عضو شورای شهر اراک: خبررسانی رسالت انبیا و اولیای الهی است

خلاصه خبر :

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم

عضو شورای شهر اراک:

خبررسانی رسالت انبیا و اولیای الهی است

💠 رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه خبررسانی رسالت انبیا و اولیا الهی است گفت: اگر بخواهیم با استفاده از آیات و اصطلاحات رسانه‌ها کار انبیاء را مورد بررسی قرار دهیم، در می‌یابیم که کار انبیاء و اولیاء خبررسانی و اطلاع‌رسانی بود.

▪️به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک به نقل از خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سید وحید میر نظامی صبح امروز هجدهم مرداد ماه در بازدید از ایمنا به مناسبت روز  خبرنگار اظهار کرد: خبررسانی رسالت انبیا و اولیا الهی است، فرق میان پیامبران الهی و خبرنگاران این است که آنها از عالم غیب خبر می‌آوردند و مردم را هدایت می‌کردند، خبرنگار از عالم واقع و هر آنچه که هست خبر می‌دهد و این رسالت بسیار مهم است.

▪️وی با بیان اینکه دقت، سرعت در کنار انصاف و عدالت، آگاهی و امید بخشی لازمه کار خبرنگاری است افزود: اگر این مولفه‌ها کنار هم قرار گیرد می‌تواند هم به مردم واقعیات را نشان دهد و هم در جامعه امید بخشی ایجاد کند.

▪️رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: غلبه اخبار زرد بر اخبار واقعی همیشه وجود داشته است و ارتباطی با تغییر دولت‌ها ندارد.

▪️میرنظامی با بیان اینکه خبرگزاری ایمنا جزو سرآمد خبرگزاری‌ها بوده  است، اضافه کرد: این خبرگزاری در سه سالی که ما در شورا فعالیت داشته‌ایم، در سال‌های گذشته در اراک به صورت پاره وقت اخبار را منتشر می‌کرد و هم اینک دفتر این خبرگزاری در شورا مستقر شده است و به صورت کاملاً حرفه‌ای اخبار و گزارشات را پوشش می‌دهد.

▪️وی ادامه داد: راه‌اندازی دفتر نمایندگی و سرپرستی ایمنا در استان مرکزی و شهر اراک را از اقدامات خوب شورای ششم می‌دانیم که مغتنم است.

▪️رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، امید بخشی و امانت داری از این جهت که وقایع کامل و دقیق تشریح و آنچنان که شایسته است منعکس نمی‌شود و در برخی موارد موجب مطالبه گری غلط یا کاهش حس امیدواری در مردم می‌شود.

▪️میرنظامی افزود: یکی از مباحثی که می‌تواند سرلوحه کار خبرگزاری ایمنا قرار گیرد، آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی است تا  مطالباتشان را به درستی دنبال کنند و هر دستگاه در راستای اهداف و برنامه‌ها و وظایف خود عمل کند.

▪️وی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی در ایران به جای آنکه هم زمان با شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت خود را آغاز کنند و گوی رقابت را از آنها بربایند، با تأخیر ۱۰ ساله وارد و این اتفاق موجب عقب افتادگی در معرفی جایگاه شبکه‌های اجتماعی داخلی شد.

▪️رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی داخلی از نظر ابزار و امکانات فنی در ابتدا نتوانست با شبکه‌های خارجی رقابت کند زیرا پیام‌رسان های خارجی با تنوع و جذابیت‌هایی که داشت توقع افراد را بالا برده بود.

▪️میرنظامی ادامه داد: پیام رسانه‌ای داخلی ما با یک فاصله ده ساله، کار خود شروع کرد و در چند سال اخیر توانسته‌اند جایگاه خود را یافته و مخاطب خود را جذب کنند.

▪️وی گفت: رسانه برای جلب مخاطب خود نیاز به مطالعه، بررسی و دقت در موضوعات دارد تا با نگاه دقیق و کارشناسی اقدام به مطالبه گری کند.

▪️رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: پیام‌رسان های خارجی اخیراً در برخی کشورها فیلتر می‌شوند چراکه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که از نظر امنیتی و سیاسی صلاح نیست، تمام فضای سیاسی اجتماعی کشور را در اختیار برخی پیام‌رسان ها قرار دهند.

▪️میرنظامی تاکید کرد: پیام‌رسان های خارجی که ظاهر آن رسانه است در باطن خود، سیاست، امنیت و مباحث دیگری از قبیل تغییر ذائقه فرهنگی ما نهفته است.

▪️وی اضافه کرد: شتاب تغییر ذائقه فرهنگی ما در چند ساله اخیر به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی خارجی بسیار بیشتر شده است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *