تصویب بودجه ۱۷ همتی شهرداری اراک برای سال ۱۴۰۵

در دویست و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اراک، بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۵ با ۳۳ تبصره به تصویب رسید.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،علی اصغر غفاری در صحن رسمی و علنی دویست و دوازدهم شورا اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۵ شهرداری اراک با رقم ۱۷ همت و همراه با ۳۳ تبصره به تصویب رسید؛ بودجه‌ای که با رویکردی عمرانی، توسعه‌محور و مبتنی بر انضباط مالی تنظیم شده است.
وی افزود: بر اساس جزئیات ارائه‌شده، سهم هزینه‌های جاری شهرداری در سال آتی ۲۱.۱۶ درصد از کل بودجه را تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده تلاش مدیریت شهری برای کنترل هزینه‌های اداری و تمرکز بر پروژه‌های توسعه‌ای است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: ۷۳.۶۴ درصد از بودجه به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته که بیانگر اولویت‌دهی به اجرای پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سطح شهر است، همچنین ۵.۲ درصد از منابع بودجه به تملک دارایی‌های مالی اختصاص دارد.
غفاری تصریح کرد:بودجه سال آینده شهرداری اراک نسبت به بودجه مصوب سال جاری ۷۰ درصد و نسبت به اصلاحیه متمم، ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ افزایشی که متناسب با شرایط اقتصادی و با هدف تسریع در اجرای طرح‌های توسعه شهری پیش‌بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد:اعضای شورای اسلامی شهر اراک ابراز امیدواری کردند با تصویب این بودجه و نظارت دقیق بر اجرای آن، شاهد توسعه خدمات شهری، بهبود زیرساخت‌ها و تحقق برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۵ باشیم.

دویست و دوازدهمین صحن رسمی و علنی شورای شهر اراک با تصویب بودجه ۱۴۰۵برگزار شد

عصر امروز دوشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۴، دویست و دوازدهمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست علی اصغر غفاری و با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک با محوریت بررسی موضوعات:

تصویب بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۵ شهرداری اراک
نطق پیش از دستور اعضای محترم شورا
قرائت نامه و پیشنهادات واصله
اظهار نظر اعضای محترم شورا

برگزار شد.

حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات شهری، رضایتمندی عمومی را افزایش می‌دهد

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات شهری و کاهش مراجعات حضوری، زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی عمومی و تسریع در ارائه خدمات خواهد بود.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، علی اصغر غفاری _ عصر دوشنبه بیست و هفتم بهمن_ در دویست و یازدهمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد:‌در روزهای پایانی ماه پربرکت شعبان‌المعظم قرار داریم؛ ماهی که فرصت توبه، بازگشت و آمادگی برای ورود به ضیافت الهی را فراهم می‌کند.
وی افزود: در کنار حال‌وهوای معنوی این روزها، هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز از جهات مختلف، هفته‌ای پربار و حائز اهمیت برای شهر اراک بود. ایام پایانی دهه مبارک فجر و به‌ویژه حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، بار دیگر جلوه‌ای از همبستگی و پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: این حضور گسترده، پشتوانه‌ای ارزشمند برای خدمتگزاران مردم در عرصه‌های مختلف مدیریتی است تا با انگیزه و توان بیشتری مسیر توسعه و آبادانی شهر را دنبال کنند.
غفاری ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این هفته، ورود سری چهارم اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر بود؛ اقدامی که با مصوبه شورای اسلامی شهر و پیگیری مجموعه مدیریت شهری به ثمر نشست.
وی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این اتوبوس‌ها، اراک بیش از پیش جایگاه خود را به‌عنوان یکی از شهرهای پیشتاز کشور در حوزه برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی تثبیت می‌کند.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: این رویکرد نه‌تنها گامی مؤثر در کاهش آلودگی هوا و صیانت از محیط‌زیست است، بلکه در ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز نقش بسزایی دارد.
غفاری اضافه کرد: همچنین در صحن شورا، شاهد رسمیت یافتن برخی فرآیندهای جدید در مجموعه شهرداری بودیم که در راستای ارتقای شفافیت، تسهیل امور شهروندان و تحقق دولت الکترونیک تعریف شده‌اند.
وی گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات شهری و کاهش مراجعات حضوری، زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی عمومی و تسریع در ارائه خدمات خواهد بود.
رئیس شورا اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: بی‌تردید مجموعه این اقدامات، در کنار هم، نویدبخش بهبود شرایط ارتباطی شهروندان با شهرداری و ایجاد آسایش و آرامش بیشتر برای شهروندان عزیز است.
غفاری ادامه داد: امید است با تداوم این مسیر و همراهی مردم، شاهد شهری پویا، هوشمند و برخوردار از خدماتی در شأن شهروندان فهیم اراک باشیم.

دویست و یازدهمین صحن رسمی و علنی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، عصر امروز دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۴، دویست و یازدهمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست علی اصغر غفاری و با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک با محوریت بررسی موضوعات:
نطق پیش از دستور اعضای محترم شورا
قرائت نامه و پیشنهادات واصله
اظهار نظر اعضای محترم شورا
برگزار شد.

اقدام خصمانه اتحادیه اروپا نشان دهنده اهمیت و نقش راهبردی سپاه است

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: اقدام خصمانه اتحادیه اروپا نشان دهنده اهمیت و نقش راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از کیان میهن اسلامی و ارزش‌های نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، علی اصغر غفاری _ عصر امروز دوشنبه سیزدهم بهمن_ در دویست و دهمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد:تصمیم اتحادیه اروپا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رفتاری هیجانی، غیرسازنده و غیرحقوقی درباره یکی از نهادهای حاکمیت ملی و رکن مهم دفاعی ایران است که نقشی اساسی در حفظ ثبات منطقه‌ای و مقابله با جریانات و گروه‌های تروریستی داشته و دارد، یک بار دیگر بی‌اعتباری ساختارهای بین‌المللی در مقابله با تروریسم و تشخیص مصادیق واقعی آن را نشان داد.
وی افزود: حمایت بی قید و شرط ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان بازوی توانمند و خدوم نظام در عرصه های دفاعی، سازندگی، فرهنگی و امنیتی، یک اصل تردیدناپذیر است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: سپاه پاسداران همواره حماسه آفرین میدانهای نبرد بوده و امروز در جبهه های آبادانی و پیشرفت کشور نیز پیشتاز است.
غفاری ادامه داد: ما هرگونه بیانیه نادرست و خصمانه علیه این نهاد انقلابی را محکوم می‌کنیم و بر حمایت قاطع خود از تمامی مجموعه های ارزشمندی که در خط مقدم خدمت به مردم و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در تلاش هستند، تأکید می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اقدام خصمانه اتحادیه اروپا نشان دهنده اهمیت و نقش راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از کیان میهن اسلامی و ارزش‌های نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: امید می‌رود خداوند متعال به همه سربازان وفادار اسلام و انقلاب، به ویژه سبزپوشان عزیز نیروهای مسلح، توانی مضاعف عنایت فرماید تا بتوانند هرچه بهتر و باشکوهتر به ملت شریف ایران خدمت کنند.
غفاری با گرامیداشت دهه فجر گفت: این دهه، با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در دوازدهم بهمن ماه آغاز می شود و طلیعه ای برای تجدید عهد با آرمان های بلند آن قله پرافتخار است.
وی عنوان کرد: این ایام خجسته، مزین به مناسبت های سرنوشت ساز دیگری از قبیل: میلاد پربرکت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است که این روز را به همه جوانان غرورآفرین و اثرگذار این مرز و بوم تبریک می گوییم، امید است که جوانان ما، چنانکه در تاریخ انقلاب نقش آفریدند، همواره پرچمداران خدمت و پیشرفت برای شهر و کشورمان باشند.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: همچنین، روز فناوری فضایی را گرامی می داریم و از همه تلاشگران و شهدای این عرصه، که افتخاری آسمانی برای میهن به ارمغان آوردند، قدردانی می کنیم.
غفاری با تبریک میلاد یگانه منجی بشریت، حضرت مهدی (عج) گفت: این روز که به نام مستضعفان جهان نام گذاری شده و هفته جاری نیز به عنوان هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) شناخته می شود، فرصتی است برای تجلیل از همه مدافعان خاموش امنیت و اعتقاد، به ویژه عزیزان بی ادعایی که در سنگرهای امنیتی، از کیان نظام و آرمانهای مهدوی پاسداری می کنند.

دویست و دهمین صحن رسمی و علنی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،عصر امروز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۴، دویست و دهمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست علی اصغر غفاری و با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک با محوریت بررسی موضوعات:
نطق پیش از دستور اعضای محترم شورا
قرائت نامه و پیشنهادات واصله
اظهار نظر اعضای محترم شورا
گزارش هفتگی شهردار اراک
ارائه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۵ شهرداری اراک به شورا
برگزار شد.

بودجه سال ۱۴۰۵ شهرداری اراک تقدیم شورای اسلامی شهر شد

شهردار اراک، بودجه پیشنهادی ۱۷ هزار میلیارد تومانی این شهرداری برای سال ۱۴۰۵ را در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک ارائه کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،علیرضا محمودی، شهردار اراک، لایحه بودجه سال آینده شهرداری را به شورای اسلامی شهر تحویل داد.
بر اساس این لایحه، بودجه پیش‌بینی شده شهرداری اراک برای سال ۱۴۰۵، معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان (۱۷ همت) تعیین شده است،همچنین در راستای اهمیت سرمایه گذاری علاوه بر آن بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. این بودجه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و نشان دهنده برنامه‌های توسعه‌ای و خدمات رسانی شهرداری در سال مالی آینده است.
شورای اسلامی شهر اراک اکنون این لایحه را در دستور کار خود قرار داده تا با تشکیل کمیسیونهای تخصصی و انجام بررسیهای لازم، درباره تصویب یا اصلاح آن تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.

ثبت‌نام گسترده نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی تجلی‌بخش مردمسالاری دینی است

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر با رشد چشمگیر بیش از سی و هشت درصدی،در استان تجلی‌بخش مردمسالاری دینی و نشان‌دهنده عزم راسخ مردم برای ایفای نقش در سرنوشت و مدیریت شهری خود است.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،علی اصغر غفاری_ عصر دوشنبه بیست و نهم دی_ در دویست و نهمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: این هفته با سالروز عید سعید مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) آغاز می‌شود، روزی که به‌عنوان طلوع حیات‌بخش توحید و آغاز رسالت الهی، زمینه‌ساز هدایت بشریت شد.
وی افزود: این مناسبت بزرگ، فرصتی است برای تجدید عهد با ارزش‌های اسلامی و سیره نبوی که بر مبنای عدل، رحمت و دانایی استوار است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد:‌همزمان با این ایام خجسته، پایان موفقیت‌آمیز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر با رشد چشمگیر بیش از سی و هشت درصدی در استان را شاهد بودیم، این مشارکت گسترده، تجلی‌بخش مردمسالاری دینی و نشان‌دهنده عزم راسخ مردم برای ایفای نقش در سرنوشت و مدیریت شهری خود است.
غفاری ادامه داد: این حضور پرشور، گواهی بر بلوغ سیاسی جامعه و اعتماد به سازوکارهای نظام جمهوری اسلامی است و امید داریم منتخبانی شایسته، خدمت‌گزاران صادقی برای مردم باشند.
وی با گرامیداشت روز ملی غزه گفت: این روز یادآور مقاومت استوار و قهرمانانه مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: غزه، امروز به نماد پایداری، ایثار و دفاع از حقوق مشروع تبدیل شده است، یاد و خاطره شهدای مظلوم فلسطین، به‌ویژه شهدای اخیر، همیشه در قلب‌های آزادی‌خواهان جهان زنده خواهد ماند و تا تحقق آرمان قدس شریف، این راه ادامه دارد.
غفاری اظهار کرد: در آستانه ماه شعبان المعظم قرار داریم، ماهی پربرکت که با ماه بهمن و یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان شده است، این تقارن نمادین، پیوند عمیق بین ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلابی را به نمایش می‌گذارد.
وی افزود: بهمن، ماه طلوع خورشید انقلابی است که با اتکا به خدا و اراده مردم، استبداد را درنوردید و امروز نیز هرگونه آشوب و توطئه دشمنان را به ناکامی می‌کشاند.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: در پایان این هفته پرخاطره، سالروز میلاد امام حسین (ع)، سید و سالار شهیدان را پیش رو داریم که به نام پاسدار نیز مزین شده ، این مناسبت، فرصتی است برای تجدید بیعت با آرمان‌های بلند ایشان و قدردانی از همه پاسداران عزیزی که در راه صیانت از نظام اسلامی و امنیت میهن، شبانه‌روز ایثار می‌کنند، امید است همه ما در مسیر خدمت به دین و میهن، پاسداران راستینی باشیم.

دویست و هشتمین صحن رسمی و علنی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، عصر دوشنبه بیست و دوم دی ماه ۱۴۰۴، دویست و هشتمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست علی اصغر غفاری و با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک با محوریت بررسی موضوعات:
نطق پیش از دستور اعضای محترم شورا
قرائت نامه و پیشنهادات واصله
اظهار نظر اعضای محترم شورا
گزارش هفتگی شهردار اراک
برگزار شد.

مسئولان صدای مردم را بشنوند

رییس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: مسئولان باید صدای مردم را بشنوند و با آنان گفت‌وگو کنند، البته صف معترضین از صف اغتشاشگران جداست و لازم است با کسانی که قصد اخلال در نظم عمومی دارند برخورد قانونی صورت گیرد، زیرا امنیت، نعمتی الهی است که باید در همه جای کشور حفظ شود.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، علی اصغر غفاری_ عصر دوشنبه پانزدهم دی_ در دویست و هفتمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد:دشمنان در چنین مقاطعی تلاش می‌کنند اعتراضات مردمی را از مسیر اصلی خود خارج کرده و آن را به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی دچار گلایه و اعتراض هستند، افزود: اعتراض اقشار مختلف از جمله کسبه، بازاریان، تجار و عموم مردم نسبت به برخی مشکلات، امری قابل درک است و این مطالبات باید شنیده شود، مسئولان ذی‌ربط وظیفه دارند با جدیت، سخنان و دغدغه‌های مردم را بشنوند و تمام توان خود را برای حل مشکلات آنان به کار بگیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: مسئولان باید صدای مردم را بشنوند و با آنان گفت‌وگو کنند، البته صف معترضین از صف اغتشاشگران جداست و لازم است با کسانی که قصد اخلال در نظم عمومی دارند برخورد قانونی صورت گیرد، زیرا امنیت، نعمتی الهی است که باید در همه جای کشور حفظ شود.
غفاری با تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه‌ی بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: حضرت زینب (س) با ایستادگی در برابر ظلم و با خطبه‌های روشنگرانه‌ی خود، الگویی جاودانه برای همه‌ی آزادگان جهان است.
وی ادامه داد: در این هفته، روز شنبه سیزدهم رجب، میلاد با سعادت و پر برکت مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود، روزی که در تقویم ملی و مذهبی ما به نام روز مرد و روز پدر شناخته می‌شود، این مناسبت فرصتی است برای قدردانی از همه‌ی پدران و مردان سرزمین‌مان ایران، که با تلاش و ایثار خود ستون‌های خانواده و جامعه را استوار نگاه می‌دارند.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: همچنین این ایام، ششمین سالروز ترور ناجوانمردانه‌ی سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و یار وفادارش شهید ابومهدی المهندس است، یاد این دو فرمانده بزرگ جبهه‌ی مقاومت و همه‌ی شهدای مدافع حرم و مقاومت را گرامی می‌داریم.
غفاری اظهار کرد: فردا سه‌شنبه نیز سالروز شهادت شهید علم‌الهدی و همرزمان ایشان است که به نام روز شهدای دانشجو نام‌گذاری شده است، این روز یادآور رشادت جوانانی است که در راه دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا کردند.
وی افزود: همچنین جمعه نوزدهم دی‌ماه، سالگرد قیام خونین مردم قم است، قیامی که نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و باید همواره مورد توجه نسل‌های امروز و فردا قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت، خبرهای خوشی نیز از استان مرکزی و شهر اراک داشتیم، نوشادی از نوجوانان نخبه‌ی اراکی، در حوزه‌ی رباتیک موفق شد مقام اول استانی را کسب کند و به مسابقات کشوری راه یابد، این موفقیت ارزشمند نشان‌دهنده‌ی استعدادهای درخشان جوانان این دیار است.
غفاری اضافه کرد: همچنین تیمی از دانشجویان اراکی در مسابقات مناظرات دانشجویی توانستند رتبه‌ی اول کشوری را به دست آورند، اعضای این تیم شامل آقایان عین القضاتی، مهدی‌نسب، نجفی و بهزادی بودند که با تلاش و پشتکار خود افتخاری بزرگ برای شهر و دانشگاه‌های اراک رقم زدند.
وی گفت:‌در کنار این اخبار خوش، اعتراضاتی نیز در شهر اراک همانند سایر شهرهای کشور شکل گرفت. به فرمایش مقام معظم رهبری، اعتراض بازاریان و اصناف به گرانی و نابسامانی بازار ارز، اعتراض به‌جایی است و مسئولان باید صدای مردم را بشنوند و با آنان گفت‌وگو کنند.