رئیس کمیسیون عمران شورای شهرگفت: به متقاضیان نوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده و محدوده های هدف بازآفرینی شهر اراک ، ضوابط تشویقی اعطا می گردد.

خلاصه خبر :

#گزارش_به_مردم

🔹شورای ششم در مسیرتحقق وعده ها

🔹رئیس کمیسیون عمران،ترافیک،معماری شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک خبر داد:

🔹جان دوباره در بافت های فرسوده و کالبد محدوده های هدف بازآفرینی شهر اراک، با ضوابط تشویقی جدید

🔹رئیس کمیسیون عمران شورای شهرگفت: به متقاضیان نوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده و محدوده های هدف بازآفرینی شهر اراک ، ضوابط تشویقی اعطا می گردد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، علی اصغر غفاری با اعلام اینکه ضوابط ساخت و ساز در بافت های فرسوده تغییر و بسته های تشویقی جدید در کمیسیون ماده پنج استان، تصویب شده که پس از ابلاغ قابلیت اجرایی دارد، افزود: طی ۶۰ ساعت کار کارشناسی در شورای اسلامی شهر با حضور مسئولین و کارشناسان شهرسازی در مسکن و شهرسازی و بازآفرینی شهری و همچنین برگزاری ۲ جلسه با سازندگان و اخذ نقطه نظرات ایشان، ضوابط تشویقی قبلی اصلاح و ضوابط جدید در ۱۰ بند تنظیم گردید.

🔹وی مهم ترین موارد بسته های تشویقی جدید ضوابط ساخت و ساز در بافت های فرسوده را شامل افزایش سطح اشغال در تجمیع، افزایش امتیاز در عقب نشینی، افزایش سطح نورگیر و پیلوت جهت تامین پارکینگ، افزایش سطح اشغال در طبقات ‌و کاهش محدوده منطقه ممنوعه برشمرد.

🔹غفاری افزود: هدف از تغییر ضوابط ساخت و ساز در بافت های فرسوده و تصویب بسته های تشویقی جدید را، توسعه و افزایش تحرک ساخت و ساز در بافت های فرسوده و نقاط مورد هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: رونق مسکن و به دنبال آن رونق اقتصاد شهری، حذف و کاهش ساختمان های ناکارآمد و فاقد استحکام و در نهایت بازگشایی معابر و بهبود سیما و منظر شهری از دیگر اهداف بسته های تشویقی جدید در بافت های فرسوده می باشد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک 
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *