رئیس شورای اسلامی شهر اراک: ما به دنبال آن نیستم که سلامتی را بدهیم و عوارض بگیریم

خلاصه خبر :

🔶 رئیس شورای اسلامی شهر اراک: ما به دنبال آن نیستم که سلامتی را بدهیم و عوارض بگیریم / بر اساس کدام رصد، پایش علمی و تحقیق، صنایع آلاینده از ۱۵۵ به ۶۴ مورد تنزل پیدا کرده است؟

 

🔸سید وحید میرنظامی در بیست و نهمین صحن علنی شورا که مهم ترین محوریت آن بررسی علل آلودگی هوا با حضور سرپرست محیط زیست استان مرکزی می باشد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر گفت: ما در شورای شهر می خواهیم بدانیم که اداره کل محیط زیست برای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک چه کرده و مبحث عوارض ناشی از آلاینده ها به چه صورتی پیگیری می شود.

 

🔸وی در ادامه افزود: مدیر کل وقت محیط زیست استان مرکزی در سال ۹۸ مصاحبه ای با یکی از جراید و خبرگزاری ها داشته مبنی بر اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۸ تعداد صنایع آلاینده از ۱۵۵ به ۶۴ مورد کاهش پیدا کرده و این جای سوال دارد که بر اساس کدام رصد، پایش علمی و تحقیق صنایع آلاینده از ۱۵۵ به ۶۴ مورد تنزل پیدا کرده و این موضوع بسیار عجیب است، لذا اگر مرجع علمی و تحقیقی برای این موضوع وجود دارد، ارائه شود.

 

🔸میرنظامی تاکید کرد: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و شاید در بعضی از موارد نتوانند به صورت مستقیم ورود داشته باشند، اما از آنجا که جایگاه شورای شهر استیفای حقوق شهروندان است و تنها شورای شهرداری نیست، مباحث حقوق شهروندی را پیگیری می کند و درصدد پاسخ به این سوال است که چه شد از ۱۵۵ صنایع آلاینده به ۶۴ صنعت رسیدیم؟

 

🔸رئیس شورای اسلامی شهر اراک،گفت: اگر اداره کل محیط زیست استان عدد و ارقام درستی از صنایع آلاینده نداشته باشد، مطالبه قانونی حقوق مردم بلاتکلیف می ماند. چه در تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، چه تبصره ماده ۴۵ وصول بخشی از درآمدهای دولت. در خصوص عوارض یک در هزار فروش صنایع آلاینده وظیفه دارند در نگهداری و ایجاد فضای سبز و کمربند سبز شهر اقدام نمایند ، لذا باید پاسخ داده شود که صنایع چه تعداد پارک برای شهر احداث و کدام کمربند سبز را به معنای واقعی ایجاد کرده اند، متاسفانه این موارد اتفاق نیفتاده است.

 

🔸وی در خصوص عوارض سبزی که قبلا یک درصد بوده و در حال حاضر بین ۰/۵ تا ۱/۵ درصد است، تاکید کرد: تشخیص این مهم با اداره کل محیط زیست است و اگر این اداره این موضوع را احصا نکند و مهر تاییدی بر آلایندگی صنایع نزند حقوق مردم نادیده گرفته می شود.همچنین باید به این سوال پاسخ داده شود که سهم اراک از عوارض آلایندگی نیروگاه شازند کجاست.ما به دنبال آن نیستم که سلامتی را بدهیم و عوارض بگیریم.

 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

💠 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

🌐 @arakshora6

🌐 www.shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *