مرتضی سورانه، رئیس شورای اسلامی شهر اراک در جلسه صحن علنی این شورا که در تاریخ هفتم تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون محترم دادستانی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده بود ضمن گرامی داشت یاد و نام شهید دکتر بهشتی درباره لزوم توجه ویژه به مسائل نشاط اجتماعی توسط مسوولین دولتی اشاره کرد.

خلاصه خبر :

مرتضی سورانه، رئیس شورای اسلامی شهر اراک در جلسه صحن علنی این شورا که در تاریخ هفتم تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون محترم دادستانی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده بود ضمن گرامی داشت یاد و نام شهید دکتر بهشتی درباره لزوم توجه ویژه به مسائل نشاط اجتماعی توسط مسوولین دولتی، گفت: متاسفانه طی ماه های گذشته برق پارک های سطح شهر به دلیل مصوبه ستاد مقابله با کرونا توسط اداره برق قطع شده بود که همین مساله نارضایتی عمومی را به دنبال داشت که برای رفع آن کاری از دست مدیریت شهری بر نمی آمد.

سورانه ادامه داد: خوشبختانه به دنبال پیگیری های فراوان مجددا برق پارک های سطح شهر وصل شد اما جا دارد تا تصمیم گیران ستاد مقابله با کرونا بیشتر از این دور اندیشی داشته باشند و مانع از ایجاد نشاط اجتماعی شهروندان به دنبال حضور در پارک ها نشوند.
سورانه اضافه نمود که اعمال منع تردد شبانه و تاریکی پارکها در این شب های گرم تابستان توجیه منطقی ندارد ، خانه نشینی مردم باعث مصرف بیشتر برق ، افزایش سرخوردگی اجتماعی و فرسایش روح و روان شهروندان می شود و امیدوارم ستاد کرونا در تصمیمات خود بازنگری کند .

وی افزود: سرفصل بودجه مبارزه با آسیب های اجتماعی شهرداری حدودا بیش از سیصد میلیون تومان می باشد که باتوجه به نیازهای موجود در جامعه تقاضا دارم تا جناب آقای بیاتیان پیشنهاد افزایش این امر را در قالب متمم بودجه، جهت تصمیم گیری نهایی به شورای شهر ارسال نمایند.

رئیس پارلمان شهری اراک با اشاره به اینکه شورای شهر در بحث نشاط اجتماعی فعالیت های بسیاری را انجام داده است، گفت: متاسفانه مسوولین ذیربط فعالیت قابل قبولی را در امر مبارزه با تکدی گری و همچنین رسیدگی به حوزه کودکان کار انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری با توسعه فضای سبز و ایجاد پارک های محله ای قدم موثری را برای افزایش نشاط اجتماعی برداشته که میتواند نقش بسزایی را در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کند.

سورانه در پایان تاکید کرد: مدیریت شهری یک امر انسان محور است و بر همین اساس نیز باید تلاش شود تا با افزایش فعالیت های اجتماعی، نشاط اجتماعی را بالا برد. از کمیسیون های تخصصی مربوطه شورا، تقاضا دارم تا بازدیدی را از کمپ های ترک اعتیاد انجام دهند تا با بررسی نیازهای آن ها، مساعدت های لازم صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *