رئیس کمیسیون فنی،عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک: 🔷️مدیریت شهری اراک در صدد خرید اتوبوس‌های برقی است🔷️

خلاصه خبر :

‍ 🔹️ رئیس کمیسیون فنی،عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک:
🔷️مدیریت شهری اراک در صدد خرید اتوبوس‌های برقی است🔷️

🔹️ علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوای شهر به دنبال این هستیم که صنایع آلاینده تعیین وضعیت شود و آلایندگی آن‌ها کاهش پیدا کند، گفت: ما به دنبال منفعت اقتصادی نیستیم و در نظر داریم کارخانه‌های با نوسازی تجهیزات و فیلتراسیون دودکش‌ها شرایط کاهش آلودگی را فراهم کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

🔹️وی ادامه داد: در مدیریت شهری در صدد هستیم که صنایع عوارضی که در قانون پیش‌بینی شده است را به شهرداری پرداخت کنند تا بتوان از آن در جهت اقداماتی برای کاهش آلودگی شهر استفاده هزینه کنیم.

🔹️رئیس کمیسیون فنی، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: از اداره کل حفاظت محیط زیست تقاضا داریم که شرکت‌ها و صنایع آلاینده را طبق قانون معرفی کنند تا بدانیم کدام صنایع به چه میزان عوارض آلودگی خود را پرداخت کرده‌اند و از طریق مراجع قانونی به تعیین تکلیف صنایع خاطی بپردازیم.

🔹️وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت شهری در سه بخش افزایش سرانه فضای سبز، تسهیل مسیرهای ترافیکی و توسعه و نوسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر طرح‌ها و برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را دنبال می‌کند، تصریح کرد: در صدد هستیم با استفاده از پساب شهری و منابع آبی موجود در حوزه فضای سبز تا حد امکان نسبت به حفظ و توسعه باغات موجود پارک‌ها اقدام کنیم، همچنین خرید اتوبوس‌های جدید با بالاترین استاندارد مصوب که در کشور ما یورو پنج است، از دیگر سیاست‌های شورای اسلامی شهر اراک برای کاهش آلودگی هوای شهر است که بخشی از آن انجام شده است.

🔹️غفاری افزود: در حال حاضر نیمی از اتوبوس‌های خریداری شده در حال جابه‌جایی شهروندان است و در فاز بعدی درصدد تهیه اتوبوس‌های برقی برای شهر هستیم که هزینه بالایی خواهد داشت، به گونه‌ای که قیمت یک اتوبوس برقی بیش از ۲.۵ برابر قیمت یک اتوبوس یورو پنج است، اما با این وجود در حال برنامه‌ریزی برای خرید این اتوبوس‌ها نیز هستیم، چرا که این اتوبوس‌ها هیچ‌گونه آلایندگی در سطح شهر نخواهد داشت.

🔹️وی ادامه داد: موضوع بعدی که در حال پیگیری آن هستیم، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح به منظور کاهش ترافیک و آلایندگی در سطح شهر است که در این راستا در حال گسترش رینگ‌های اطراف شهر هستیم تا خودروها برای دسترسی به محلات مختلف مجبور به گذر از مرکز شهر نباشند که بی‌شک این اقدام در کاهش آلایندگی هوای هسته مرکزی شهر مؤثر خواهد بود.

🔹️رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک هوشمندسازی اتوبوس‌ها را از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک می‌داند و اظهار داشت:این طرح که باعث منظم شدن زمان رفت و آمد اتوبوس‌ها، کاهش زمان سفر، استفاده از خودروهای شخصی و آلودگی هوا می‌شود، تا سه ماه آینده اجرا خواهد شد.

🔹️وی خاطرنشان کرد: پیاده‌راه‌سازی از دیگر اقداماتی است که در این زمینه در حال پیگیری است و در سال جاری یکی از مسیرها در خیابان محسنی گسترش یافته است و در حال رایزنی برای اجرای این پروژه در ضلع شمالی میدان شهدا هستیم که پیاده‌راه امیرکبیر را به میدان شهدا متصل خواهد کرد.

🔹️غفاری با تاکید بر لزوم انسان‌محور بودن پروژه‌ها ترافیکی، افزود: در نظر داریم در اجرای طرح ۲۴ متری، سهم پیاده‌روها از عرض خیابان را افزایش دهیم، همچنین از اواخر سال گذشته در حال مطالعه این موضوع هستیم که کدام مسیرها امکان احداث مسیر دوچرخه‌سواری را دارد به‌گونه‌ای که ایمنی دوچرخه‌سواران تأمین شود، چرا که در نظر داریم مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر را افزایش دهیم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *