شوراهای اسلامی

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره روابط عمومی و ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت
#نشست_صمیمانه
#گزارش_تصویری

رییس شورای اسلامی شهر اراک: 💠بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد

رییس شورای اسلامی شهر اراک:

💠بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد

💠اراک- رییس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه امسال شورای ششم این شهر، ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد.

🔹به گزارش خبرنگار مهر، داوود قربانی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراهای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ اتوبوس برقی و گازی برای شهر اراک تهیه شده و خرید تاکسی‌های برقی نیز از سوی شهرداری اراک، دستور کار ویژه قرار دارد.

🔹وی تاکید کرد: ایجاد منطقه امن در پارک نورالشهدا برای مردم از مهمترین اهداف شورا در این منطقه است و قرار بر این نیست که این تفرجگاه به پاتوق تبدیل شود.

🔹قربانی ادامه داد: به منظور افزایش مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در شهر، احداث فرهنگسراها در سطح شهر نیز در دست اقدام و بررسی است.

🔹وی تاکید کرد: اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری، ایجاد تقاطع میدان امام خمینی، میدان امام حسین، احداث بازارچه‌های میوه و تره بار با هدف قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر، ایجاد زمین چمن مصنوعی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

🔹قربانی با بیان اینکه بودجه نویسی اراک بر اساس سند توسعه ۵ ساله در حال انجام است، گفت: امسال بودجه اراک ۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در حالی که در آغاز فعالیت شورای ششم، این رقم یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این مهم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir
رئیس شورای شهر کلانشهر اراک خبر داد:

💠تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری اراک

💠رئیس شورای شهر اسلامی کلانشهر اراک گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اراک در سال گذشته تخصیص یافته است.

🔹به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ داود قربانی، امروز در نشست خبری، ضمن تبریک مناسبت‌ها در هفته پیشرو گفت: در نشستی که با کارگران و بازنشستگان داشتیم این نکته را عرض کردیم در حوزه مدیریت شهری اتفاقات کم نظیر و گاهاً بی‌نظیری در دوره ششم رقم زده است. به عنوان نمونه در بحث حمل و نقل عمومی مستحضر هستید بیش از ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازی به اتوبوس‌های برقی تبدیل و تهیه شده است. سواری‌های برقی نیز توسط شهرداری در حال تهیه است.

🔹وی ادامه داد: توجه ویژه شورای اسلامی کلانشهر اراک به محل‌های کم برخوردار بیشتر است که استقبال بیشتری به حمل و نقل عمومی در این مناطق وجود دارد.

🔹رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: موضوع دیگر بحث جریان هوایی است که از سمت غرب به سمت شرق کلانشهر اراک شکل گرفته که آلودگی نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در این جریان هوا قرار گرفته و آلودگی را به سطح شهر اراک منتقل کرده و آلودگی هوا را مانند یک لحافی روی شهر اراک می‌پوشاند که این اتفاق نگرانی مردم را به دنبال داشته است. لذا ما به همین دلیل اتوبوس‌های برقی و گازی تهیه کرده‌ایم.

🔹قربانی عنوان کرد: در خصوص بحث تفرجگاه این نکته را عرض کنم زیرساخت‌ها را در منطقه گردشگری نور شهدا انجام شده و بازی‌های هیجانی را امسال در منطقه تپه نور شهدا نصب کنیم تا به یک جایگاه مفرح و با نشاط برای مردم اراک تبدیل خواهد شد.

🔹وی خاطر نشان کرد: در بحث پروژه پارک آبی نیز جانمایی‌هایی انجام شده و شهردار اراک به صورت هفتگی گزارش پروژه‌ها را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌کند.

🔹رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: در خصوص فاز دوم آرامستان کلانشهر سند آن زده شده است و به زودی مشکلات آن برطرف خواهد شد.

🔹قربانی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در حال انجام و ایجاد فرهنگسراها در سطح شهر توسط شهرداری اراک در حال رخ دادن است که جانمایی آن شکل گرفته و اتفاقات خوبی در رابطه با مجموعه‌های مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر خصوصاً در محله‌های کم‌برخوردار انجام شده است.

🔹وی در خصوص سند توسعه پنج ساله شهر اراک تصریح کرد: اتفاق خوبی در این حوزه رخ داده که با افزایش بودجه در این حوزه داشته‌ایم و بودجه‌ای که اعلام کرده‌ایم و در حدود ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که این اتفاق خیلی خوبی در اجرای سیستم خزانه‌داری کل در شهرداری کلانشهر اراک است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

ثبت اقدامات شاخص در شورای اسلامی شهر اراک

ثبت اقدامات شاخص در شورای اسلامی شهر اراک

💠اراک – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورای اسلامی این شهر از ابتدای فعالیت دوره ششم تاکنون اقدامات شاخصی انجام داده که با دوره قبل قابل مقایسه نیست و برخی از موارد برای اولین بار در کشور رخ داد.

🔹به گزارش ایرنا، «داود قربانی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی تاکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و برقی تهیه و بخشی از این تعداد وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و همچنین تاکسی برقی نیز خریداری و به زودی به این ناوگان افزوده می‌‎شود.

🔹وی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک در خصوص تقویت تفرجگاه‌های اراک و پرداختن به این موضوع با دغدغه‌مندی قابل توجه مسائل را پیگیری کردند که در نهایت زیرساخت‌های منطقه گردشگری نوالشهدا (گردو) انجام و به زودی در این منطقه انواع بازی‌های هیجانی و پرمخاطب راه‌اندازی و به مکان‌ تفریحی مناسب برای حضور خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

🔹رییس شورای اسلامی شهر اسلامی اراک اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی پارک آبی از دیگر اقدامات مورد پیگیری اعضای این شورا است که جانمایی آن انجام و شهرداری گزارش کار هفتگی در این خصوص ارایه می‌دهد.

🔹قربانی، ایجاد فرهنگسراها در مناطق مختلف اراک را از دیگر پیگیری‌های این دوره شورا عنوان کرد و افزود: احداث این مناطق در حال انجام است و به زودی در مناطق مختلف به ویژه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی راه‌اندازی می‌شود.

🔹وی گفت: بودجه نویسی این دوره از شورای شهر اراک قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست و در سال جاری ۶۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده و برنامه‌ای مانند اجرای پروژه خزانه‌داری کل در شهرداری اراک توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورا در دست پیگیری است.

🔹رییس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: پروژه‌های متعددی که متعلق به دوره‌های قبلی شورای شهر بود در این دوره پیگیری و بخشی از پروژه‌ها از جمله طرح بزرگ تقاطع غیر همسطح امام خمینی(ره) زودتر از موعد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

🔹قربانی خاطر نشان کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی از دیگر موارد مورد پیگیری این دوره از شورا است که اقدامات اولیه برای راه‌اندازی تعدادی بازارچه انجام شده که هدف عرضه میوه و سیفی با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان است.

🔹وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات این دوره از شورا، ایجاد بیش از ۱۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف اراک است.

🔹رییس شورای اسلامی شهر اراک اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در اراک را حاصل همکاری و تعامل شورای شهر و شهرداری عنوان کرد.

♦️شورای ششم برنامه محور است و سلیقه‌ای عمل نکرد

🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: شورای ششم برنامه محور بود و از انجام فعالیت سلیقه‌ای اجتناب کرد و بر اساس برنامه امور شهری را پیگیری می‌کند.

🔹«عباس خسروانی» بیان کرد: ایجاد مثلث حسابرسی و حسابداری در مجموعه شهرداری اراک اقدام ارزشمند و ماندگار این دوره از شورای شهر اراک است.

وی ادامه داد: در کنار ایجاد این مثلث، اداره حسابرسی داخلی نیز احیا و فعال شد و به این ترتیب از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شد.

🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک افزود: این شورا شهر در اقدامی دیگر حسابرسی مستقل را تشکیل داد که با کمک گرفتن از اساتید خبره دانشگاهی اعضا شورا نظارت دقیق را بر مسائل مالی و اسناد شهرداری انجام می‌دهند.

جمع‌آوری سه هزار و ۸۰۰ سند املاک شهرداری اقدام ماندگار شورای ششم

🔹خسروانی عنوان کرد: قبل از فعالیت این دوره از شورای شهر، در اراک ۶۰۰ سند به نام شهرداری ثبت شده بود که با مجموع پیگیری‌های انجام شده، امروز سه‌هزار و ۸۰۰ سند به ثبت رسیده است.

وی گفت: تعدادی از املاک شهرداری اراک شناسایی و بخشی از این اسناد در مرحله تهیه شند تک برگی قرار دارد.

🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک شروع پروژه ممیزی املاک را از پیگیری‌های این دوره از شورای شهر عنوان کرد و افزود: املاک شهرداری و شهری در این طرح شناسایی، متراژ تراکم و طبقه در سامانه بارگزاری می‌شود و به این ترتیب از بروز تخلف معماری و شهرسازی ممانعت می‌شود و منبع درآمد پایدار برای شهرداری اراک به این طریق ایجاد شده است.

♦️تحول شورای شهر در ناوگان فرسوده شهرداری

🔹خسروانی اظهار کرد: شهرداری اراک با وجود ناوگان عمرانی فرسوده و خارج از رده، تحولات چشمگیری را ایجاد کرده است.

🔹وی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شهرداری در سال نخست فعالیت این دوره خریداری شد، سال گذشته سه‌هزار میلیارد ریال و سال جاری یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری در نظر گرفته شده و امروز بروزترین دستگاه‌ها در مجموعه شهرداری اراک در اختیار است.

🔹سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه این دوره از شورا ۱۷ اقدام شاخص و مهم در بخش محیط زیست انجام شده، گفت: طبق مصوبه این دوره از شورای اسلامی شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی باید به صورت مشخص صرفا در بخش محیط زیست هزینه شود و شهرداری نمی‌تواند در بخش حقوق، هزینه و دیگر موارد از این بودجه استفاده کند.

🔹خسروانی عنوان کرد: تهیه شناسنامه باغ‌های اراک، افزایش جزیمه قطع غیر قانونی درخت، اجرای طرح بزرگ انتقال پساب اراک، خریداری یک‌هزار و ۸۰۰ سطل زباله مکانیزه که در ۱۰ سال گذشته خریداری نشده بود، از دیگر اقدامات بخش محیط زیست شورای شهر اراک است.

🔹وی ادامه داد: اتمام مطالعه مدیریت پسماند اراک، لایروبی قنات‌ها، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه اراک با در نظر گرفتن اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریالی و خریداری دستگاه پیش‌سردکن، خریداری دستگاه سنجش آلودگی هوا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، راه‌اندازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و لایروبی رودخانه‌های شهری اراک و ترمیم دیواره‌های فرسوده این مکان‌ها، از دیگر اقدامات محیط زیستی شورای اسلامی شهر اراک در این دوره است.

🔹رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: این دوره از شورا نگاه ویژه به توسعه نشاط اجتماعی و ایجاد بستر مناسب در این راستا صورت گرفته است.

🔹«پیمان عین‌القضاتی» بیان کرد: تعیین تکلیف پرداختن به تکمیل طرح گردشگری ۱۶۰ هکتاری نورالشهدا (دره گردو) که از پروژه‌های تفریحی گردشگری بزرگ در کشور محسوب می‌شود از جمله اقدام این دوره از شورای شهر است که سال‌ها از پیگیری ناموفق این موضوع سپری می‌شود.

🔹وی عنوان کرد: ایجاد و راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۶۰ متر مربع تله‌سیژ، در نظر گرفتن انتهای مسیر تله‌سیژ به عنوان بام اراک و ایجاد ۴۳۰ متر خط بازی زیپ لاین از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای این منطقه گردشگری است.

🔹رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک، ایجاد پارک‌های تخصصی ورزشی برای اولین بار در اراک را از دیگر اقدامات ماندگار این دوره از شورای شهر عنوان کرد و افزود: اولین پارک شطرنج با ۲۷ میز تخصصی در منطقه شهر صنعتی اراک راه‌اندازی شده است.

🔹عین‌القضاتی ادامه داد: پارک ویژه دوچرخه سواری، پارک ویژه زمین ساحلی و فوتبال ساحلی، راه‌اندازی اولین زورخانه با استانداردهای ملی و ایجاد پنج زمین بازی در نورالشهدا از دیگر اقدامات ورزشی تفریحی این دوره از شورا است که در حال انجام یا راه‌اندازی است.

🔹وی افزود: ایجاد چمن مصنوعی در کوی سجادیه، شهرک هجرت، کوی اندیشه و محله رضوی از دیگر برنامه‌های این دوره از شورای اسلامی شهر اراک است.

🔹رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک بیان کرد: پرداختن به هویت محله‌ای و ایجاد تعلق خاطر بین شهروندان نسبت به محله و شهر خود از دیگر مواردی بود که مورد توجه این شورا قرار گرفت و به همین منظور طرح شورای اجتماعی با محوریت مساجد و محله‌ها تعریف شد که به زودی اجرا می‌شود.

🔹فقر نیروی انسانی متخصص در شهرداری اراک جدی گرفته شود
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: شورای شهر اراک در این دوره نگاه تخصصی داشت و به همین دلیل مسائل به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت، یکی از مواردی که مورد انتقاد و پیگیری این دوره از شورای شهر قرار دارد، بحث فقر نیروی انسانی متخصص در بدنه شهرداری اراک است.

🔹«سید وحید میرنظامی» ادامه داد: آزمون استخدامی شهرداری از سال ۱۳۹۲ برگزار نشده، در صورتیکه شهرداری اراک نیاز به نیروی کیفی دارد، نیروی انسانی مختلف در سال‌های گذشته از مجاری مختلف وارد سیستم شهرداری شده‌اند اما نیاز است نیروی متخصص جذب شود.

🔹وی بیان کرد: موضوع آلودگی شهر اراک در جلسه‌های مختلف توسط این دوره از شورا پیگیری و صدای مردم به گوش مسئولین رسانده شد و اعضا شورا به عنوان نمانده مردم همه تلاش خود را برای شنیده شدن این دغدغه مردمی به کار گرفتند.

♦️شناسایی ساختمان‌های ناایمن در اراک

🔹رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص ساختمان‌های ناایمن، نیز گفت: ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده و در کنار این موارد برخی از ساختمان‌های در حال ساخت نیز ایمنی مورد نیاز را رعایت نکرده‌اند.

🔹میرنظامی اظهار کرد: مرکز تجاری اسلامی، فردوسی و طلا از جمله مواردی هستند که نیاز به ایمن‌سازی دارند که این موارد توسط اعضا از دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری است.

♦️عوارض آلایندگی به درستی پرداخت نمی‌شود

🔹وی خاطر نشان کرد: متاسفانه همه صنایع آلاینده عوارض پرداخت نمی‌کنند و تعدادی از این صنایع شناسایی نشده‌اند، اغلب صنایع آلاینده شناسایی شده تنها نیم درصد پرداخت عوارض دارند در صورتیکه عوارض آلایندگی از نیم تا یک و نیم درصد است و اداره‌کل حفاظت محیط زیست باید
این موارد را بررسی و صنایع را ملزم به پرداخت حق واقعی عوارض کند.

بیش از ۵۸۰ هزار نفر در اراک به عنوان مرکز استان مرکزی زندگی می‌کنند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست خبری شورای اسلامی کلانشهر اراک

نشست خبری شورای اسلامی کلانشهر اراک
💠 به گزارش اداره ارتباطات شورای که اسلامی کلانشهر اراک نشست خبری به مناسبت “روز شوراها” دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور داود قربانی رئیس شورا، عباس خسروانی سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، پیمان عین القضاتی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سید وحید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اصحاب رسانه برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

به همت #شورای_ششم دفتر خبرگزاری #ایمنا در اراک افتتاح شد.

#شورای_ششم
#ویراستی
#خبرگزاری_ایمنا
به همت #شورای_ششم دفتر خبرگزاری #ایمنا در اراک افتتاح شد.
ایمنا خبرگزاری تخصصی شهر و #شهروندی ست و امید است اتفاقات خوبی در عرصه اطلاع رسانی حوزه شهری در استان مرکزی رخ بدهد.
گستردگی حوزه کاری شوراها و شهرداری‌ها نیازمند یک #رسانه تخصصی بود که اولین گام در هفته شوراها برداشته شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک صبح روز دوازدهم اردیبهشت ماه دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا _ خبرگزاری تخصصی شوراهاوشهرداری ها _ طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی، نماینده اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مدیران خبرگزاری ایمنا و جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی افتتاح شد.

#شورای_ششم
#گزارش_تصویری

🔹 به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک صبح روز دوازدهم اردیبهشت ماه دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا _ خبرگزاری تخصصی شوراهاوشهرداری ها _ طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی، نماینده اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مدیران خبرگزاری ایمنا و جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی افتتاح شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و گفت: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی کنند.

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک:

💠۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و گفت: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی کنند.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک و به نقل از خبرگزاری ایمنا _ مرکزی، سید وحید میرنظامی ظهر امروز دوازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر اراک از فقر تفرجگاهی رنج می‌برد به همین دلیل سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان و امسال هم به همین میزان اعتبار برای موزه تنوع زیستی اختصاص یافته است‌.
🔹وی با بیان اینکه شورا در این دوره نگاه تخصصی دارد و مسائل را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد افزود: یکی از مواردی که مورد انتقاد و پیگیری این دوره از شورای شهر قرار دارد، فقر نیروی انسانی متخصص در شهرداری اراک است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: اگر با این رویه عمل کنیم شهرداری‌ها از نیروی متخصص و کارآمد تهی می‌شود.
🔹میرنظامی با بیان اینکه آزمون استخدامی شهرداری از سال ۱۳۹۲ برگزار نشده است گفت: در سال‌های گذشته نیروی انسانی از مجاری مختلف وارد این نهاد شده‌اند، شهرداری اراک نیاز به نیروی کارآمد و متخصص دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره شورا موضوع آلودگی شهر اراک در جلسه‌های مختلف پیگیری و صدای مردم به گوش مسئولین رسانده شد.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه اعضا شورا به عنوان نماینده مردم همه تلاش خود را برای رساندن دغدغه مردمی به کار گرفته‌اند گفت: شورای ششم اسلامی شهر اراک، علاوه بر انجام برنامه‌های ترسیم شده خود، عملیاتی کردن اقدامات انجام نشده از دوره‌های قبل را عهده دار شده است.
🔹میرنظامی از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و افزود: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: پاساژهای اسلامی، فردوسی و طلا از جمله مراکزی هستند که به ایمن‌سازی نیاز دارد، البته این مهم توسط اعضا از دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: ساماندهی قراردادهای شهرداری، صیانت از حقوق مردم، سنددار کردن املاک شهرداری از جمله اقدامات این دوره از شورا است.
میرنظامی، یکی دیگر از اقدامات شورای ششم شهر اراک را تکمیل و افتتاح بزرگترین و مجهزترین زورخانه غرب کشور برشمرد.
🔹وی تصریح کرد: وجود مشکلات کشتارگاه اراک، ناشی از بی مسئولیتی این واحد تولیدی در قدیم بوده اما در شورای ششم، پیگیری لازم در مباحث بهداشتی و پساب انجام شده است.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه همه صنایع آلاینده عوارض پرداخت نمی‌کنند خاطر نشان کرد: تعدادی از این صنایع شناسایی نشده‌اند اما اغلب صنایع آلاینده شناسایی شده تنها نیم درصد پرداخت عوارض دارند، در صورتیکه عوارض آلایندگی از نیم تا یک و نیم درصد است.
🔹میرنظامی ادامه داد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست باید این موضوع را بررسی و صنایع را ملزم به پرداخت حق واقعی عوارض آلایندگی کند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6