رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک:نیروگاه با مازوت سوزی، گازهای سمی وارد ریه های مردم شهر اراک می کند/ چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟

خلاصه خبر :

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک:
🔷نیروگاه با مازوت سوزی، گازهای سمی وارد ریه های مردم شهر اراک می کند/ چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟

🔹رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک گفت: با سوختن مازوت، ۱۰ ها مترمکعب دی اکسید گوگرد و گازهای سمی تولید و وارد ریه های مردم شهر اراک می شود و در اثر این آلودگی به صورت میانگین ۵ سال از عمر مردم اراک کم می شود، چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، علی چگینی در جلسه شورای شهر پیرامون مازوت سوزی نیروگاه، اظهار داشت: روزانه ۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه حرارتی شازند مصرف می شود که این میزان به تولید ۱۲۰۰ مگاوات برق می انجامد.

🔹وی با بیان اینکه با مصرف و سوختن مازوت ۱۰ ها مترمکعب دی اکسید گوگرد و گازهای سمی تولید و وارد ریه های مردم شهر اراک می شود، گفت: در اثر این آلودگی به صورت میانگین ۵ سال از عمر مردم اراک کم می شود، چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟ مردم با تجمعات خود و مطالبه گری نشان دادند که پای کار هستند و این بار نوبت مسئولان است که باید وارد عمل شوند.

🔹چگینی اظهار کرد: می توان در کوتاه مدت مصرف سوخت مازوت را کاهش داد و از گاز LPG استفاده کرد، اما شاهدیم که مازوت به صورت تبعیض آمیز در اراک در حال مصرف است و این شرایط غیرقابل قبول است و باید به گوش مسئولان کشوری برسد.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *