علیجعفر محصولی، نائب رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک در جلسه صحن علنی این شورا که در تاریخ هفتم تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون دادستانی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده بود با اشاره به افزایش روز افزون اعتیاد در شهر اراک و آمار حضور متکدیان شهری، گفت: درحال حاضر اکثر متکدیانی که در سطح شهر فعالیت می کنند بومی اراک نبوده و مهاجر هستند که باید هر چه سریع تر فکری به حال این موضوع کرد.

خلاصه خبر :

علی جعفر محصولی، نائب رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک در جلسه صحن علنی این شورا که در تاریخ هفتم تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون دادستانی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده بود با اشاره به افزایش روز افزون اعتیاد در شهر اراک و آمار حضور متکدیان شهری، گفت: درحال حاضر اکثر متکدیانی که در سطح شهر فعالیت می کنند بومی اراک نبوده و مهاجر هستند که باید هر چه سریع تر فکری به حال این موضوع کرد.

محصولی ادامه داد: اینکه سایر نهادها و ادارات دولتی وظایف خود را در قبال مبارزه با مواد مخدر به دوش شهرداری می گذارند، منطقی و منصفانه نیست. متاسفانه شاهد هستیم که ادارات دولتی از زیر بار مسوولیت های خود شانه خالی می کنند و هیچ وقت نیز پاسخگوی عملکرد خود نیستند. به طور مثال اکثر ادارات دولتی دارای سالن ورزشی مختص به خود هستند که اجازه حضور شهروندان در آن ها را نمی دهند و حتی برای تزریق واکسن حاضر نشدند سالن های خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بگذارند اما شهرداری سالن ورزشی خود را به این کار اختصاص داد که نتیجه منفی آن تعطیلی حوزه ورزش در فصل فراغت جوانان می باشد.

وی افزود: صراحتا باید گفت که متاسفانه هیچ باور و اعتقادی به امر مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد که عدم وجود یک برنامه جامع و مناسب می تواند گواه این امر باشد لذا تقاضای بنده به عنوان یک عضو شورای شهر این است که نگاه واقع بینانه نسبت به این امور داشته باشیم و اجازه ندهیم که دیگران از زیر بار مسوولیت های خود، شانه خالی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *