رئیس شورای اسلامی شهر اراک: رونق مسکن ملی همراه با رعایت حقوق عامه مردم، رویکرد و سیاست شورای ششم است

خلاصه خبر :

‍ به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه جمعی از مسئولین و معاونین شهرداری اراک و اصحاب رسانه در روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه برگزار شد.
✔رئیس شورای اسلامی شهر اراک:
🔹️رونق مسکن ملی همراه با رعایت حقوق عامه مردم، رویکرد و سیاست شورای ششم است🔹️
🔷️با دقت و همت شهرداری اراک ، پروژه منطقه گردشگری دره گردو با روند خوبی در حال انجام است.
🔹️رئیس شورای اسلامی کلانشهر، از شهردار اراک در خصوص اجرای سیاست های شورا مبنی بر افزایش روند سرعت پروژه ها،با سرعت گرفتن اجرای عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) تا پاسی از شب، تشکر نمود.
🔹️به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک، پیمان عین القضاتی در صحن علنی این هفته شورای اسلامی شهر در خصوص مباحثی که در جلسه با استاندار مرکزی، معاونین استاندار، فرماندار شهرستان اراک و مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح شد گفت: در دولت انقلابی و مردمی جناب رئیسی، وحدت و همدلی در بین ارگان ها و نهادهای مختلف روز به روز در حال تقویت می باشد و حضور استاندار مرکزی در شورا موید این موضوع است و مردم اراک و استان، ثمره این همکاری های فی مابین را که هر روز در حال افزایش است، در ماه های آینده مشاهده خواهند کرد.
🔹️وی در ادامه افزود: مهم ترین موضوعی که در این جلسه به آن پرداخته شد، دغدغه مقام معظم رهبری در بحث مسکن، قیمت خانه و مباحث پیرامون این موضوع بود.رهبر معظم انقلاب در جلسه با هیات دولت عنوان داشتند که قیمت خانه و اجاره سرسام آور است و واقعا مردم در زحمت هستند، لذا اولویت های قطعی بخش مسکن، رسیدگی به این دو مورد است. در جهت توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و از آنجا که شورای ششم، شورایی انقلابی و گوش به فرمان معظم له می باشد، این جلسه که بیش از ۵ ساعت بطول انجامید تشکیل و با یک نگاه بسیار تقریبی برای حل معضل مسکن ملی شهر اراک، مباحث کارشناسی مطرح شد.
🔹️عین القضاتی تاکید کرد: رویکرد و سیاست شورای ششم این گونه است که در جهت رونق مسکن ملی تلاش نمایند ولی رعایت حقوق مردم و رعایت قوانین و مقررات حتما مدنظر می باشدچرا که از یک گروه و جریان انقلابی پسندیده نیست که خود مباحث حقوقی و قانونی را که حقوق عامه مردم در آن دخالت دارد، نادیده بگیرد ولی برای عبور از مباحث چالشی نیاز به کار کارشناسی بود، لذا در این جلسه مباحث کارشناسی مورد مداقه بیشتر قرار گرفت.
🔹️رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه طرح ۲۴ متری یکی دیگر از مباحث مورد بررسی در این جلسه بود، گفت: بعد از طرح نافرجام و ظلمی بسیار بزرگ که با حذف ۵۵ متری در دولت قبل به مردم شریف اراک تحمیل و باعث ناامیدی مردم شد، طرح ۲۴ متری مطرح شده است.تصمیم سیاسی که در پهنه ۵۵ متری گرفته شد هیچ گاه از سوی شهروندان اراکی مورد قبول واقع نخواهد شد اما چه باید کرد که مدیریت شهری اراک در حال حاضر باید با یک تصمیم سیاسی و مسئله ای که از قبل طراحی شده، در خصوص طرح ۲۴ متری تصمیم گیری نماید وبین بد وبدتر قرار گفته است.
🔹️عین القضاتی اظهار داشت: کارشناسان معتقدند که طرح ۲۴ متری جایگزین ۵۵ متری نیست بلکه یک بدل برای تعریض معبر است. در هر شکلی که طرح ۲۴ متری قرائت شود، نمی توان تصمیم ظالمانه ای که در دوره قبل نسبت به ۵۵ متری گرفته شده است را نادیده گرفت.لذا برای حرکت روبه جلو و اجرای این طرح باید کار کارشناسی بیشتری انجام شود.اعضای شورا این طرح را به صورت دقیق در جلسات متعدد مورد بررسی قرار دادند.توضیحاتی که در این جلسه پیرامون طرح ۲۴ متری ارائه شد کافی نبود و باید در جلسات بیشتری این موضوع بررسی شود و تصمیمی که به نفع مردم باشد اخذ گردد و شهرداری و شورای شهر در حمایت از آن تصمیم اقدام نمایند.
🔹️رئیس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص پیشرفت پروژه دره گردو نیز، بیان داشت: طرح دره گردو در سال ۸۵ مصوب اما شاهد هستیم این طرح که به عنوان یک برنامه راهبردی هم مطرح است تا سالیان سال مغفول باقی می ماند و در تصمیم گیری ها مورد بی مهری قرار می گیرد.
🔹️عین القضاتی رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: از نزدیک شاهد فعالیت شیفت شب در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) بودیم و از شهردار اراک بابت اینکه سیاست های شورا را پیگیری و اجرایی می نمایند، تشکر می شود امیدواریم این فعالیتی که پاسی از شب در پروژه میدان امام حسین(ع) انجام می شود، در پروژه تقاطع میدان امام خمینی(ره) اجرایی تا شهروندان از حرکت های خوب و جهادی که دنبال می شود رضایت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *