رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک: سرانه‌های آموزشی شهر اراک برابر طرح تفصیلی و طرح جامع نیست

خلاصه خبر :

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک: سرانه‌های آموزشی شهر اراک برابر طرح تفصیلی و طرح جامع نیست

به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک به نقل از خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد عسگری عصر امروز یکشنبه سی ام دیماه در نشست با احمد محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رؤسا و مدیران آموزش و پرورش استان با محوریت، نقش مدیریت شهری در توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مشکلاتی و موضوعاتی که ما در شهر اراک با آن مواجه هستیم این است که سرانه‌های آموزشی که در سطح شهر اراک وجود دارد، برابر طرح تفصیلی و طرح جامع نیست.

وی افزود: قانونگذار مشخص کرده هر فردی که قصد نوسازی منزل یا ساخت زمین شخصی خود را دارد یا درخواست انجام کار عمرانی در آن ملک را دارد، می‌تواند به مراکز ذیربط مراجعه کند پس از مراجعه اگر ملک مذکور با هر مساحت که مشخص شده و دارای کاربری آموزشی باشد، باید به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود تا تملک نمایند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: برای تملک زمین یا ملکی که در منطقه کاربری آموزشی قرار گرفته، قانونگذار مشخص کرده است که باید به نهادهای ذیربط از جمله مسکن شهرسازی و شهرداری مراجعه و این نهادها طبق قانون یک مدت زمانی را که قانونگذار تعیین کرده است، تملک را انجام دهند و در صورتی که در این بازه زمانی تملک صورت نگیرد، طبق قانون از ماده واحده برای ساخت استفاده می‌کند در صورتی که ساخت و ساز انجام شود در نهایت تنها پول زمین پرداخت می‌شود.

عسگری ادامه داد: در حوزه ورزش هم مشکلات بر این منوال است و کاربری‌های ورزشی و آموزشی و تأسیسات شهری یا بسیاری از کاربری‌های دیگر که در شهر اراک است و متولیان تملک آن اعلام می‌کنند، ملک مذکور را نمی‌خواهند، مالک خصوصی زمین هم اقدام به ساخت می‌کند.

وی عنوان کرد: عدم اعلام نیاز آن دستگاه برای تملک موجب شده سرانه آموزشی که برای شهر در آن منطقه تعیین شده است، کاهش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: در آمایش سرزمین و نگاه آتی آن بیان می‌شود که باید این میزان فضای آموزشی در یک شهر باشد و به اصطلاح ایجاد شود و به خاطر این اعلام عدم نیاز آن دستگاه که می‌تواند دلایل مختلف باشد و یکی از دلایل مهم این اعلام عدم نیاز، عدم وجود اعتبار لازم در آن دستگاه است.

عسگری افزود: در نهایت شهر توسعه پیدا می‌کند اما به صورت ناقص و این به آن معناست که وقتی سرانه آموزشی نمی‌تواند همزمان با سرانه ورزشی توسعه یابد، نمی‌توان هر سرانه‌ای که در کاربری‌ها طرح تفصیلی مشخص شده با هم توسعه یابد و شهر هم توسعه پیدا نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *