پیمان عین القضاتی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک: شفافیت و مبارزه با فساد دو رویکرد اساسی شورای ششم است،تلاش می کنیم تا صدای مردم در شورای ششم شنیده شود

خلاصه خبر :

پیمان عین القضاتی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به روز خبرنگار و تبریک این روز به اصحاب رسانه، گفت: آنچه ما امروز نیاز داریم تحقق شورای اسلامی شیشه ای است و شفافیت و مبارزه با فساد دو رویکرد اساسی است که نه تنها در شهرداری بلکه در حوزه مدیریت شهری آن را در جایگاه یک مطالبه گر دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنا داریم سطح شورای اسلامی را در میزان واقعی خود دنبال کنیم به این معنا که ما نمایندگان واقعی مردم هستیم برای پیگیری خواسته های آنها از مدیریت شهری و نه تنها شهرداری تلاش می کنیم، افزود: این نکته ای است که استاندار نیز بر آن تاکید و اظهار کرد که «اگر شورای شهر از دستگاه و نهادی دعوت به عمل آورد ولی در راستای خواسته های شورا همکاری لازم توسط آن دستگاه صورت نگیرد، با او برخورد خواهد شد.» ما در شورا این رویکرد را به فال نیک می گیریم و تلاش می کنیم برنامه ها و اقدامات شورای شهر را در طراز پارلمان شهری دنبال خواهیم کرد.

عین القضاتی گردش اطلاعات را یک محور اصلی در رشد عمومی جامعه دانست و اظهار کرد: شورای ششم معتقد است که مهمترین گام در مبارزه با فساد گردش آزاد اطلاعات است. رسانه ها عضو دوازدهم شورا هستند و در پیشبرد اهداف و برنامه های شهری یاریگر شورا خواهند بود.

وی هدف شورا را امیدبخشی به جامعه و پرهیز از سیاه نمایی و نقد غیرمنصفانه نسبت به عملکرد شوراهای قبلی و در عین حال بررسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آنها دانست و گفت: در دوره های گذشته پل ارتباطی مردم و شورا به خوبی تدوین و تقویت نشده بود ولی ما تلاش می کنیم صدای مردم در شورای ششم شنیده شود.

عین القضاتی با تاکید بر اینکه اگر در مسیر اقدامات، مانعی ایجاد شود، موضوعات را به صورت شفاف به مردم خواهیم گفت و از آنها برای رفع موانع کمک و راهنمایی خواهیم خواست. برای پیشبرد برنامه های عمرانی و اقتصادی، اقناع افکار عمومی یک شرط لازم و ضروری است در نتیجه در اجرای پروژه ها به افکار عمومی مراجعه خواهیم کرد.

وی رشد سرمایه اجتماعی را یکی از اهداف شورای ششم عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم حس تعلق شهری را افزایش دهیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه اعتماد و مشارکت مردم را افزایش دهیم و اینجاست که نقش رسانه ها به عنوان یک پل واسط خودنمایی می کند . ما به دنبال عدالت شهری خواهیم بود و آنرا در اجرای برنامه های محله محور دنبال خواهیم کرد، البته به برنامه محله محوری که در حال حاضر وجود دارد انتقاد داریم و آنرا اصلاح خواهیم کرد و به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

عین القضاتی گفت: در کنار رفع مشکلات خدمات شهری، آنچه برای مردم اهمیت بسیار پیدا کرده است، ایجاد یک شهر پرنشاط و مفرح است و امید است که این مهم به کمک مسئولان و اعضای شورا و رسانه ها محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *