لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

خلاصه خبر :

لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک تقدیم شورای اسلامی شهر شد.
🔹️سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مدیریت شهری اراک به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال برای تصویب به این شورا تقدیم شد.

🔹️«عباس خسروانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفریغ بودجه شهرداری‌های وزارت کشور و بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و برش یک‌ساله از برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری اراک و سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر اراک، تهیه و تدوین شد.

🔹️وی بیان کرد: این رقم، رشد ۵۷ و هشت درصدی نسبت به بودجه امسال دارد و برای بررسی و تصویب، تقدیم شورای اسلامی شهر شد تا پس از بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه شورا و تصویب در صحن علنی به شهرداری برای اجرا در سال ۱۴۰۲، ابلاغ شود.

🔹️سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: اختلاف بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اراک نسبت به بودجه جاری،حدود شش هزار میلیارد ریال است.

🔹️خسروانی ادامه داد: نسبت بودجه جاری شهرداری به کل بودجه ۳۰ درصد و نسبت بودجه عمرانی به کل بودجه ۷۰ درصد است که با توجه به تورم موجود، نصاب مناسبی محسوب می‌شود، هرچند که تاکید شورای ششم بر صرفه‌جویی حداکثری شهرداری در مصارف جاری بوده و هست.

🔹️وی تاکید کرد: احتمال می‌رود در بررسی‌های کمیسیون تلفیق و ارایه پیشنهادهایی از سوی اعضای شورا، تغییراتی در ردیف‌های فعلی همچنین رقم بودجه ایجاد شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *