نشست مشترک کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری به ریاست محمد عسگری/نظارت و حقوقی به ریاست سید وحید میر نظامی با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، معاونین،مدیران و کارشناسان شهرداری

#شورای_ششم
#کمیسیون_خدمات_شهری
#کمیسیون_نظارت_حقوقی
#گزارش_به_مردم
#گزارش_تصویری
◾️صبح یکشنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۳،نشست مشترک کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری به ریاست محمد عسگری/نظارت و حقوقی به ریاست سید وحید میر نظامی با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، معاونین،مدیران و کارشناسان شهرداری با محوریت بررسی موضوعات :
▪️بازدید از پارک شهید باهنر
▪️بازدید از سایت پسماند شهری شهرداری اراک
▪️برگزارشد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری سبب نارضایتی مردم شده است/لزوم کمک دولت در تامین مالی پروژه‌ها به مدیریت شهری

رئیس شورای شهر اراک:

◾️عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری سبب نارضایتی مردم شده است/لزوم کمک دولت در تامین مالی پروژه‌ها به مدیریت شهری

▪️قربانی عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت: اجرایی نشدن مدیریت یکپارچه شهری باعث کار‌های جزیره‌ای شده که در نهایت شاهد افزایش هزینه‌های شهر هستیم که نیاز به تدوین قوانین بالا دستی برای شکل گرفتن ساختاری مشخص دارد.

▪️به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، داود قربانی در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، مشورت را عامل موفقیت دانست و اظهار داشت: برگزاری این اجلاس یعنی جمع همه خوبی‌ها و اشتراک تجارب موفق بین شهر‌ها است.

▪️وی عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و افزود: اجرایی نشدن مدیریت یکپارچه شهری باعث کار‌های جزیره‌ای شده که در نهایت شاهد افزایش هزینه‌های شهر هستیم که نیاز به تدوین قوانین بالا دستی برای شکل گرفتن ساختاری مشخص دارد.

▪️رئیس شورای شهر اراک به انتظار شورا‌ها به حاکمیت نیز اشاره کرد و گفت: دولت باید در تأمین منابع مالی و معنوی پروژه‌هایی که بهره‌برداری ملی می‌شود از شورا‌ها و شهرداری‌ها حمایت کند، همچنین برای تحقق مشارکت مردم قوانین را تصویب کند که امکان خدمت‌گذاری نمایندگان مردم فراهم شود.

▪️وی خطاب به اعضای شورا‌های شهر‌ها گفت: اعضای شورا‌ها نیز باید مراقب باشند وعده و شعاری ندهند که امکان تحقق ان وجود ندارد، زیرا سکوت مردم سرشار از فریاد بوده و نباید اجازه دهیم دیوار اعتماد به دولت و نظام خراب شود.
▪️قربانی ادامه داد: همچنین باید وحدت و انسجام بین اعضا نیز حفظ شود تا بتوانیم در فضایی ارام به مردم خدمت کنیم و کمتر وعده بدهیم تا رفته رفته اعتماد مردم را کسب کنیم.
▪️وی در پایان به عملکرد مدیریت شهری در قم اشاره کرد و گفت: تثبیت مدیریت در شهر قم عامل موفقیت شهر قم است و امروز شاهد شهری رو به توسعه هستیم.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

رئیس شورای اسلامی شهر اراک: شهید جمهور در تراز انقلاب بود

#شورای_ششم
#شهید_جمهور
رئیس شورای اسلامی شهر اراک:

شهید جمهور در تراز انقلاب بود

◾️رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شهید جمهور در تراز انقلاب بود، گفت: مردم قدردان تلاش‌های مسئولان خدومی همچون شهید رئیسی هستند.

▪️به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک داود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: این روزها، روزهای غم‌بار و تأثر برانگیزی را به مناسبت درگذشت شهادت گونه سید محرومان، خادم الرضا (ع) و همراهان آن بزرگوار پشت سر می‌گذاریم.

▪️وی افزود: رهبر معظم انقلاب در شأن این سید بزرگوار، وی را خدمت‌گزاری صمیمی، مخلص و با ارزش توصیف کردند که این امر نشان از بزرگ منشی و خلوص شهید آیت‌الله رئیسی داشت.

▪️رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شهید جمهور در تراز انقلاب بود، گفت: مردم قدردان تلاش‌های مسئولان خدومی همچون شهید رئیسی هستند.

▪️قربانی تصریح کرد: وظیفه هر دولتی، چه اسلامی و چه غیر اسلامی است، ایجاد و بست عدالت اجتماعی با شفافیت و صداقت است.

▪️وی افزود: در دولت اسلامی کارگزاران نظام باید برخاسته از میان مردم، بزرگ شده در بین ایشان و دلسوز ایشان باشند امری که همه افرادی که با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از نزدیک آشنا بودند در وجود او لمس می‌کردند خداوند بزرگ ایشان و هیئت همراهش را غرق در رحمت واسعه قرار دهد.

▪️رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه جمع این شهدا می‌توانند در جامعه اسلامی برای ما مسئولان الگو باشند، اظهار کرد: باید از اخلاق، رفتار، منش و عملکرد این بزرگواران الگو بگیریم چراکه که با وجود تمام سختی‌ها، ناملایمات و تهمت‌ها راه خود را در راستای خدمت به مردم انتخاب کردند و در این راه، هیچ‌گاه مسیر خود را گم نکردند.

▪️قربانی تاکید کرد: شخصیت آیت‌الله رئیسی واقعاً یک شخصیت خستگی ناپذیر به دنبال عدالت و دلسوز و مهربانی بود لذا می‌توان خصوصیت مردمی انقلابی خستگی ناپذیر بودن و به‌دنبال عدالت بودن رو از ویژگی‌های دولت ایشان برشمرد.

▪️وی با اشاره به جایگاه شهید جمهور، اضافه کرد: این ضایعه دردناک را به دولت و نماینده دولت در استان تبریک و تسلیت گفته و به شهدای این سانحه که به جمع یاران شهید خود پیوستند، تبریک می‌گوئیم.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست کمیسیون اقتصادی،املاک،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست حامد آجرلو با حضور اعضای شورای اسلامی، معاونین،مدیران وکارشناسان شهرداری

#شورای_ششم
#کمیسیون_املاک
#حامد_آجرلو
🔷عصر شنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳؛ نشست کمیسیون اقتصادی،املاک،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست حامد آجرلو با حضور اعضای شورای اسلامی، معاونین،مدیران وکارشناسان شهرداری با محوریت بررسی موضوعات :
🔹ارائه گزارش و مستندات شهرداری از اقدامات انجام شده پیرامون بسته‌های تشویقی معبر ۲۴ متری
🔹 بررسی مسائل فی مابین شهرداری و موقوفه بیات
🔹بازدید از تپه مجاور پل شهید کاوه نبیری (انتهای بلوار شهیدان جهان پناه)

برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، معاونین،مدیران و کارشناسان شهرداری

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#کمیسیون_فرهنگی
#گزارش_تصویری
🔷ظهرشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ ، نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، معاونین،مدیران و کارشناسان شهرداری با محوریت موضوعات:
🔹 نامگذاری یکی از میادین شهر اراک به نام سید الشهداء خدمت حضرت آیت الله رئیسی(ره)
🔹بازدید از دهکده سلامت و توانبخشی آفتاب واقع در خانه میران

برگزارشد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

مردم قدرشناس اراک در سوگ سیدالشهدای خدمت/ رئیسی عزیز در قلب مردم ایران ماندگار شد

#شورای_ششم
#گزارش_تصویری
#شهدای_خدمت
#سیدالشهدای_خدمت
#شهید_جمهور
#رئیسی_عزیز
⚫️ مردم قدرشناس اراک در سوگ سیدالشهدای خدمت/ رئیسی عزیز در قلب مردم ایران ماندگار شد

▪️به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، شهید جمهور، آیت الله رئیسی و همراهان ایشان و گرامیداشت حماسه سوم خرداد، صبح پنجشنبه سوم خرداد ماه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان استانی و شهری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و پرسنل شهرداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود

#شورای_ششم
#سخنگو_شورا

💠بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود

◾️عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود، گفت: در دوره آیت الله شهید رئیسی شاهد یک دوره همراه با تعامل دولت و مدیریت شهری بودیم که نسبت به دوره‌های گذشته این تعامل پر رنگ‌تر بود.

▪️ به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی هم شاهد این تعامل سازنده بودیم به طوری که ایشان مرتب به وزرا و مسئولین توصیه می‌کردند که در راستای حل مشکلات مردم با مدیریت شهری همکاری کنند.
▪️وی افزود: استاندار مرکزی به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در استان این سیاست را به خوبی دنبال کردند و تعامل سازنده‌ای را با شوراها و شهرداری‌ها داشتند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود.
▪️خسروانی ادامه داد: در دوره آیت الله شهید رئیسی شاهد یک دوره همراه با تعامل دولت و مدیریت شهری بودیم که نسبت به دوره‌های گذشته این تعامل پر رنگ تر بود.
▪️وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان مسئله آلودگی هوای شهر اراک بود که خوشبختانه در این دوره شاهد کاهش شدید سطح آلایندگی نیروگاه بودیم و سیاست‌های شورای شهر در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای برنامه‌های ترافیکی مورد حمایت و پشتیبانی دولت بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شناسایی پروژه‌های کلان استانی نیمه تمام و تکمیل نشده از رویکردهای ارزشمند آیت الله رئیسی بود گفت: پیشرفت قابل توجه احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) طی سه سال گذشته و کتابخانه مرکزی شهر اراک و راه اندازی و احیا صنایع راکد شهر اراک از افتخارات دوره ایشان در شهر اراک است.
▪️خسروانی افزود: ساماندهی آب شرب و کشاورزی، تکمیل پروژه‌های فاضلاب، ساماندهی پساب‌ها، ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و احداث کانال‌های آبرسانی، قرار دادن هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش درختکاری و همچنین ایجاد ایستگاه‌هایی برای پایش گرد و غبار از دیگر دغدغه‌های زیست محیطی آیت الله رئیسی در استان ما بود که امید داشتیم در سفر بعدی ایشان به استان با سرعت بیشتری تحقق پیدا کنند.
▪️وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید معتقد به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در قبال مردم اراک بود گفت: آیت الله رئیسی تاکید داشتند، دفاتر اصلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها در استان باشد و امید داریم این سیاست‌های مترقی ایشان در استان ما به جد توسط دولت آینده دنبال شود.
▪️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه آیت الله رئیسی به شدت از سیاست زدگی دولت و ورود به مسائل سیاسی جلوگیری می‌کرد و مدام می‌گفت که وظیفه دولت تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در میان مردم است و با عمل خود به این شعار رنگ واقعیت داد.
▪️وی افزود: بزرگترین خدمت آیت الله رئیسی به ایران و انقلاب را تقویت رابطه دولت و ملت و احیا ارزش‌های دهه شصت و نزدیک کردن دولت به مردم و جلب اعتماد عمومی با تلاش‌های مخلصانه و خستگی ناپذیر و با نیت قرب الهی می‌دانم که همین نیت خیر و خالص باعث شد مردم او را دوست داشته باشند و برایش اشک بریزند.
▪️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به مظلومیت رئیس جمهور شهید در فضای رسانه‌ای و عدم بیان خدماتش به مردم اظهار کرد: او در قول و عملش، امید آفرینی و ارتقا سرمایه اجتماعی دولت را سرلوحه همه برنامه‌ها و اقداماتش قرار داده بود و معتقد بود ایجاد امید و نشاط اجتماعی در میان مردم، مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
▪️خسروانی ادامه داد: آیت الله رئیسی همانند شهید آیت الله بهشتی همواره مورد هجمه بود اما برای حفظ وحدت ملی و تلخ نکردن کام مردم و رهبری سکوت می‌کرد.
▪️وی گفت: نشانه موفقیت و توفیق شهید آیت الله رئیسی در این خصوص حضور میلیون‌ها ایرانی در مراسم تشییع است به طوری که میلیون‌ها ایرانی در فراق رئیس جمهور خود اشک ریختند و گریه کردند و غصه دار شدند و این یعنی سرمایه اجتماعی که او آرزویش را داشت.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

مراسم یادبود خادم الرضا(ع)، سید الشهدای خدمت، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، در ترمینال مسافربری مرکزی

#شورای_ششم
#شهدای_خدمت
#سیدالشهدای_خدمت
#شهید_جمهور
#رئیسی_عزیز
با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار اراک برگزار شد
◾◾مراسم یادبود خادم الرضا(ع)، سید الشهدای خدمت، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، در ترمینال مسافربری مرکزی

◾با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و پایگاه مقاومت بسیج امام رضا(ع) شهرداری اراک، مراسم یادبود سید الشهدای خدمت، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، در ترمینال مسافربری مرکزی برگزار شد.

◾به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، صبح پنجشنبه سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳، مراسم یادبود خادم الرضا(ع)، سید الشهدای خدمت، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، با حضور رئیس و اعضای شورای شهر،شهردار اراک،مدیران و پرسنل شهرداری در محل ترمینال مسافربری مرکزی شهرداری برگزار شد.لازم به ذکر است است، این مراسم که با قرائت زیارت پرفیض عاشورا همراه بود، با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و پایگاه مقاومت بسیج امام رضا(ع) شهرداری اراک برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

کاروان عزاداری شهادت خادمین اُمت و لبیک به امام اُمت

#ایران_تسلیت
#سید_محرومان

کاروان عزاداری شهادت خادمین اُمت
و لبیک به امام اُمت
◾️به مناسبت شهادت خادم الرضا و روضه خوان سیدالشهدا (علیه السلام) آیت الله رئیسی و یاران همراه کاروان عزاداری شهادت خادمین امت با حضور مردم شهید پرور و هیئات مذهبی عصر امروز در اراک برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

رونمایی از سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر اراک/حمل‌ و نقل آسان‌تر جانبازان و معلولین در شهر

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#گزارش_کار
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت
خدمتی دیگر از شورای شهر اراک و شهرداری در شب میلاد امام رئوف، امام رضا(ع)
💠 رونمایی از سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر اراک/حمل‌ و نقل آسان‌تر جانبازان و معلولین در شهر

🔹به مناسبت ایام دهه کرامت و در شب میلاد امام رضا(ع)، با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اراک از سامانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر اراک که با اختصاص و تجهیز دو دستگاه ون وانا راه اندازی شده است، رونمایی و بهره برداری شد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، عصر امروز یکشنبه مورخ سی ام اردیبهشت ماه و در شب میلاد امام رضا(ع)، در حاشیه برگزاری کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر، از سامانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر اراک که با اختصاص و تجهیز دو دستگاه ون وانا راه اندازی شده است، با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اراک رونمایی و بهره برداری شد.

🔹علی اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص راه اندازی این سامانه گفت: در راستای احترام به حقوق شهروندان به ویژه جانبازان و معلولین و همچنین در اجرای قانون حمایت از معلولین، دو دستگاه ون وانا خریداری شده توسط مجموعه شهرداری با اخذ مجوز از سوی شورای اسلامی شهر، پس از مناسب سازی و نصب تجهیزات تخصصی از جمله بالابر و لوازم ایمنی، به امر تردد و حمل و نقل این قشر از جامعه اختصاص داده شده اند.

🔹وی همچنین در خصوص راه اندازی سامانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر اراک نیز گفت: با همکاری یکی از سامانه های اینترنتی، نرم افزار درخواست و تقاضای سفر طراحی و راه اندازی شده که استفاده کنندگان پس از ثبت درخواست سفر همراه با مشخصات مبدا و مقصد، از خدمات این سامانه و دستگاه های ون، جهت حمل و نقل در شهر استفاده می نمایند.

🔹غفاری با بیان اینکه سامانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولین و دو دستگاه ون تجهیز شده زیر نظر سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک فعالیت می نمایند، خاطر نشان کرد: پس از آغاز کار رسمی این سامانه و مشخص شدن میزان تقاضای سفر و استقبال جانبازان و معلولین از این سامانه، امکان افزایش دستگاه های ون پیگیری خواهد شد.

🔹لازم به ذکر است، اعتبار خرید و تجهیز دو دستگاه ون مذکور ، بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال می باشد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir