سید ” وحید میرنظامی”رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: رییس شورا  این حق را ندارد که طرح سوال را به سایر دستگاه‌هایی که این مهم به آنها مرتبط نیست، انتقال دهد.

خلاصه خبر :

‍ 🔷️ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست بیان کرد: باید یک ساعت پیش از نشست صحن رسمی از سوی رئیس شورا  اعلام می شد که مسئله استیضاح از دستور کار خارج شده است و مابقی اعضای شورا که قریب ۵۰ درصد هستند باید در جریان امور قرار می گرفتند، نباید هر زمان تمایل داشتید این موضوع  دستور کار قرار دهید و یا از دستور کار خارج کنید.
🔹️ سید ” وحید میرنظامی” افزود: رییس شورا  این حق را ندارد که طرح سوال را به سایر دستگاه‌هایی که این مهم به آنها مرتبط نیست، انتقال دهد.
🔹️ وی تاکید کرد: در خصوص انتخاب شهردار، اراک آخرین شهری بود که به دلیل اختلاف میان اعضا، شهردار خود را انتخاب کرد که حتی استاندار اصلاح طلب وقت استان نیز به این مسئله واکنش نشان داد.
🔹️رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه طرح حاشیه سازی از ابتدای امر کلید خورد گفت: آنچه باعث کندی فعالیت شهرداری شده بخشی از آن مربوط به اعضای شورا است‌ و در این خصوص از آذرماه حاشیه سازی ها همچون حقوق و انتصابات شهردار مطرح و اکنون به طرح سوال رسیده ایم.
🔹️ میرنظامی گفت: به هم ریختن وحدت و همدلی میان اعضای شورا از مردادماه تشدید و در خصوص استیضاح شهردار نیز فعالیت رسانه ای بی هویتی شکل گرفته و افراد پشت توهین و هتاکی پنهان شده اند.
🔹️ وی عنوان کرد: اعضای شورا ماشین امضا نیستند که هر شکل خواستند با آنها رفتار شود،ملاک،عملکرد شهردار  است و اجازه داده نمی شود که براساس عملکرد شهردار پیش می رویم و اینکه ابزار برخی افراد سودجو شویم چرا که تامین منافع مردم و شهر در اولویت اقدامات پارلمان شهری است.
🔹️ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد:  تشویش اذهان عمومی و توهین به اعضای شورا، بدون ارائه سند باید از شوی مراجع قضایی پیگیری شود.
🔹️ میرنظامی با اشاره به اینکه برخورد حذفی با مدیریت شهری بدون ارایه هیچ گزینه ای صورت گرفته است، افزود:  براساس ماده ۸۳ طرح سوال و استیضاح حق اعضای شورا است و این امر مورد پذیرش نیست که دلالان زمین و مسکن  فشار می آورند که چگونه از پاسخ سوالات قانع شده اید که انتظار می رود این مهم از سوی مراجع نظارتی با جدیت پیگیری شود.

🔹️ وی خاطر نشان کرد: نقد به عملکرد شهردار وارد است، اما آیا در راستای پیشبرد امور در حوزه مدیریت شهری رویکرد اصلاحی صورت گرفته است و یا از ابتدا نگرش ها سلبی بوده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *