رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و گفت: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی کنند.

خلاصه خبر :

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک:

💠۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و گفت: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی کنند.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک و به نقل از خبرگزاری ایمنا _ مرکزی، سید وحید میرنظامی ظهر امروز دوازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر اراک از فقر تفرجگاهی رنج می‌برد به همین دلیل سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان و امسال هم به همین میزان اعتبار برای موزه تنوع زیستی اختصاص یافته است‌.
🔹وی با بیان اینکه شورا در این دوره نگاه تخصصی دارد و مسائل را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد افزود: یکی از مواردی که مورد انتقاد و پیگیری این دوره از شورای شهر قرار دارد، فقر نیروی انسانی متخصص در شهرداری اراک است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: اگر با این رویه عمل کنیم شهرداری‌ها از نیروی متخصص و کارآمد تهی می‌شود.
🔹میرنظامی با بیان اینکه آزمون استخدامی شهرداری از سال ۱۳۹۲ برگزار نشده است گفت: در سال‌های گذشته نیروی انسانی از مجاری مختلف وارد این نهاد شده‌اند، شهرداری اراک نیاز به نیروی کارآمد و متخصص دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره شورا موضوع آلودگی شهر اراک در جلسه‌های مختلف پیگیری و صدای مردم به گوش مسئولین رسانده شد.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه اعضا شورا به عنوان نماینده مردم همه تلاش خود را برای رساندن دغدغه مردمی به کار گرفته‌اند گفت: شورای ششم اسلامی شهر اراک، علاوه بر انجام برنامه‌های ترسیم شده خود، عملیاتی کردن اقدامات انجام نشده از دوره‌های قبل را عهده دار شده است.
🔹میرنظامی از شناسایی ۵۰ سازه ناایمن در اراک خبر داد و افزود: همچنین برخی از ساختمان‌های در حال ساخت ایمنی مورد نیاز را رعایت نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: پاساژهای اسلامی، فردوسی و طلا از جمله مراکزی هستند که به ایمن‌سازی نیاز دارد، البته این مهم توسط اعضا از دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: ساماندهی قراردادهای شهرداری، صیانت از حقوق مردم، سنددار کردن املاک شهرداری از جمله اقدامات این دوره از شورا است.
میرنظامی، یکی دیگر از اقدامات شورای ششم شهر اراک را تکمیل و افتتاح بزرگترین و مجهزترین زورخانه غرب کشور برشمرد.
🔹وی تصریح کرد: وجود مشکلات کشتارگاه اراک، ناشی از بی مسئولیتی این واحد تولیدی در قدیم بوده اما در شورای ششم، پیگیری لازم در مباحث بهداشتی و پساب انجام شده است.
🔹رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه همه صنایع آلاینده عوارض پرداخت نمی‌کنند خاطر نشان کرد: تعدادی از این صنایع شناسایی نشده‌اند اما اغلب صنایع آلاینده شناسایی شده تنها نیم درصد پرداخت عوارض دارند، در صورتیکه عوارض آلایندگی از نیم تا یک و نیم درصد است.
🔹میرنظامی ادامه داد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست باید این موضوع را بررسی و صنایع را ملزم به پرداخت حق واقعی عوارض آلایندگی کند.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *