زمین جایگزین از سوی دستگاه‌های اجرایی برای طرح ۲۴ متری اختصاص پیدا نکرده است

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم

عضو شورای شهر اراک:

زمین جایگزین از سوی دستگاه‌های اجرایی برای طرح ۲۴ متری اختصاص پیدا نکرده است

🔷رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: تاکنون زمین جایگزین از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح ۲۴ متری اختصاص پیدا نکرده است.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه طرح ۲۴ متری جایگزین طرح ۵۸ متری شد تا بخشی از مشکلات ترافیکی شهر را رفع کند، اظهار کرد: در طرح ۵۸ متری ۲۴ هکتار زمین برای معوض و پشتیبان اختصاص پیدا کرد و در آن زمان بخشی از تملکات برای طرح از این طریق انجام شد.
وی افزود: تاکنون زمین جایگزینی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح ۲۴ متری اختصاص پیدا نکرده است.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طرح ۲۴ متری کارایی طرح ۵۸ متری را ندارد، با این وجود برای تملکات باید پشتیبانی‌های لازم انجام و این طرح زودتر عملیاتی شود تا شهروندان از آن بهره‌مند شوند.
🔹قربانی ادامه داد: برای اجرای بهتر طرح ۲۴ متری دستگاه‌های حاکمیتی از جمله استانداری باید اختیار تام به شهرداری دهند، زیرا املاکی که در محدوده تملک قرار دارد، دارای شرایط یکسانی نیست.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: بعضی املاک، تمام ملک در محدوده تملک است که قانون گذرا برای آن شرایط را کامل در نظر گرفته‌ایم و بعضی املاک دارای مانده کم و زیاد از زمین باقی مانده تملک شده است که باید برای آن‌ها نیز دستورالعمل‌هایی در نظر گرفته شود.
🔹قربانی اضافه کرد: در بعضی ملک تملک شده ۵۰ متر می‌ماند و در صورتی که بتوانیم شرایط را به نحوی پیش ببریم و این زمین با زمین‌های اطراف تجمیع شود، می‌تواند مشوق خوبی برای مبادله با شهرداری باشد که در طرح فعلی و دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده، لحاظ نشده است.
🔹وی عنوان کرد: در طرح ۲۴ متری ۲۴۰ ملک باید تملک شود، سال گذشته برای تملک هفت ملک شهرداری اراک بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و اگر بخواهیم برای باقی مانده این املاک اقدام کنیم، بودجه چندین سال شهرداری اراک نیز کفاف انجام این طرح را نمی‌دهد.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: در صورتی که شهرداری اراک برای اجرای این طرح دارای اختیارات تام نباشد و پشتیبانی‌های لازم صورت نگیرد، این شورا و شورای آینده کاری از پیش نخواهد برد.
🔹قربانی اظهار کرد: در طرح ۲۴ متری بعضی املاک دولتی است، حمایت جدی دستگاه‌های مربوطه را نیاز دارد و باید در این خصوص کمک‌های لازم انجام و جایگزین زمین‌های آن توسط اداره کل مسکن و شهرسازی تأمین شود.
🔹وی گفت: امتیازهای در نظر گرفته شده در طرح ۲۴ متری، تفاوت چندانی با امتیازات سایر مناطق ندارد و نیاز به وجود تغییرات ضروری است زیرا در بیشتر موارد با مشکل تأمین پارکینگ مواجه می‌شود و ساخت‌وساز دچار محدودیت خواهد شد.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: زمانی که طرح ۵۸ متری توسط شورای عالی شهرسازی فسخ شد، زمین‌های معوضی که راه و شهرسازی به عنوان جایگزین برای این طرح در نظر گرفته بود نیز پس گرفته و بخشی از آن به ساخت مسکن ملی تخصیص داده شد.
🔹قربانی تصریح کرد: در حال حاضر حدود دو هکتار باقی مانده است که اگر در اختیار شهرداری بود، می‌توانست از آن به عنوان پشتیبان اجرایی طرح ۲۴ متری استفاده کند.
وی اضافه کرد: از شش هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه شهرداری اراک، دو هزار میلیارد تومان به تملک اختصاص دارد که تمام تملکات تنها طرح ۲۴ متری نیست، اما اولویت با ۲۴ متری است.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: در بعضی نقاط شهر با تملک یک یا چند واحد زمین، می‌توان مشکل ترافیکی آن را رفع کرد، در صورتی که در طرح ۲۴ متری مسئله امتیاز و پشتیبان آن به صورت کامل مد نظر قرار گیرد تا مالکان این واحدها به حق و حقوق کامل خود دست پیدا کنند و می‌توان امیدوار بود این طرح در دو سال آینده به سرانجام برسد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست تلفیقی کمیسیون های فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی/ سلامت،محیط زیست و خدمات شهری

#شورای_ششم
#کمیسیون_تلفیقی
#گزارش_به_مردم
#گزارش_تصویری
🔷️ صبح روز یکشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳، نشست تلفیقی کمیسیون های فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی/ سلامت،محیط زیست و خدمات شهری کلانشهر اراک با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، شهردار اراک، معاونین، مدیران و کارشناسان شهرداری اراک با محوریت:

🔹️بازدید از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری اراک شامل:مجتمع تجاری ،خدماتی و پارکینگ طبقاتی آفتاب،بوستان جنگلی شهید باهنر،دور برگردان پل اصناف،خط پروژه انتقال پساب فاضلاب و پارک و مدرسه اوتیسم درحال احداث
🔹برگزار شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

بازدیدرئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های عمران و توسعه شهری اراک

#شورای_ششم
#شهرداری_اراک
#روایت_خدمت
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت
🔷بازدیدرئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های عمران و توسعه شهری اراک

🔹آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی دو پروژه مجتمع تجاری، خدماتی و پارکینگ طبقاتی آفتاب میدان شهدا و احداث بام بوستان جنگلی شهید باهنر، توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اراک مورد رصد و پایش قرار گرفت.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، صبح روز یکشنبه ۸ مهرماه ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی شهردار اراک و مدیران ارشد شهرداری، طی بازدید میدانی از پروژه مجتمع تجاری، خدماتی و پارکینگ طبقاتی آفتاب میدان شهدا و احداث بام بوستان جنگلی شهید باهنر که در ادامه اجرای طرح بازپیرایی این بوستان توسط عوامل اجرایی در حال اجرا است، آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی این دو پروژه مدیریت شهری اراک را مورد رصد و پایش قرار دادند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

نشست کمیسیون اقتصادی،املاک،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست حامد آجرلو

#شورای_ششم
#کمیسیون_املاک
#حامد_آجرلو
💠 عصر شنبه هفتم مهر ماه۱۴۰۳؛ نشست کمیسیون اقتصادی،املاک،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست حامد آجرلو با حضور اعضای شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان شهرداری با محوریت بررسی موضوعات :

🔹بررسی مسائل مرتبط با اراضی تحویلی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری در انتهای بلوار شهیدان رجایی (هپکو)
🔹ارائه گزارش واگذاری زمین‌های استحقاقی شهرداری موضوع ۱۰ درصدهای حق تفکیک
🔹بررسی نامه‌های واصله
🔹برگزار گردید.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

▪️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدار مدیر مخابرات منطقه مرکزی با رئیس شورای شهر اراک

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
دیدار مدیر مخابرات منطقه مرکزی با رئیس شورای شهر اراک

💠مدیر مخابرات منطقه مرکزی با حضور در شورای اسلامی شهر با رئیس شورا دیدار و گفتگو کرد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک ظهر روز هفتم مهر ماه،مدیر مخابرات منطقه مرکزی با حضور در شورای اسلامی شهر با عسگری رئیس شورا دیدار و گفت و گو کرد.
🔹شایان ذکر است در این جلسه پیرامون مباحث مختلف با هدف تسهیل در ارائه خدمات رسانی به شهروندان شریف کلانشهر اراک بحث و تبادل نظر شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدار و نشست مشترک رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اراک با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

#شورای_ششم
#شهرداری_اراک
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت
🔷دیدار و نشست مشترک رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اراک با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی/طرح مشکلات و مطالبات شهر، شهرداری و مردم در این دیدار

🔷در دیدار و نشست مشترک عسگری رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اراک با جمالیان نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ، پیرامون مباحث و موضوعات مرتبط با شهر و مدیریت شهری گفتگو شد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، عسگری رئیس شورای اسلامی شهر به همراه محمودی شهردار اراک، در دیدار و نشست با محمد جمالیان نمایند مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات و مطالبات مربوط به شهر، شهرداری و مردم مطرح شد.در این نشست تاکید شد که، قطعا حمایت و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گره گشای بسیاری از مشکلات مدیریت شهری مرکز استان خواهد بود.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

#شورای_ششم
#گزارش_کار
نشست هیئت امنای مسجد چهارده معصوم(ع) با رئیس شورای شهر

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر صبح روز هفتم مهر ماه عسگری رئیس شورای اسلامی کلانشهر در ادامه دیدارهای خود با هیئت امنای مساجد،که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و‌ مدیران شهرداری برگزار شد، مشکلات مسجد چهارده معصوم (ع)مورد بررسی قرار گرفت.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با اعضای شورای شهر و شهردار اراک نشست برگزار کردند

#شورای_شهر_شهرداری_اراک_۱۴۰۳
💠 به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با اعضای شورای شهر و شهردار اراک نشست برگزار کردند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

آئین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط ( ۴ مهرماه روز جهانی بهداشت)

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
🔹 آئین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط ( ۴ مهرماه روز جهانی بهداشت) با حضور رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بهمراه چگینی، رئیس مرکز پژوهش های شورا، جمعی از مسئولین شهرستان اراک، اساتید و مهندسین بهداشت محیط در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، عسگری رئیس شورای شهر اراک در این همایش ضمن تبریک این روز اظهار داشت: در حالیکه این روزها دنیا با چالش و معضل بزرگ بیماری ها از جمله کرونا رو به رو است نقش اقدامات پیشگیرانه و رعایت موازین بهداشتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و در این میان می توان به وضوح به نقش انکارناپذیر محیط در انتقال و انتشار این بیماری ها اشاره کرد.وی افزود: بحران شیوع کرونا ویروس جدید نشان داد که نظام سلامت نیاز به یک اصلاح اساسی درساختار و اهداف خود دارند و در این زمینه قطعا مهمترین اولویت، تمرکز بر اصل پیشگیری و نهادینه کردن این مفهوم ارزشمند و مقدم شمردن آن بر هر اصل دیگری است.

🔹در پایان این مراسم از مهندسین نمونه بهداشت محیط، پیشکسوتان و بازنشستگان بهداشت محیط در استان تجلیل شد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

بازدید رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر از مدارس سطح شهر

💠بازدید رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر از مدارس سطح شهر

🔹به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر از مدارس سطح شهر بازدید،و ضمن تبریک به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس به دانش آموزان و معلمان اظهار داشت سختی کارشما معلمان با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و کار شما عزیزان نوعی ایثار است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir