سخنگوی شورای شهر اراک: سیاست شورای ششم هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی است

خلاصه خبر :

💠 سخنگوی شورای شهر اراک:
سیاست شورای ششم هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی است

🔷سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سیاست و راهبرد مدیریت شهری در استفاده بهینه از آب‌های سطحی گفت: هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی سیاست جدی شورای ششم است.

▪️به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: امروزه به دلیل کمبود منابع آب و اهمیت حیاتی آن بسیاری از کشورها در کنار تلاش برای یافتن راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب به دنبال جمع‌آوری و نگهداری آب و سفره‌های آب زیرزمینی خود هستند.

▪️وی افزود: یکی از راهکارها جمع‌آوری آب‌های سطحی و آب‌های باران است که می‌تواند بخشی از نیاز شهرها به آب را تأمین کند.

▪️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سیاست و راهبرد مدیریت شهری در استفاده بهینه از آب‌های سطحی خاطرنشان کرد: هدایت و بهره برداری از آب‌های سطحی سیاست جدی شورای ششم است.

▪️خسروانی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری در این زمینه مدیریت آب‌های سطحی شهر است، چراکه شرکت آب و فاضلاب وظیفه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری را بر عهده دارد.

▪️وی ادامه داد: تأسیسات فاضلاب تنها برای جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری در نظر گرفته شد و وظیفه‌ای در خصوص مدیریت، ساماندهی و هدایت رواناب‌ها و آب‌های سطحی ناشی از نزولات جوی برای آن‌ها پیش‌بینی نشده و شبکه فاضلاب برای این کار طراحی نشده است؛ بنابراین باید توسط یک شبکه مجزا و مستقل جمع‌آوری شود.

▪️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه پدیده آب‌گرفتگی در فصل بارندگی با حجم زیاد در بعضی معابر سطح شهر اراک از گلایه‌های جدی شهروندان به حساب می‌آید و مدت‌ها است مشکلاتی را برای آن‌ها و مدیریت شهری ایجاد کرده است، ادامه داد: به دلیل اجرا نشدن پروژه علمی و جامع در این خصوص اقدامات محدود و لحظه‌ای به دلیل نبود شیب‌بندی مناسب خیابان‌ها نتوانسته است مشکل را حل کند؛ بنابراین شورای ششم برای رفع این مشکل، اجرای طرح مطالعاتی جامعی را به منظور برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از سیستم‌های ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی در کل سطح شهر به تصویب رساند و برای آن ردیف بودجه اختصاصی در نظر گرفت.

▪️خسروانی تاکید کرد: شهرداری و شهروندان باید به جد از هدایت آب‌های سطحی به خصوص آب باران به داخل شبکه فاضلاب شهری خودداری کنند، زیرا شبکه فاضلاب شهری گنجایش عبور ظرفیت بسیار زیاد آب در یک زمان محدود را ندارد.

▪️وی اضافه کرد: این موضوع موجب پس‌زدگی فاضلاب به منازل می‌شود و حتی باید از هدایت رواناب‌ها و آب‌های سطحی به قنوات شهر نیز خودداری کرد، زیرا این موضوع به سازه قنوات و سلامت آب قنات آسیب جدی وارد می‌کند.

▪️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: رواناب‌ها یک نعمت هستند و ما باید از آن‌ها در این شرایط کم آبی نهایت بهره را ببریم که در وهله اول باید مطالعه علمی از چگونگی اجرای هدایت آب‌های سطحی داشته باشیم و پس از اتمام مطالعه، شهرداری باید وارد فاز اجرایی شود.

▪️خسروانی ادامه داد: این پروژه مدت‌ها است در شهرداری بدون اقدام مانده بود، اما تاکید شورای ششم بر اجرای شدن این پروژه است.

▪️وی گفت: ضرورت دارد که شهرداری هرچه زودتر با هدف جلوگیری از خسارت‌های روان آب‌ها، جمع‌آوری و تغذیه منابع آب زیرزمینی شهر اراک و با توجه به مقوله فرونشست زمین که یک تهدید محسوب می‌شود، این پروژه را به اتمام برساند و از منابع آن برای مصارف نگهداشت شهر استفاده کند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *