رییس شورای اسلامی شهر اراک: 💠بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد

خلاصه خبر :

رییس شورای اسلامی شهر اراک:

💠بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد

💠اراک- رییس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه امسال شورای ششم این شهر، ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد.

🔹به گزارش خبرنگار مهر، داوود قربانی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراهای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ اتوبوس برقی و گازی برای شهر اراک تهیه شده و خرید تاکسی‌های برقی نیز از سوی شهرداری اراک، دستور کار ویژه قرار دارد.

🔹وی تاکید کرد: ایجاد منطقه امن در پارک نورالشهدا برای مردم از مهمترین اهداف شورا در این منطقه است و قرار بر این نیست که این تفرجگاه به پاتوق تبدیل شود.

🔹قربانی ادامه داد: به منظور افزایش مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در شهر، احداث فرهنگسراها در سطح شهر نیز در دست اقدام و بررسی است.

🔹وی تاکید کرد: اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری، ایجاد تقاطع میدان امام خمینی، میدان امام حسین، احداث بازارچه‌های میوه و تره بار با هدف قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر، ایجاد زمین چمن مصنوعی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

🔹قربانی با بیان اینکه بودجه نویسی اراک بر اساس سند توسعه ۵ ساله در حال انجام است، گفت: امسال بودجه اراک ۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در حالی که در آغاز فعالیت شورای ششم، این رقم یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این مهم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir
رئیس شورای شهر کلانشهر اراک خبر داد:

💠تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری اراک

💠رئیس شورای شهر اسلامی کلانشهر اراک گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اراک در سال گذشته تخصیص یافته است.

🔹به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ داود قربانی، امروز در نشست خبری، ضمن تبریک مناسبت‌ها در هفته پیشرو گفت: در نشستی که با کارگران و بازنشستگان داشتیم این نکته را عرض کردیم در حوزه مدیریت شهری اتفاقات کم نظیر و گاهاً بی‌نظیری در دوره ششم رقم زده است. به عنوان نمونه در بحث حمل و نقل عمومی مستحضر هستید بیش از ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازی به اتوبوس‌های برقی تبدیل و تهیه شده است. سواری‌های برقی نیز توسط شهرداری در حال تهیه است.

🔹وی ادامه داد: توجه ویژه شورای اسلامی کلانشهر اراک به محل‌های کم برخوردار بیشتر است که استقبال بیشتری به حمل و نقل عمومی در این مناطق وجود دارد.

🔹رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: موضوع دیگر بحث جریان هوایی است که از سمت غرب به سمت شرق کلانشهر اراک شکل گرفته که آلودگی نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در این جریان هوا قرار گرفته و آلودگی را به سطح شهر اراک منتقل کرده و آلودگی هوا را مانند یک لحافی روی شهر اراک می‌پوشاند که این اتفاق نگرانی مردم را به دنبال داشته است. لذا ما به همین دلیل اتوبوس‌های برقی و گازی تهیه کرده‌ایم.

🔹قربانی عنوان کرد: در خصوص بحث تفرجگاه این نکته را عرض کنم زیرساخت‌ها را در منطقه گردشگری نور شهدا انجام شده و بازی‌های هیجانی را امسال در منطقه تپه نور شهدا نصب کنیم تا به یک جایگاه مفرح و با نشاط برای مردم اراک تبدیل خواهد شد.

🔹وی خاطر نشان کرد: در بحث پروژه پارک آبی نیز جانمایی‌هایی انجام شده و شهردار اراک به صورت هفتگی گزارش پروژه‌ها را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌کند.

🔹رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: در خصوص فاز دوم آرامستان کلانشهر سند آن زده شده است و به زودی مشکلات آن برطرف خواهد شد.

🔹قربانی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در حال انجام و ایجاد فرهنگسراها در سطح شهر توسط شهرداری اراک در حال رخ دادن است که جانمایی آن شکل گرفته و اتفاقات خوبی در رابطه با مجموعه‌های مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر خصوصاً در محله‌های کم‌برخوردار انجام شده است.

🔹وی در خصوص سند توسعه پنج ساله شهر اراک تصریح کرد: اتفاق خوبی در این حوزه رخ داده که با افزایش بودجه در این حوزه داشته‌ایم و بودجه‌ای که اعلام کرده‌ایم و در حدود ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که این اتفاق خیلی خوبی در اجرای سیستم خزانه‌داری کل در شهرداری کلانشهر اراک است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *