پیمان عین القضاتی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک: طبق اعلام اعضا، استیضاح شهردار فعلا از دستور کار خارج شد.

خلاصه خبر :

‍ 🔷️پیمان عین القضاتی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک:
🔷️ طبق اعلام اعضا، استیضاح شهردار فعلا از دستور کار خارج شد.🔷️

🔹️”پیمان عین القضاتی” شامگاه دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای شهر کلانشهر اراک بیان داشت: ۲۵ بهمن ماه امسال برخی اعضای شورا در خصوص عملکرد شهردار نظراتی داشتند و متنی را پیرو تذکرات ارائه و در نهایت تذکرات به صورت مکتوب اعلام کردند اما پاسخ قانع کننده دریافت نشد.
🔹️وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۸۳، اعضای شورا می توانند سوالات خود را مطرح و شهردار نیز فرصت پاسخگویی دارد که  در این راستا ۹ تن از اعضای شورا از عملکرد شهردار رضایت نداشتند.
🔹️رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در این خصوص نشست هایی برگزار و موضوع تعیین سرپرست و شهردار با ارائه نظرات کارشناسی دقیق مطرح شد که گزینه پیشنهادی مورد پذیرش واقع نشد.
🔹️عین القضاتی ادامه داد: در این میان پاسخ‌های شهردار اراک واصل شد و پاسخ برخی سوالات قانع کننده بود. 
و با توجه به آستانه سال جدید و روزهای پایانی سال، مقرر شد استیضاح از دستور کار خارج و به پس از نوروز موکول شد تا فرد توانمندتری به عنوان مدیریت شهری اراک برگزیده شود.

🔹️وی تاکید کرد:از ابتدای فعالیت شهردار این موضوع از سوی برخی اعضای شورا مطرح شد که برای مجموعه شهری نیازمند بک فرد جهادی و میدانی هستیم  شهردار کنونی سیاسی است اما پس از انتخاب به وی اعلام شد که تا آخرین لحظه کنار شما هستیم.
🔹️رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه مشکل ناتوانی در مدیریت شهری نباید متوجه اعضای شورا شود،گفت: از چند روز گذشته که بحث استیضاح مطرح شده طرح های عمرانی شتاب گرفته وکارگران به صورت  سه شیفت فعالیت دارند.

🔹️عین القضاتی با بیان اینکه ملاک تصمیم گیریها باید در راستای تامین منافع شهروندان باشد گفت: با وجود تمام مشکلات اجازه دادیم که شهردار به فعالیت خود ادامه دهد.
🔹️وی ادامه داد:  آنچه باعث طرح سوال شد این است که چرا ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرداری باقی مانده است چرا که ارزش این میزان اعتبار در سال آتی  تبدیل به ۳۵۰ میلیارد تومان می شود که این حق بیت المال است که نباید تضییع گردد.

🔹️رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به موضوع حقوق شهردار گفت: از ابتدای حضور شهردار، نامه ای از سوی سازمان بازرسی مبنی بر اینکه امکان پرداخت حقوق به دلیل حضور وی در بخش خصوصی میسر نیست به شورا ارسال گردید.
🔹️عین القضاتی گفت: در سال نخست موضوع پیگیری شد و در سال دوم مجدد سازمان بازرسی نامه نگاری کرد و اعضای شورا را زیر سوال بردند، سوالات را پاسخ دادیم و با پیگیری مقرر شد مسئله حقوق و ماموریت شهردار اراک حل شود که مشخص گردید دریافت حقوق شهردار از شرکت آلومینیم غیر قانونی است لذا از  چند ماه‌ اخیرشهردار براساس نظر اداده کل بازرسی استان  حقوق خود را از شهرداری اراک دریافت می کند واینکه آیاشهردار میتواند از آلومینیوم با مرخصی بدون حقوق یا قطع همکاری با آلومینوم درشهرداری ادامه فعالیت دهند توسط اداره کل بازرسی کل کشور اعلام خواهد شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *