گزارش کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری در تاریخ هجدهم دی ماه

خلاصه خبر :

قربانی رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و‌خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک درابتدای جلسه بیان کرد،باتوجه به اینکه متاسفانه جمعیت شهر اراک در روند پیری بسر می برد وجود سرویس های بهداشتی در سطح شهر ضرروی است،به شهرداری پیشنهاد میشود با بازسازی سرویس های موجود،ساخت سرویس های جدید، مشارکت بخش خصوصی و همچنین ایجاد تفاهم نامه ای با مساجد جهت استفاده عموم از سرویس های بهداشتی این مهم را عملی کند.

قربانی در ادامه اذعان داشت، فضای سبز شهری نیازمند یک بازنگری است و باتوجه به اینکه وجود فضای سبز بسیار امر حیاتی برای شهر اراک بشمار می رود لازم است فضای سبز موجود را به عنوان یک گنجینه محیط زیستی حفظ و‌ نگهداری کنیم

و همچنین باید در ایجاد فضای سبز و افزایش آن کارشناسی شده تر اقدام شود تا بتوان عمر این مراتع مهم را بالا برد و نیز ایجاد پارک های موضوعی نیز با توجه به ظرفیت موجود امری تاثیر گزار در این بخش بشمار می رود.

قربانی افزود، بیش از چهل پارک وجود دارد که تجهیزات ورزشی و ‌تفریحی آن نیازمند نوسازی و‌ بازسازی می باشد، و کاهش اعتبارات در این زمینه معقول نیست.

در خلال این جلسه؛ سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک، ارتقاء کمربند سبز شهری رویکرد مطلوبی است و عملی کردن آن نیازمند آن است که اقدامات طبق برنامه و طرح های کارشناسی شده انجام شود و همچنین لازم است نتیجه تخصیص بودجه و کارکرد آن در سنوات قبلی نیز مشخص شود.

عسگری خزانه دار شورا و دبیر کمیسیون؛ پیشنهاد می شود با مساجد رایزنی شود و در ازای واگزاری برخی امتیازات از سرویس های بهداشتی مساجد جهت استفاده عموم بهره گرفته شود و سرویس بهداشتی پارک ها نیز تجهیز و نگهداری دائم شود.

همچنین در بحث پسماند باید اصل آلوده کننده خودش باید عمل پاکسازی را انجام دهد، نباید مدیریت پسماند را با مدیریت زباله ادغام کرد و باید با کارخانجات صنعتی درخصوص پسماند ها ی صنعتی رایزنی شود.

چگینی رئیس کمیسیون عمران،ترافیک،معماری و شهرسازی و نائب رئیس کمیسیون؛ ضمن اینکه سرویس بهداشتی از نیازهای اولیه بشر است، باید با در نظر گرفتن آمار از میزان تردد و استفاده در نواحی گردشگری،اقتصادی و کارشناسی دقیق سرویس های بهداشتی ایجاد و نیز از ظرفیت قسمت های زیر زمینی خیابان ها در این خصوص استفاده شود.

مصوبات این جلسه شامل، تفکیک زباله از مبدا، ایجاد زیرساخت مناسب برای مرکز دفن،ایجاد آزمایشگاه های مربوط به بازیافت، دریافت هزینه بازیافت آلایندگی های عفونی و صنعتی، بررسی کمبود ها،تعیین تکلیف پنج منطقه مربوط به کارگران خدمات شهری میشود.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *