رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک: هیچگونه نظارتی بر نحوه برگزاری و اجرای روز بازارها وجود ندارد

خلاصه خبر :

‍ #شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک:
🔷هیچگونه نظارتی بر نحوه برگزاری و اجرای روز بازارها وجود ندارد

🔹عسگری رییس کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک نیز در این جلسه گفت:عارضه و مسئله روز بازارها چندین سال است که در شهرداری در دست پیگیری می باشد اما عدم برگزاری به موقع کارگروه ساماندهی و مشخص نبودن متولی برگزاری روز بازارها، باعث عدم ساماندهی شده است.

🔹وی با بیان اینکه هیچگونه نظارتی بر نحوه برگزاری و اجرای روز بازارها وجود ندارد، گفت: قانون گذار دو هدف مهم حمایت از تولید داخلی، صنایع دستی و محصولات خانگی و کشاورزی و همچنین کمک به سد معبر و فروشندگان کم سرمایه را برای روز بازارها مشخص نموده است، اما این روزها شاهد مشکلات جدی از قبیلفروشی، ترافیک، سد معبر، عدم رعایت مسائل بهداشتی و اجتماعی و فرهنگی در این روز بازار هستیم که باید سریعا ساماندهی و رفع شوند.عسگری در پایان بر مشخص نمودن متولی روز بازارها تاکید کرد.

🔹معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این جلسه گفت: روز بازارها مشکلات زیادی را برای شهرداری این شهر ایجاد کرده که ساماندهی آنها ضروری است.حمید حیدری افزود: شمار زیادی از نیروهای شهرداری درگیر با روزبازارها هستند و در اجرای بسیاری از طرح‌های شهری موانع زیادی ایجاد شده است.

🔹وی همچنین با بیان اینکه که تبعات اجتماعی و مشکلات موجود، فلسفه وجودی برگزاری روز بازارها را زیر سوال برده، تاکید کرد: ساماندهی روز بازارهای شهر اراک نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های مسئول به ویژه اتاق اصناف می باشد.

🔹ملکی معاون بازرسی کل استان مرکزی نیز در این جلسه بیان داشت :یکی از فلسفه های برگزاری روز بازارها ارائه خدمات است و این ارائه خدمت نباید موجبات نارضایتی عمومی مردم را فراهم نماید.

🔹وی تاکید کرد: روز بازارهای اراک رها و بدون هیچ گونه پیوست فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و بهداشتی برگزار می شوند، لذا باید گفت که فلسفه وجودی حال حاضر روز بازارها و نحوه برگزاری آن قابل قبول نیست.ملکی تصریح کرد: تا زمانی که متولی برگزاری روز بازارها به صورت شفاف مشخص نشود، هیچ گونه نظارتی بر برگزاری آنها صورت نخواهد گرفت.

🔹مدیر حقوقی و اجرایی اتاق اصناف استان مرکزی هم در این جلسه گفت: موافق جمع‌آوری و تعطیلی روزبازارها هستیم.

🔹مسعود سرلک افزود: اجرای روزبازارها از سال ۹۷ طی تفاهم نامه‌ای با شهرداری به اتاق اصناف واگذار شده اما به واقع برای این طرح تدابیر لازم در نظر گرفته نشده بود.

🔹وی بیان کرد: در حال حاضر سه روزبازار رسمی در اراک وجود دارد که شامل سه‌شنبه بازار در پارک گلبرگ، چهارشنبه بازار در بلوار ورزش و جمعه بازار در شهرک الغدیر است و یکشنبه‌بازار در شهرک رضوی غیررسمی است.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *