استاندار مرکزی در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار اراک گفت: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و گردش نگاه در دولت مردمی، بخشی از بار را از دوش شورا و شهرداری برداشت.

خلاصه خبر :

 #شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

🔹استاندار مرکزی در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار اراک گفت: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و گردش نگاه در دولت مردمی، بخشی از بار را از دوش شورا و شهرداری برداشت.

🔹به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ نشست هم‌اندیشی استاندار مرکزی با اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک شامگاه شنبه در صحن شورای شهر اراک برگزار شد.

🔹فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این نشست با تأکید بر اینکه شورای شهر را جدا از دولت نمی‌دانیم و توفیق شورا و شهرداری موفقیتی برای همه خدمتگزاران است، گفت: این جلسات باید موضوعی باشد تا همه مدیران مرتبط برای تمرکز بر روی موضوع مدنظر بسیج شوند، پراکندگی موضوعات منجر به ناتمام ماندن بحث خواهد شد اما اگر جلسات خروجی داشته باشد هم برای ما و هم مردم امیدبخش است.

🔹وی با بیان آلودگی هوا را معضل همه شهرهای صنعتی در دنیا و یکی از مسائل ریشه‌دار شهر اراک عنوان کرد و افزود: هرکس به لحاظ جایگاه قانونی وظایفی دارد و ما هم، به عنوان یک شهروند که با خانواده خود در این هوا زندگی و تردد می‌کند و هم به جهت اینکه خود را نسبت به همه مردم مسئول می‌دانیم برای مهار و پیدا کردن راه‌حل علمی و عملی، تلاش می‌کنیم.

🔹استاندار مرکزی با اشاره به نقش نیروگاه حرارتی شازند در آلودگی هوای شهر اراک، اذعان داشت: این نیروگاه همان زمانی که ساخته شد فناوری استفاده شده در آن فرسوده و قدیمی بود که البته تصمیم در حوزه استان هم نبوده اما مکان‌یابی آن قطعاً با غفلت یا خیانت انجام گرفته است.

🔹مخلص‌الائمه تصریح کرد: اجازه توسعه نیروگاه شازند را نیز ندادیم و راه‌حل نهایی درخصوص این نیروگاه، تعطیلی و کنار گذاشتن فناوری فرسوده و قدیمی آن است.

🔹وی خاطرنشان کرد: امسال مازوت‌سوزی یک ماه دیرتر آغاز و تاکنون هیچ‌گاه سهمیه گاز نیروگاه صفر نشده است، برای اولین بار در چند سال اخیر ۱.۹ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه تخصیص داده شد و یک واحد کاملاً گازسوز است ضمن اینکه طی دوره زمستان یک واحد نیز در اورهال خواهد بود و از ۲ واحد دیگر باز هم بخشی گازسوز است که نتیجه پیگیری‌های مسئولین استان در سطح ملی است.

🔹استاندار مرکزی افزود: از طرفی مصرف‌کنندگان عمده و صنایع بزرگ موظف شده‌اند برق مورد نیاز خود را به روش‌های مختلف تأمین کنند که اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

🔹مخلص‌الائمه تأکید کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم چراکه با یک ناترازی جدی در حوزه انرژی مواجه هستیم و این نشأت گرفته از مسائل انباشته شده در سنوات گذشته است و بسیاری از موضوعات در حیطه مدیریتی استان نیست.

🔹استاندار مرکزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان هزینه شد، گفت: با این تزریق مالی قدرتمند برخی پروژه‌ها به صورت کامل تمام شد و در آستانه افتتاح هستند، این گردش نگاه دولت و نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بخشی از بار را از دوش شورا و شهرداری هم برداشت.

🔹وی ادامه داد: کارهای خوبی در حوزه مدیریت شهری صورت گرفته و بزرگترین پروژه شهری در اراک اجرا شد اما در بحث اطلاع رسانی اقدامات، در شهرداری هم مثل دولت همانطور که رهبر معظم انقلاب گلایه داشتند نقیصه‌ای وجود دارد و زبان‌ها در بیان موفقیت‌ها نارسا است.

🔹مقام عالی دولت در استان مرکزی ساماندهی بازار را از مطالبات جدی کسبه و مردم عنوان کرد و افزود: فرماندار اراک برای این کار پیشگام شده و هماهنگی بین بخشی با اوقاف و میراث فرهنگی صورت گرفته است لذا انتظار داریم با یک عزم جدی و همراهی شورا و شهرداری این موضوع با سرعت پیگیری شود.

🔹مخلص‌الائمه در پاسخ به مطالبه برخی اعضای شورای شهر در رابطه با مشکل جذب نیروی تخصصی در شهرداری نیز گفت: بحث جذب نیرو مسئله‌ای است که همه دستگاه‌ها با آن مواجه هستند و علت آن محدودیت‌های قانونی است اما برای ایجاد گشایش‌هایی در این حوزه تلاش می‌کنیم.

🔹وی همچنین با اشاره به لزوم توجه شهرداری اراک به فعال‌سازی ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری، ادامه داد: تالاب میقان ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که می‌توانیم بخشی از این ظرفیت را در اختیار شهرداری قرار دهیم.
🔹مخلص الائمه اضافه کرد: در موضوع مالیات، طبق قانون، مالیات شرکت‌ها در هر جای کشور وصول شود به استان محل فعالیت شرکت واریز می‌شود.

🔹استاندار مرکزی اذعان داشت:امروز شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان مرکزی که روزی با مشکل عدیده به دولت وابسته بودند حالا به نقطه‌ای رسیده‌اند که مالیات می‌پردازند و در اداره شهر سهیم هستند.

🔹استاندار مرکزی همچنین با اشاره به برگزاری همایش سرآمدان دیار آفتاب، افزود: طی سال‌ها از ظرفیت‌ سرآمدان و چهره‌های شاخص و تاثیرگذاری که متعلق به استان هستند غفلت شده اما با این همایش که به اذعان بسیاری از بزرگان یک رویداد فرهنگی کم‌نظیر بود گام اول برای استفاده از این ظرفیت و همگرایی با نیروهای شاخص خارج استان برداشته شد و در تلاش هستیم تا گام‌های مکمل را برداریم.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *