عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:کودکان آینده سازان این شهر هستند و تا زمانی که به شهر خود نگاه مثبتی پیدا نکنند نمیتوانند در آبادانی شهر خود نقش داشته باشند

خلاصه خبر :

‍ 🔶️صحن علنی و رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه اعضای شورا روز دوشنبه مورخ ۱۳ تیرماه برگزار شد.

🔸️خسروانی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای شورای ششم شهر اراک رویکرد فرهنگی اجتماعی ست و سعی دارد تا در این راستا، طرح ها و برنامه هائی را تهیه و به تصویب برساند تا شهرداری بتواند بر اساس این طرح ها و برنامه ها اقدامات قانونی انجام دهد و شورا هم بتواند نظارت بکند و در تصویب بودجه ها این موارد را لحاظ کند.

🔸️وی اظهار داشت: یکی از ضرورت هائی که در این مسیر احساس کردیم، انجام برخی اقدامات برای افزایش حس تعلق خاطر کودکان به شهر اراک است. کودکان آینده سازان این شهر هستند و تا زمانی که به شهر خود نگاه مثبتی پیدا نکنند نمی توانند در آبادانی شهر خود ایفای نقش کنند.
لذا مرکز پژوهش های شورا تدوین و تهیه این طرح را در دستور کار قرار داد و بعد طرح و بررسی در شورای اجرائی شهر دوستدار کودک و کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر به صحن علنی رفت و خوشبختانه تصویب شد.

🔸️خسروانی افزود: با تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر اراک، شهرداری ماموریت پیدا می کند تا برای ارتقاء کیفیت زندگی کودکان در اراک مبتنی بر ارزش های بومی و با تاکید بر ابعاد رشدی کودکان (شامل رشد شناختی، جسمانی، اجتماعی، هیجانی، معنوی و ..) تلاش کند.

🔸️ایشان در پایان گفت: این طرح با اهدافی چون ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت های کودکان و نوجوانان در شهر اراک،ارتقاء جایگاه ملی و بین المللی شهر اراک در حوزه شهر دوستدار کودک،توسعه، نظارت، استانداردسازی، سطح بندی و نظام مندسازی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر اراک،زمینه سازی و تشویق مشارکت کودکان در مدیریت شهری، برنامه ریزی و طراحی شهری در اراک،تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و با نشاط تمامی کودکان و نوجوانان در شهر و افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری

تدوین شد که با توجه به اهمیت این موضوع و نگاه مثبت شورای ششم به حوزه فرهنگ سازی برای کودکان، مورد تایید اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک واقع شد و در صحن علنی شورا رای مثبت گرفت.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔶 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *