نباید نگاه پدر سالارانه و تفرعنی داشته باشیم

خلاصه خبر :

🔶علی اصغر غفاری دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک در سی امین جلسه صحن علنی عصر چهارشنبه چهارم اسفندماه در سخنان ابتدایی خود زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به مهندسین جامعه و بالأخص اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن تبریک گفت و با اشاره به مطالب نشر داده شده روزهای اخیر در فضای مجازی و‌ حقیقی گفت؛ از ابتدای دوره شورای ششم همکاران در کمیسیون عمران و از جمله اینجانب بحث پروژه های شهرداری به ویژه تقاطع های غیرهمسطح را از عزیزان شهرداری پیگیری کرده ایم، و از مشاور محترم پروژه، پیمانکار و مسئولین شهرداری دعوت کردیم. مباحث مربوطه مطرح شد و ما خواهش کردیم که در کارگروه های ذیل کمیسیون، اطلاعات بیشتر را در این خصوص جهت بررسی ارائه دهند.

 

🔸وی گفت؛ بعد از چند جلسه بررسی در انتها به این نتیجه دست یافتیم که احداث تقاطع غیرهمسطح میدان امام‌ حسین(ع) فعلا در اولویت نبوده و میدان امام خمینی(ره) (سه راه خمین)

در اولویت می باشد. در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری فرماندار محترم نامه ای ارسال و اعلام کردند جلسه ای پیرامون بررسی پروژه های مذکور در دفتر استاندار محترم مرکزی برگزار می شود که با هماهنگی های صورت گرفته به بازدید میدانی تغییر پیدا کرد.

 

🔸ایشان بیان کرد؛ اینجانب در انتهاء بازدید خدمت استاندار محترم حاضر شدم و عرض کردم در خصوص تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) و‌ امام حسین(ع) مواردی را باید مطرح کنم که بعد از چند دقیقه شرح موضوع، ایشان ارجاع دادند به معاون محترم عمرانی جناب آقای زندیه وکیلی و فرماندار محترم جهت پیگیری. جا دارد از زحماتی که معاونت محترم عمرانی به هر جهت در مدت مسئولیتشان در راستای توسعه شهری انجام دادند تشکر کنم و احساس من این هست که لحن و سخنانشان در بحث پیش آمده فی ما بین از خستگی و کم طاقتی دوره خدمت چندین ساله نشأت گرفته.

زیرا ایشان با صراحت خطاب به بنده اعلام کردند که شما دارید در امور اجرائی شهر دخالت میکنید و من به عنوان مسئول هیئت حل اختلاف شما را به این هیئت معرفی و سلب عضویت خواهم کرد.

 

🔸دبیر شورای اسلامی تصریح کرد؛ ریاست محترم شورای اسلامی به عنوان یک استاد حقوقی همان موقع محترمانه تذکر دادند که با زبان تهدید سخن نگویند و لازم به ذکر است که چندین نفر از دوستان و اعضا هم شاهد و‌ شنونده سخنان گفته شده بودند. حال از اینکه ایشان چندی پیش تهدید و سخنانی که به صراحت بیان کردند را به جای عذرخواهی تکذیب کردند بسیار متعجب هستم، کما اینکه این نوع رفتار با اینجانب برای اولین بار نبوده و قبلا هم در جلسه دیگری با لحن نامناسب و شبه توهین صحبت کردند که بنا بر دلایل و ملحوظاتی پیگیری نکردم، لکن از همین طریق خطاب به ایشان عرض می کنم حق پیگیری قانونی برای این جانب محفوظ است و در صورت لزوم اقدام خواهم کرد.

 

🔸غفاری خاطرنشان کرد؛ در کتابی که ایشان(معاون عمرانی استانداری) تدوین کرده اند و‌ در شروع کار شورای ششم عزیزان دفتر امور شهری به ما تحویل دادند، طبق ماده هشتاد شرح وظایف شورا اعلام شده که شورا در امور اجرایی شهری و بالأخص بودجه شهرداری وظیفه نظارتی دارد و یک عضو حق دارد که بدادند این بودجه و درآمدی که شهرداری از جیب مردم کسب می کند در چه اموری و‌ به چه صورت هزینه می شود، و این کار بر خلاف کلام ایشان صرفا نظارت است و‌ نه دخالت و‌ تقاضا دارم که ایشان تفسیر به رأی نکنند و توجه داشته باشند قانون به صراحت موارد را مشخص کرده است.

 

🔸ایشان تأکید کرد؛ این جانب و یا هر فرد دیگری اگر قرار است که خدمتگزار مردم باشیم نباید نگاه پدر سالارانه و تفرعنی داشته باشیم و باید بدانیم که همه خدمتگزار مردم هستیم و به آن افتخار کنیم.

 

🔸غفاری در انتها اذعان کرد؛ از جمله وظایف معاون عمرانی استانداری نظارت و هماهنگی امور است و اگر اینجانب حق دخالت در امور اجرایی را ندارم، ایشان هم این حق را ندارند.

 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

💠 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

‏🌐 @arakshora6

‏🌐 www.Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *