شورای ششم به سرمایه گذار، نگاه پیمانکاری ندارد

خلاصه خبر :

عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک: شورای ششم به سرمایه گذار، نگاه پیمانکاری ندارد/ فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران پهن می نماییم

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، عباس خسروانی در جلسه مشترک شورای سرمایه گذاری شهرداری و اتاق بازرگانی با اشاره به رویکرد مطلوب شورای ششم نسبت به موضوع سرمایه گذاری و پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران، بیان داشت: ما معتقدیم که با بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی نمی توانیم کارهای بزرگ در شهر اراک انجام دهیم و به بودجه دولتی هم امیدی نیست، لذا تنها راهی که می توانیم با آن تغییرات و کارهای بزرگ در شهر انجام دهیم، دعوت از سرمایه گذاران است و در این مسیر نیز باید کار را به کاردان بسپاریم چرا که دعوت از سرمایه گذار کار ساده ای نیست و یک مهارت و هنر است.

وی در ادامه با اشاره به کاردان بودن اتاق بازرگانی در مباحث سرمایه گذاری و انجام کارهای بزرگ؛ افزود: شورای شهر از هرگونه تفاهم نامه همکاری میان شهرداری و اتاق بازرگانی حمایت می نماید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: یکی از مشکلات و معضلات ما این است که نرخ سرمایه گذاری نسبت به نرخ استهلاک به شدت کاهش پیدا کرده است. نرخ استهلاک سرمایه در استان مرکزی به شدت و با سرعت در حال پیشروی است، در مقابل نرخ سرمایه گذاری و جبران نرخ استهلاک به شدت پایین است و این یک درد بزرگ برای استان است و اثرات آن در حوزه های شهری مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید یک نقشه راه و تفاهم نامه در زمینه سرمایه گذاری با همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی تهیه و در شورای شهر تصویب شود، گفت: نگاه سرمایه گذاری از پیمانکاری باید تغییر کند چرا که اساسا یکی از اشکالاتی که با مطالعه به آن رسیدیم این بوده که شهرداری در سنوات گذشته به سرمایه گذار به چشم پیمانکار نگاه نموده است.لذا سرمایه گذار پیمانکار نیست و ما در شورای ششم و شهرداری این نگاه را به سرمایه گذار نداریم.

خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، تاکید کرد: بحث عدم شفافیت در قوانین و روندها یکی دیگر از مشکلات موجود و بزرگ در مباحث سرمایه گذاری است که شهر را دچار مشکلات اساسی در این حوزه نموده است.ما در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر این آمادگی را داریم که با همکاری مرکز مطالعات اتاق بازرگانی، رویه ها و دستور العمل ها و فرآیندهای سرمایه گذاری را شفاف نماییم.

وی با تاکید بر اینکه سند جامع سرمایه گذاری تهیه و تصویب شده و حرکت در مسیر این سند، شهر را به سر مقصد مطلوب در حوزه سرمایه گذاری می رساند، گفت: نگاه ما به اتاق بازرگانی یک نگاه تسهیلگر است. ما چند کار بزرگ داریم که انتظار داریم اتاق بازرگانی در این خصوص با شهرداری و شورای شهر همکاری داشته باشد .بحث اول پارک وحش اراک است که دو نظر وجود دارد، عده ای اعتقاد دارند که پارک وحش به صورت کامل به محیط زیست واگذار شود و شهرداری توان اداره این مجموعه را ندارد و عده ای نیز اعتقاد دارند که پارک وحش به صورت کامل تعطیل شود ، اما شورای شهر اعتقاد راسخ به فعالیت و دایر بودن پارک وحش اراک به صورت ویژه و در سطح بالا دارد.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در بحث شهربازی اراک، ساخت و سازهای شهری، مراکز تجاری، کشتارگاه صنعتی، میادین میوه و تره بار، پارک های موضوعی، دره گردو به عنوان یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری و کسب کارهای نوپدید، علاقه به همکاری با اتاق بازرگانی در حوزه سرمایه گذاری است.

خسروانی خاطر نشان کرد:در خیلی از شهرهای کشور اتاق بازرگانی در بحث پروژه های نیمه تمام ورود کرده و با همراهی و همکاری شهرداری ها این مهم در حال انجام است چرا که طبق آمارهای منتشر شده و اثبات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تا ۵۰ سال آینده پروژه های نیمه تمام در شهرهای کشور به اتمام نخواهد رسید و تنها راه آن ورود اتاق بازرگانی از طریق سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است.

وی پیرامون بحث تبلیغات و برند سازی از شهر اراک گفت: در این حوزه می توانیم به صورت مشترک با اتاق بازرگانی همکاری داشته باشیم که اراک را واقعا به عنوان بهشت سرمایه گذاری معرفی نماییم.در حال حاضر اراک به عنوان یک شهر آلوده و پر از گرفتاری نشان داده شده که با این نگاه نمی توانیم سرمایه گذار جذب نماییم و این فضای روانی و تبلیغاتی از تصویر شهر اراک باید تغییر پیدا نماید.

خسروانی عضو شورای اسلامی شهر اراک ، تصریح کرد که مهارت های سرمایه گذاری باید در شهرداری تقویت شود و این مهم نیازمند آموزش های لازم از طریق اتاق بازرگانی می باشد.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *