تحقق آرزوهای کودکان اراکی با توسعه زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک

خلاصه خبر :

🔷تحقق آرزوهای کودکان اراکی با توسعه زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک

🔹سرپرست شهرداری اراک گفت: زیرساخت‌ها و فضاهای شهری برای تامین نیازهای روحی و روانی کودکان و برآورده کردن آمال و آرزوهای آن‌ها در مسیر شهر دوستدار کودک در حال گسترش است.

🔹به گزارش ایمنا، مجتبی قاسمی صبح پنج شنبه سیزدهم مهرماه _ در دومین جلسه پارلمان کودک اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورا اسلامی در کنار وظایف ذاتی و قانونی، پرداختن به وظایف اجتماعی است.

🔹وی با بیان اینکه مبحث شهر دوستدار کودک یکی از وظایف اجتماعی شوراست افزود: با توجه به آمارها، شمار کودکان در اراک بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر کودک است.

🔹سرپرست شهرداری اراک باید صدای کودکان در اراک شنیده شود تصریح کرد: در صورتی که نظرات کودکان قابلیت اجرایی شدن دارد، باید مد نظر قرار گیرد و تحقق این مهم تنها با این گونه نشست‌ها می‌تواند فراهم شود.

🔹وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در شورای ششم این مهم انجام شده است افزود: تاکنون جلسات متعددی برگزار یا در حال برگزاری است.

🔹قاسمی با بیان اینکه در راستای تبدیل اراک به شهر دوستدار کودک پیگیری‌هایی در حال انجام است گفت: هم اینک برنامه‌های متنوعی در حال اجراست، در معاونت شهرسازی اراک بخشی به عنوان شهر دوستدار کودک توسط همکاران ما راه اندازی شده و ردیف بودجه مجزا در بودجه سالانه شهرداری برای آن تعیین شده است.

🔹وی با اشاره به مواردی که می‌تواند ظرفیت شهر را در راستای ارتقا سلامت شهری افزایش دهد، تاکید کرد: استفاده از نظرات کودکان در طرح‌های شهری، می‌تواند شهرداری اراک را در راستای تحقق این مهم یاری دهد.

🔹سرپرست شهرداری اراک تاکید کرد: تدوین و تصویب دستورالعمل شهر دوستدار کودک و برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری شهرداری، در راستای اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کودک انجام شده است.

🔹وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته سه اتاق مادر و کودک در بوستان‌ها و پایانه شهرداری اراک احداث شد گفت: همچنین تعویض وسایل بازی پارک‌های شهر اراک در بیش از ۵۰ پارک انجام شده است.
قاسمی با اشاره به ظرفیت دانشگاه علم و صنعت اراک در راستای استفاده از المان‌هایی که می‌تواند مشوق کودکان در پارک‌ها باشد افزود: پس از به نتیجه رسیدن تفاهم‌نامه با این دانشگاه، این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

🔹وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های متعدد استعدادیابی در مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حال انجام است گفت: امید می‌رود این گونه اقدامات موجب تشویق کودکان به ورزش همگانی و ارتقا سلامت جسمی و روانی آن‌ها شود.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *