رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک: 🔷️شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست🔷️

خلاصه خبر :

‍ 🔷️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک:
🔷️شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست🔷️

🔹️عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا پیرامون عوارض آلایندگی شهر اراک گفت:از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر اراک، مکرر پیگیر شناسائی و معرفی صنایع آلاینده شهر اراک و میزان عوارض آلایندگی آنها بوده و هستیم تا بتوانیم از باب بازدارندگی و جبران خسارات زیست محیطی وارده،بخشی از حق و حقوق مردم شهر اراک را محقق کنیم.

🔹️وی افزود: شورای ششم هرگز به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست، اما بر این باوریم صنایعی که هوای اراک را آلوده می کنند طبق قانون باید هزینه آن را نیز بپردازند و یا نسبت به کاهش آلاینده های خود اقدام کنند.

🔹️خسروانی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط ‌زیست مکلف بوده بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون فوق (قانون مالیات بر ارزش افزوده،اصلاحیه سال ۱۴۰۰) نسبت به ایجاد پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده اقدام و امکان دسترسی برخط به سامانه مزبور را فراهم کند و نام واحدهای آلاینده و سطح آلایندگی آنها را در این پایگاه منتشر و به صورت منظم، به روز رسانی کند و ضریب هر یک را از نیم درصد تا یک و نیم درصد مشخص کند تا اداره کل امور مالیاتی بتواند متناسب با این شاخص ها،عوارض آلایندگی را از این واحد ها اخذ و به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز نماید اما تاکنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است و امور مالیاتی نیز به همین بهانه از وصول عوارض خودداری می کند و از تیر ماه تا کنون عوارضی را به حساب شهرداری اراک واریز نکرده است.

🔹️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: مطابق ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان محیط زیست می بایست حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون،توسط کارگروهی متشکل از وزارتخانه های مختلف، معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدها را تهیه کنند و به تصویب هیئت دولت برسانند.متأسفانه هیأت دولت برای این موضوع اقدامی نکرده و ۸ ماه است که شهرداری‌ها عوارض آلایندگی دریافت نکرده‌اند. لذا از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواهشمندیم که این موضوع را پیگیری و از تضییع حقوق مردم اراک جلوگیری نمایند.

🔹️خسروانی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شورای شهر این عوارض در پروژه های زیست محیطی شهر اراک هزینه می شود و هرگونه کاهش در واریزی این عوارض به تعطیلی پروژه ها منجر خواهد شد و کسانی که در این فرایند ترک فعل کرده اند باید به مردم اراک پاسخگو باشند.
اگر چه ما نمی توانیم جلوی آلایندگی این واحد ها را بگیریم حداقل همت کنیم جرائم آن را اخذ کنیم.این ظلم بزرگی است که نه اختیاری در جلوگیری از آلایندگی این واحدها داریم و نه توان اخذ جریمه را.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *